برتری پرسپولیس در مجموع ادوار دربی

تیم فوتبال پرسپولیس در مجموع ادوار دربی، نسبت به رقیب دیرینه خود تعداد پیروزی‌های بیشتری را رقم زده است و از این حیث پیشتاز است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان ایران تاکنون در 93 مسابقه رسمی مقابل استقلال برگزار کننده دربی بزرگ فوتبال ایران بوده‌اند که البته برتری در کسب پیروزی با پرسپولیس است.
در این 93 پیکار، پرسپولیس با 25 پیروزی و 92 گل زده از استقلال با 24 پیروزی و 85 گل زده، پیشی گرفته است. اما وقتی به مجموع 99 مسابقه‌ای که برگزار شده است نگاه بیندازیم، برخلاف آن چه عنوان می‌شود باز هم با تعداد پیروزی بیشتر، برتری از آن سرخپوشان است.
از 99 رویارویی که دو تیم پشت سر گذاشته‌اند، 6 مسابقه به صورت دوستانه برگزار شده است. مسابقات دوستانه برای این که در آمار بازی تیم‌ها ثبت شود باید در آن‌ها حداقل‌هایی از قوانین فوتبال و پروتکل‌ها رعایت شود. از جمله این موارد می‌توان به برگزاری مسابقه در وقت قانونی فوتبال و همچنین استفاده از بازیکنان مجاز و رعایت قوانین ناظر بر استفاده از آن‌ها و تعویض بازیکن اشاره کرد. بازی سوم مهرماه سال 1349 یک مسابقه دوستانه اما خارج از پروتکل‌های فوتبال بود. قوانین فوتبال به شما اجازه نمی‌دهد که بازیکنی را تعویض کنید و در ادامه او را دوباره به زمین مسابقه بیاورید. در غیر این‌صورت شما از بازیکن غیر مجاز استفاده کرده‌اید و نتیجه سه بر صفر به سود رقیب خواهد بود، در آن روز چنین اتفاقی روی داد. مهدی حدادپور تاریخ نگار فوتبال ایران که در اصلاح و بهبود تاریخچه بازی دربی شناخته شد و مورد وثوق است در این ارتباط می‌گوید: «استقلالی‌ها، مژدهی را تعویض کردند. به جای او بازیکن دیگری به زمین آمد ولی چند دقیقه بعد مژدهی که نفس تازه کرده بود، دوباره به زمین برگشت و اتفاقا گل هم زد و استقلال با آن گل پیروز شد!»
و اما در دربی دیگر با یک بازی فوتبال در وقت قانونی 90 دقیقه روبه‌رو نبودیم. مسابقه‌ای که در آبان 1358 برگزار شد. یک بازی بزرگداشت برای علی دانایی‌فرد بود. با کنار گذاشتن این دو مسابقه که بر اساس پروتکل‌های پذیرفته شده بازی فوتبال برگزار شد پرسپولیس برتری خود را با 25 پیروزی در 24 مسابقه حفظ می‌کند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه