امیدوارم حیدری بهترین مرد زمین باشد

گل‌محمدی: فقط به بردن دربی فکر می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هدف اول ما جز پیروزی چیز دیگری نیست. تمام برنامه‌ریزی تمرین ما و صحبتی که با بچه‌ها کردیم فقط به بردن دربی فکر می‌کنیم.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از دربی پایتخت از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال (جام خلیج فارس) در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: این بازی، یکی از مهمترین دربی‌هایی است که به یاد دارم. با توجه به شرایط جدول، مساوی به درد تیم‌ها نمی‌خورد و هر دو را از گردونه قهرمانی دور می‌کند. به خاطر همین هر دو تیم به دنبال برد هستند.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که هر دو تیم برای برد وارد زمین می‌شوند. این نشانه خوبی است که شاهد یک بازی با کیفیت باشیم. ان‌شاالله بتوانیم شرایط خوبی را برای خودمان رقم بزنیم. در دربی‌ها حفظ تمرکز در طول بازی خیلی مهم است. پرسپولیس و استقلال، بازیکنان باکیفیت و شرایط کیفی خوبی دارند. فکر می‌کنم شاهد یک دربی جذاب باشیم. امیدوارم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. هدف اول ما جز پیروزی چیز دیگری نیست. تمام برنامه‌ریزی تمرین ما و صحبتی که با بچه‌ها کردیم فقط به بردن دربی فکر کردیم.

سرمربی پرسپولیس گفت: بازی سختی داریم. استقلال هم تیم با کیفیتی است. مربی خوب و کاربلد و بازیکنان با کیفیتی دارد. استقلال تیم قابل احترام و مدعی قهرمانی است. بازی برای هر دو تیم سخت است. هر تیمی بتواند از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند و در دفاع ‌بدون اشتباه باشد می‌تواند برنده شود.

گل‌محمدی در مورد اینکه یکی از مهمترین دربی‌ها با حضور کم تماشاگران برگزار می‌شود و آیا این مساله روی کیفیت هر دو تیم تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: چرا، این دربی می‌توانست بالای صدهزارنفر تماشاگر داشته باشد اما به خاطر امکانات قدیمی و فرسوده به این مشکل خوردیم. ساعت دربی را ببینید. یک ساعت از بازی نصف زمین آفتاب و نصف دیگر سایه است. حیف است. این همه بی سلیقگی… می‌توانستند در ساعتی برگزار کنند که هواداران بیشتری بیایند و تیم‌ها هم لذت ببرند ولی بی سلیقگی زیاد است. این نشان می‌دهد متاسفانه اولویت فوتبال نیست. فقط هدفشان این است که یک بازی بدون دردسر برگزار کنند و تمام شود، برود وگرنه دلیلی ندارد دربی به این جذابی و حساسی را ساعت ۴ بعد از ظهر برگزار کنند.

وی در خصوص داوری این دیدار، گفت: قبل از بازی درست نیست در مورد داوری صحبت کنیم. برای پیام حیدری و تیم داوری آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشند و بهترین مرد زمین حیدری باشد.

یحیی گل‌محمدی در مورد اینکه هواداران پرسپولیس معتقدند در آستانه دربی مشکلات استقلال حل شد تا این تیم انگیزه بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: این‌ها تصمیمات مدیریتی است. زیاد به بازی و بحث‌های فنی مربوط نمی‌شود. در مورد این مسائل اظهار نظر نمی‌کنم. دوست دارم تمرکزم بیشتر روی مسائل فنی باشد. این‌ها بحث‌های مدیریتی و هواداری است که به آن، ورود نمی‌کنم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه گفته ‌می‌شود علیرغم اینکه قرارداد دارد ممکن است در‌ پایان فصل از پرسپولیس جدا شود و دونادونی به جایش بیاید، خاطرنشان کرد: اگر نتیجه بگیرم دونادونی کجا می‌رود؟ نگران دونادونی هستند یا من؟ امیدوارم جواب خوبی برای آن بنده خدا داشته باشند و جایی بتواند برود!

وی در خصوص اینکه پریرا دوندگی آل‌‌کثیر را ندارد و هواداران نگران حضور او در ترکیب هستند، گفت: اینکه چه کسی بازی می‌کند بستگی به تمرینات طول هفته دارد. هر بازیکنی خوب تمرین کند و شرایط خوبی داشته باشد قطعاً بازی می‌کند. این بستگی به خود بازیکن در تمرینات دارد.

سرمربی پرسپولیس درخصوص فرایند بازی فردا و اینکه در هفته‌های اخیر پرسپولیس پس از افت نسبی‌اش جان گرفته و مانند استقلال موفق بوده است و به همین دلیل به کورس بازگشته است اما از طرفی این بحث نیز مطرح می‌شود هر نتیجه‌ای در بازی فردا رقم بخورد به سود سپاهان است و خیلی‌ها معتقد هستند باید بازی فردا با برد یکی از ۲ تیم تمام شود تا تنور مسابقات به سود تیم اصفهانی شعله‌ور نشود، گفت: چه بگویم. همه چیز را خودتان گفتید‌. همین سوالی که پرسیدید در جواب من بگذارید‌.

گل‌محمدی درمورد مطرح شدن این بحث که مربی بازی‌‌های بزرگ نیست اما حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی در دربی و بردن سپاهان در زمین حریف نشان می‌دهد این موضوع درست نیست، توضیح داد: دوست داشتم در این نشست بیشتر درمورد بازی فردا صحبت شود اما خیلی بحث‌ها خارج از مسائل فنی است. به هر صورت من توانمندی‌های محدود و سقفی دارم. هر چه بتوانم خوب کار کنم، تمام تلاشم این است عملکرد خوبی برای پرسپولیس و هوادارانش داشته باشم. تا جایی که می‌توانم وقت می‌گذارم و ساعتی که برای تمرین می‌آیم چند برابر کرده‌ام تا بتوانم برای تیم مثمرثمر باشم.

وی افزود: هر زمان احساس شد واقعا بودن من کمکی به تیم نمی‌کند، می‌روم و نگران این نباشند فلانی باشد یا نباشد‌. تا زمانی که هستم فقط یک وظیفه دارم و آن‌هم این است که تمام تمرکز و انرژی‌ام را برای پرسپولیس بگذارم. نه فقط اینجا بلکه در هر تیم دیگری باشم، این کار را انجام می‌دهم اما واقعا امسال سعی کرده‌ام وقت و انرژی بیشتری بگذارم تا بتوانم جواب هواداران را بد‌هم‌. دوست دارم آن‌ها به شرایطی برسند که از تیم راضی باشند. با وجود مشکلات زیاد، سعی کردیم آن‌ها را برطرف کنیم. تمام تلاش ما این است که پرچم پرسپولیس را برافراشته نگاه داریم.

گل‌محمدی در مورد حفظ رکوردش در دربی‌ها، عنوان کرد: خیلی از بازی‌ها هم بوده که ما در لحظات آخر برگشتیم و دقیقه ۹۰ به بعد گل زدیم. هیچ تیمی نمی‌خواهد در دربی بازنده باشد. وقتی یک تیم عقب می‌افتد تلاش می‌کند و تمام مهره‌های هجومی‌اش را به زمین می‌فرستد. این کار را برای دفاع کردن سخت می‌کند. باید تمرکزمان را حفظ کنیم و تا سوت پایان بازی، عملکرد خوبی چه در دفاع و چه در حمله داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چقدر به این مساله اعتقاد دارد که برنده دربی قهرمان لیگ می‌شود، گفت: مشخص نیست برنده این بازی قهرمان شود. عملکرد سپاهان هم خوب بوده و ۴ بازی آخر را ببرد فرقی نمی‌کند، فردا چه تیمی برنده است. باید منتظر باشیم سپاهان هم امتیاز بدهد. کار تمام شده نیست.

وی در‌مورد اینکه ممکن است پرسپولیس با کسب بالای ۶۰ امتیاز به قهرمانی نرسد، اظهار داشت: سال قبل هم این اتفاق برای ما افتاد. با ۶۳ امتیاز دوم شدیم. در لیگ‌های با کیفیت ممکن است تیم سوم هم بالای ۶۰ امتیاز بگیرد و این اتفاق بیفتد. این نشان دهنده این است که کیفیت لیگ ما بهتر شده است. نشانه خوبی برای فوتبال ما است. هرچقدر امکانات بیشتری به باشگاه‌ها بدهیم که مرببان و بازیکنان شرایط خوبی داشته باشند قطعا کیفیت مسابقات هم بالا می‌رود.

گل‌محمدی در خصوص اینکه آیا نگران محرومیت بازیکنان سه کارته‌اش برای بازی‌های بعدی نیست، گفت: نگران نیستم. بازی قبلی هم سه کارته زیاد داشتیم، اما بازیکنان تمرکز خوبی داشتند و اتفاقی نیفتاد. بارها به بازیکنان گفته‌ام اگر از نظر بدنی و ذهنی شرایط خوبی داشته باشند دلیل ندارد راحت کارت بگیرند. بازی فردا هم خاص است. تنش و درگیری زیاد است. ممکن است اتفاقی بیفتد، اما نگران این موضوع نیستم.

وی درمورد شرایط محمد عمری، عنوان کرد: شرایط خوبی دارد. او مصدومیت بدی داشت ولی در ۵-۴ روز گذشته خیلی خوب تمرین کرد و می‌تواند به ما کمک کند.

گل‌محمدی درخصوص اینکه در خیلی از دربی‌ها نتیجه تساوی صفر بر صفر، یک بر یک یا ۲ بر ۲ رقم خورده است و با توجه به آنالیز حریف آیا فکر می‌کند بازی فردا پرگل باشد یا کم گل، گفت: درمورد نتیجه بازی گفتم بستگی دارد بازیکنان چه قدر بتوانند تمرکز خود را حفظ کرده و عملکرد خوبی داشته باشند. در هفته گذشته تمرینات خوبی داشتیم و امروز هم آخرین روز تمرین مان است که کار تاکتیکی انجام می‌دهیم. استفاده از موقیعت ها و به موقع گل زدن خیلی در این بازی مهم است. همه چیز بستگی به شرایط بازیکنان دارد که چگونه تصمیم بگیرند. امیدوارم بتوانیم هدف اصلی مان یعنی کسب ۳ امتیاز را به دست آوریم.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه