برنامه‌های حریف را خنثی و به پشت دفاع‌شان رخنه کردیم

یحیی گل‌محمدی: به بازیکنان گفتم برای قهرمانی این بازی را ببرید

سرمربی پرسپولیس گفت: برای هواداران خوشحالم. برای عیسی خوشحالم. برای همه تیم خوشحال هستم. یک روز خاص داشتیم. بین دو نیمه به بچه‌ها گفتم اگر قهرمانی می‌خواهید این بازی را ببرید و اگر بُرد می‌خواهید با تمام وجود بازی کنید. به سپاهان هم کاری نداریم. برای سه پیروزی دیگر در لیگ بازی می‌کنیم.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی در دربی شماره 100 و در دهمین دربی خود به عنوان سرمربی، نه تنها شکست ناپذیر ماند بلکه پیروزی دیگری را از آن خود کرد. وی درپایان این مسابقه در کنفرانس خبری اظهار داشت: پیش از صحبت کردن در مورد بازی باید از همه هواداران خوب‌مان به دلیل این جو خوب و انرژی مثبتی که برای ما ایجاد کردند، تشکر کنیم. هواداران هر دو تیم، شور و اشتیاق زیادی به بازیکنان دادند تا بازی خوبی انجام بدهند. از همه طرفدارانی که داخل استادیوم بودند، تشکر می‌کنم. این بازی سخت را خیلی خوب شروع کردیم. هوای گرم امروز هم روی کیفیت هر دو تیم تاثیر منفی گذاشته بود. چمن ورزشگاه خشک بود و توپ حرکت نمی‌کرد. بازی پایاپایی بود، ولی فکر می‌کنم ما تسلط بیشتری روی توپ داشتیم و البته گردش توپ‌مان بیشتر بود. در شروع نیمه دوم هم چیزی که برای ما مهم بود گرفتن سه امتیاز بود و در رختکن بچه‌ها این اراده را داشتند که از بازی با برد بیرون بیایند و خودشان را با ذهنیت خیلی خوبی آماده کرده بودند.
وی ادامه داد: بازیکنانم با ذهنیت خوبی در نیمه دوم وارد زمین شدند و خوشبختانه به گل هم رسیدیم. بعد از آن، حریف فشار بیشتری آورد، ولی بازیکنان ما در خط دفاع و دروازه اکثر توپ‌ها را دفع کردند و خدا را شکر توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم، چون تحت فشار زیادی برای پیروزی بودند و حق‌شان را هم گرفتند. این برد را به تک تک هواداران پرسپولیس تبریک می‌گوییم.
گل‌محمدی در واکنش به این موضوع که با برد دربی، داستان قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان ادامه خواهد داشت و همین‌طور سرخپوشان در جام حذفی هم شانس قهرمانی دارند، گفت: تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم این است که سه بازی آینده را ببریم و این وظیفه اصلی ما است. اصلاً تمرکزمان‌ روی همین سه بازی است و باید کار خودمان را انجام دهیم. به دیگران کاری نداریم. فقط باید امیدوار باشیم تا سپاهان هم امتیاز از دست بدهد. اما اولین کاری که وظیفه داریم انجام دهیم سه بازی آینده را با برد از زمین بیرون بیاییم و فکر می‌کنم اتفاقات فوتبالی هم باعث می‌شود تا در نهایت قهرمان شویم. به بازیکنان این مساله را گفتیم. الان هم تنها چیز مهم برای ما بازی بعد در جام حذفی با گل‌گهر است و بعد از آن به لیگ برمی‌گردیم و بازی به بازی و امیدوارانه پیش می‌رویم.
سرمربی سرخپوشان در واکنش به صحبت‌های ساپینتو درباره عملکرد داوری (گفته بود داور نگذاشت بازی خودمان را ارائه کنیم)، خاطرنشان کرد: ما بازی را بردیم و اگر بخواهم از داور تعریف کنم می‌گویند به خاطر این برد است. باید از تیم داوری تشکر کنیم، آنها بازی را به خوبی سوت زدند و فکر می‌کنم بازی سختی بود. دربی همیشه برای داوران مثل یک کابوس می‌ماند و باید بازی سختی را قضاوت کنند. فکر می‌کنم اعضای تیم داوری عملکرد خیلی خوبی داشتند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.
وی در پاسخ به این سوال که در بین دو نیمه باز هم به وسط زمین آمده و در حلقه اتحاد بازیکنان شرکت و با آنها صحبت کردید. آیا این کار شما دلیل خاصی داشت، افزود: یکی دو نکته فنی بود که به آنها گفتم و صحبت دیگری که با بازیکنان داشتم این بود که از آنها خواستم؛ فقط به برد فکر کنند. گفتم؛ اگر قهرمانی می‌خواهند باید برنده این بازی باشند و اگر بُرد در این بازی را می‌خواهند باید با تمام وجودشان بازی کنند.
یحیی در مورد بازگشت با گل عیسی آل‌کثیر بعد از مصدومیت خاطرنشان کرد: عیسی مصدومیت سختی را پشت سر گذاشت و بعد از اینکه مصدوم شد خیلی دیر عمل جراحی‌اش را انجام داد، اما این دوران دوری‌اش از فوتبال یک مقدار تأثیر منفی روی کارش گذاشته بود، با این وجود رفته رفته بهتر شد و با انرژی خوبی در تمرینات حضور یافت. حقش هم هست که این گل‌ها را بزند و شادی کند. او خیلی زحمت کشیده تا به اینجا برسد و دوران خیلی سختی را پشت سر گداشته است. من برای او خوشحال هستم که به سطح اول فوتبال ایران برگشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال و شوخی که «با توجه به نتیجه گرفتن در دربی، دونادونی چه کار باید کند؟»، تصریح کرد: بهتر است درباره مسائل فنی صحبت کنیم. یک شیطنتی بود که انجام شد.
وی درباره ترکیب تهاجمی‌ پرسپولیس در دربی گفت: ترکیب ما یک مقدار ریسکی بود. با توجه به اینکه رفتارها و نوع بازی سروش بیشتر هجومی است، اما از او خواسته بودم که در دفاع هم کمک کند و تا جایی که توانست وظیفه‌اش را انجام داد و در حمله و دفاع تأثیرگذار بود. به نظر من ترکیب ما جواب داد، شاید تصمیم خوبی گرفتیم.

گل‌محمدی درباره اینکه گفته بود تیم شجاع‌تر برنده می‌شود، تصریح کرد: من کلاً از هر بازیکنی در هر پست و با هر نوع کیفیتی زمانی که توپ نداریم می‌خواهم که دفاع کند. این وظیفه را از سروش خواستیم که هم در حمله و هم در دفاع شرکت کند. او این کار را خیلی خوب انجام داد و انرژی خوبی گذاشت و کارش سخت بود. او یک مهره هجومی است و خلاقیت زیادی دارد، این تغییر و جابجایی خوب بود و سروش خیلی خوب از عهده کار برآمد.
سرمربی تیم برنده دربی 100، در خصوص اینکه پرسپولیس میزبان این بازی بود، اما نه‌تنها هواداران این تیم بلکه استقلالی‌ها هم خاطره خوبی از ورود به ورزشگاه در این بازی نداشتند، عنوان کرد: ورزش به ویژه فوتبال، امر به معروف است و همه این را می‌گویند. یکی از بخش‌های مهم و حیاتی برای جامعه همین ورزش است. فوتبال هم هواداران زیادی در جامعه دارد. خیلی خوب است که مسوولان و تصمیم‌گیران در این بخش بیایند و یک استادیوم درست کنند. اکنون زمان این کار است. اگر اکنون ورزشگاه نسازیم، چه زمانی باید برای پرسپولیس، استقلال و تیم ملی این اتفاق بیفتد؟ باید برای این تیم‌ها یک ورزشگاه مجهز درست کنیم. باید یک همت و اراده قوی وجود داشته باشد.

وی افزود: اینکه بخواهیم به استادیوم 50 سال قبل بیاییم و به هر جایش نگاه کنیم یک سوراخ و مشکل ببینیم درست نیست. وقتی از تونل ورزشگاه آزادی رد می‌شوید حس می‌کنید تونل وحشت است. باید نسبت به آینده ورزش و فوتبال کشورمان تعهد بیشتری داشته باشیم. این آبرو و حیثیت فوتبال ایران است. برای حفظ آبروی ایران، ورزش و فوتبال کشورمان باید دست به یک کار خیلی بزرگ بزنیم و تصمیم‌گیری خوبی داشته باشیم تا تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال و تیم ملی استادیوم مجهز و خوبی داشته باشند. باید آبرومندانه جلو برویم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: وقتی برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به کشورهای حوزه خلیج فارس یا کشورهای شرق آسیا می‌رویم و امکانات را می‌بینیم، فقط به در و دیوار نگاه می‌کنیم. این برای کشور ما زشت است. من، خودم واقعا خجالت می‌کشم وقتی تیم‌های خارجی به آزادی می‌آیند و این ورزشگاه را در این وضعیت می‌بینند. من یک ایرانی هستم و به من برمی‌خورد. آدم خجالت‌زده می‌شود. امیدوارم مسئولان در مورد این مسئله فکری اساسی کنند. دیدید در همین استادیوم نصفه و نیمه دست‌کم 60 هزار تماشاگر آمده بود، در حالی که گفته بودند 15 هزار نفر بیشتر گنجایش ندارد. این برای فوتبال و ورزش کشور ما سرمایه خیلی بزرگی است. باید از سرمایه‌های خود، خوب استفاده کنیم و به مسیری برویم که به سمت پیشرفت باشد. شاید اگر از 20 یا 30 سال قبل به این طرف نگاه کنیم، مدام در زمینه امکانات در حال پس‌رفت هستیم. خیلی ضعیف شده‌ایم و در سخت‌افزارها خیلی مشکل داریم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و تصمیمی گرفته شود تا از آبروی کشور دفاع و محافظت کنیم. همه مسوولان باید به این اصل فکر کنند.
گل محمدی در مورد پرس شدید استقلال در نیمه اول و بستن فضاها توسط پرسپولیس در نیمه دوم، و اینکه آیا بین دو نیمه تاکتیک تیمش عوض شد، گفت: با آوردن آل کثیر می‌خواستیم به فضای پشت دفاع حریف برسیم. در کل تاکتیک پرسپولیس خیلی عوض نشد، اما اگر بازی صفر بر صفر هم ادامه داشت، هجومی‌تر می‌شدیم. اطمینان داشتم می‌توانیم نتیجه را به سود خود تمام کنیم. در نیمه دوم هم با توجه به فشار حریف، مقداری دفاعی‌تر بازی کرده و توانستیم فضاها را ببندیم. تنها کاری که استقلالی‌‌ها انجام می‌دادند ارسال پاس‌های بلند بود که آن هم با اضافه کردن فرشاد فرجی توانستیم خنثی کنیم.
وی در مورد دلیل غیب شیخ دیاباته در لیست بازی امروز اظهار داشت: او مصدومیت قدیمی داشت و شرایطش برای این بازی صد درصد نشده بود.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه