محسن خلیلی

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

محسن خلیلی: حالا زمان برنامه‌ریزی‌های بیشتر برای رده‌های پایه است

مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس گفت: اقدام‌های صورت گرفته جواب داد. تیم‌های ما نسبت به فصل گذشته، عملکرد بهتری داشته‌اند. از جمله؛ در چهار دربی با استقلال، سه برد و یک تساوی داشتیم.

محسن خلیلی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم‌های پایه تا به این‌جای فصل رقابت‌های تهران، اظهار داشت: خدا را شکر، روند رو به رشد تیم‌ها از جهت مسایل فنی و نتایج را در این فصل شاهد بودیم. اقدام‌های صورت گرفته جواب داد، هرچند کارهای بسیار دیگری برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید انجام شود. به دنبال برنامه‌ریزی‌های بیشتر و دقیق‌تر هستیم. برنامه ریزی به بودجه مشخص و زیرساخت نیاز دارد که به امید خدا با همراهی مدیریت باشگاه، محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در حالی که همه تیم‌ها از ماه اردیبهشت و حتی قبل از آن فعالیت خود را آغاز کرده بودند، کار ما از تیر ماه شروع شد. زمانی که برای بستن تیم‌ها بازیکن چندانی در اختیار نبود. از آن تجربه استفاده کردیم و امسال کار را از خرداد ماه استارت زدیم که اثر آن را هم می‌بینیم. البته هدف ما این بود که برنامه‌های آماده‌سازی را زودتر شروع کنیم ولی تا مشخص شدن وضعیت مدیریت آکادمی، کمی زمان برد. در نهایت نسبت به فصل قبل‌تر زودتر شروع کردیم و با جذب بازیکنان باکیفیت و ایجاد ساختار مناسب، جایگاه خوبی را به دست آورده‌ایم. امیدواریم بتوانیم برای سال‌های آینده پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان ایجاد کنیم. هرچند فوتبال پایه یک پروژه زمان‌بر است.

مسوول آکادمی تیم‌های پایه پرسپولیس، درباره این که با وجود عملکرد به مراتب بهتر تیم‌ها، برخی رقبای سنتی در بعضی رده‌ها جایگاه بهتری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این مساله آن است که آن‌ها روند کنونی ما را چند سال قبل شروع کرده‌اند. ورزشگاهی اختصاصی و به روز را از همان چند سال قبل در اختیار داشته‌اند. از بهترین زمان‌ها برای تمرین بهره برده‌اند و حالا ثمره آن را می‌بینند.

او تصریح کرد: تیم‌های پایه پرسپولیس در مجموعه شهید درفشی‌فر مستقر هستند ولی این مجموعه تا چندی پیش در اختیار پیمانکار بود و ما در اکثر موارد به ویژه برای تمرینات و برای بازی‌ها، زمان‌های نامناسبی را در اختیار داشتیم. بچه‌های ما در چله تابستان باید در ساعات ظهر و اوج گرما تمرین می‌کردند و مسابقه می‌دادند ولی همان رقبایی که گفتید تایم‌های مناسبی را به این منظور اختصاص می‌دادند. حالا این نقص با تلاش مدیرعامل و هیات مدیره محترم برطرف شد. بعد از تحویل داده شدن مجموعه درفشی‌فر به باشگاه از سوی پیمانکار، چند هفته‌ای است که دست ما برای زمان‌های تمرین باز شده است که اثر آن را هم روی عملکرد تیم‌ها می‌بینیم.

محسن خلیلی درباره موفقیت‌های تیم‌های پایه پرسپولیس در دربی‌ها برابر استقلال افزود: سال قبل هم در دربی‌ها نتایج خوبی داشتیم ولی خب در این فصل تا به این جا در سه رده پیروز شدیم و در نوجوانان هم به تساوی رسیدیم که قطعا حاصل درایت مربیان و تلاش و غیرت بازیکنان بوده است. همچنین نشان می‌دهد این تیم‌ها ظرفیت بالایی دارند.

وی درباره این که در میان چهار رده، نونهالان شروع سختی داشت ولی حالا روند خوبی پیدا کرده است، گفت: حسن خانمحمدی عملکرد بالای خود را قبل از این نشان داده است. کار در این رده خیلی سخت است. تیم‌هایی که خوب هستند، پشتوانه داشته‌اند و از فصل قبل بازیکنان را در قالب تیم نوباوگان، برای این رده آماده کرده‌اند ولی تیم ما تازه امسال تشکیل شد. تشکیل تیم نوباوگان در دستور کار من هم قرار دارد و به دنبال ان هستیم تا نسبت به تشکیل آن و استعدادیابی پس از تامین اعتبار از سوی باشگاه اقدام می‌کنیم.
خلیلی درباره خروجی تیم‌های پایه پرسپولیس در دو فصل اخیر ابراز داشت: این فصل که هنوز به نیمه نرسیده و همان‌طور که گفتم کار در رده پایه، نیاز به زمان دارد با این وجود با توجه به حسن توجه کادر فنی بزرگسالان و شخص آقای گل‌محمدی و همچنین ارتباط خوبی که برقرار شده است بازیکنان رده سنی امید فرصت حضور در تمرین بزرگسالان و آشنایی با آن فضا را پیدا می‌کنند. ابوالفضل سلیمانی و محمد عمری که از سال قبل به تیم بزرگسالان رفتند، خروجی آکادمی بودند. دروازه‌بان سوم تیم هم بازیکن تیم امید است و چند بازیکن دیگر هم مورد توجه هستند که امیدواریم با نظر کادر فنی بزرگسالان در مورد آن ها نیز شاهد اتفاقات خوب باشیم.
آقای گل سال‌های گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، درباره ارزیابی خود از شرایط لیگ و پرسپولیس، تصریح کرد: پرسپولیس پتانسیل و توان خود برای بازپس گیری عنوان قهرمانی نشان داد. تیم ما با گرفتن ستاره‌ها و بازیکنان موثر، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته افت و خیز همیشه برای همه تیم‌ها وجود دارد، هر چند الان هم نمی‌شود گفت افتی پیش آمده است. یک سری مسایل جانبی به وجود آمد که تیم را تحت تاثیر قرار داد ولی به نظر من با این بازیکنان و کادر فنی، پرسپولیس، شانس اول قهرمانی است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه