یحیی گل‌محمدی: از هواداران تشکر و عذرخواهی می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما در سخت‌ترین گروه، دوم شدیم و باز صعود نکردیم. اسیر حوادث فوتبال شدیم. از هواداران به خاطر حضورشان تشکر و به خاطر نتیجه عذرخواهی می‌کنم. باید بیشتر کار کنیم. این را قول می‌دهیم. ما بیشتر از هواداران ناراحت هستیم.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی پس از حذف ناباورانه سرخپوشان در شبی که به اندازه چند بازی تدارک حمله دیده بودند، اظهار داشت: نتیجه‌ای که گرفتیم نتیجه ای نبود که لیاقتش را داشته باشیم. قبل از صحبت در مورد بازی از هواداران تشکر می کنم که حضور پرتعداد و پرشوری داشتند و همچنین بابت نتیجه از آن ها عذر می‌خواهم.

وی ادامه داد: هرکاری می‌توانستیم انجام دادیم و نتیجه باید برعکس می‌بود. اتفاقات فوتبالی و فرصت طلبی حریف باعث این شکست شد. بحث نتیجه‌گیری را امروز نداشتیم و این خیلی دردناک بود. حتی بعد از اینکه پنالتی را خراب کردیم باز هم فرصت داشتیم اما الدحیل هم در ضد حمله و بازی‌سازی، تیم خوبی بود. بازی سختی برای‌‌مان بود اما خوب موقعیت‌سازی کردیم. خیلی خوب توانستیم به دروازه حریف برسیم اما متأسفانه آنجایی که باید کار را تمام می‌کردیم یا از پنالتی‌مان بهتر استفاده می‌کردیم متأسفانه این اتفاق نیفتاد و با توجه به جدول‌ رده بندی در آسیا و پنج گروه شدن مسابقات حذف شدیم.
گل محمدی همچنین عنوان داشت: البته ما در این گروه با وجود حضور تیم‌های خوب دوم شدیم. اگر فرمت قبلی مسابقات بود قطعاً صعود می‌کردیم. اما استرس زیادی را متحمل شدیم. متأسفانه شرمنده هواداران شدیم و نتوانستیم از این گروه صعود کنیم. ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. گروه‌مان سخت‌ترین گروه آسیا بود. ما در این گروه دوم شدیم. با این حال اگر از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم می‌توانستیم برنده بازی شویم.

سرمربی سرخپوشان ایران در پاسخ به این اظهار نظر که تیم تاکتیکی نداشت، گفت: فکر می‌کنم شما بازی را کلاً ندیدید و اینجا هستید که سؤالات حاشیه‌ای بپرسید. به نظر من بنشینید و یک بار بازی را نگاه کنید. من فکر می‌کنم بازی را خوب ندیدید یا اصلاً ندیدید!

خبرنگار در ادامه می‌گوید: «هواداران پرسپولیس علاوه بر حسرت حذف از آسیا، امروز حسرت دو امتیاز از دست رفته مقابل استقلال تاجیکستان را خوردند و در نهایت حذف از آسیا منجر به سر دادن شعار علیه شما و درویش شد.» گل‌محمدی هم در پاسخ افزود: خیلی سؤالات غیرفنی می‌پرسید. می‌دانم شماها از کجا خط می‌گیرید و فکر بازی‌های بعد لیگ هستید. من متوجه این قضیه هستم. می‌دانم با یک ذهنیتی از قبل طراحی شده دنبال حواشی باشگاه و تیم هستید، چون درباره مسائل فنی تا صبح سؤال کنید جواب می‌دهم، اما در گروه چهار تیمی که سخت‌ترین گروه آسیا بود، دوم شدیم. امروز هم اگر از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردیم می‌توانسیتم برنده شویم.

وی درباره حواشی اختلافات مدیریت باشگاه با بازیکنان و کادر فنی در این نتیجه گفت: راجع به مشکلات و مسائلی که پیش آمده است، فکر نمی‌کنم جای آن باشد که در اینجا صحبت کنم.

گل‌محمدی درباره تاکتیک پرسپولیس در بازی امروز گفت: تاکتیک ما مشخص بود. ما موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ حریف هم از عمق، هم از کناره‌ها و هم روی ضربات ایستگاهی داشتیم.
وی درباره بازی با سه هافبک، عدم انجام زودهنگام تعویض‌ها، فرصت مناسبی که برای صعود از دست رفت و اینکه موقعیت‌های تیم الدحیل در غیاب برخی ستارگانش خطرناک‌تر از پرسپولیس بود، گفت: آیا شما بازیکنان الدحیل را می‌شناسید؟ ما هر مهره هجومی که داشتیم، استفاده کردیم. محمد عمری هم تازه به تمرینات اضافه شده است و بیشتر از این نمی‌توانست بازی کند. سؤال دوم هم بیشتر تحلیلی بود و متوجه نشدم. ما امروز همه کاری انجام دادیم. اگر آن پنالتی را گل کرده بودیم، آیا باز هم این سؤالات را می‌پرسیدید؟ قطعاً سؤال نمی‌کردید. من متوجه هستم که منظور شما چیست و حرف که می‌زنید، می‌دانم در فکر و ذهن شما چه می‌گذرد. سؤال بعدی لطفاً.

سرمربی پرسپولیس که در فصل گذشته با مردانش، سه‌گانه قهرمانی‌ها را درو کرده بود، خاطرنشان کرد: در هر دو گل، مخصوصاً روی گل اولی که دریافت کردیم نتوانستیم فضای پشت دفاع‌ها را خوب پوشش بدهیم. همچنین نتوانستیم از ساخت حمله حریف جلوگیری کنیم. خیلی راحت به فضای جلو مدافعان‌مان رسیدند و در آن فضا پاس دادند. اتفاقاً یکی از مواردی بود که خیلی روی آن تأکید داشتیم. وقتی تیم حریف توپ دارد و از هافبک‌ها رد می‌شود باید بتوانیم فضای عمق و پاس عمقی را ببندیم ولی هم حریف خیلی خوب به موقع پاس داد و هم ما خوب عمل نکردیم. صحنه خیلی سختی برای پوشش دادن بود و بعد از آن گل خوردیم. بیرانوند هم واکنش خیلی خوبی نشان داد اما در توپ برگشتی گل خوردیم در این بخش باید بیشتر کار کنیم.

گل‌محمدی در مورد اینکه حضور گولسیانی در کنار کنعانی‌زادگان باعث کندی خط دفاع پرسپولیس شد، عنوان کرد: مرتضی پورعلی‌گنجی یک مهره خیلی ارزشمندی برای ما بود. هم از نظر فنی و هم از نظر تجربی؛ با تجربه‌ای که داشت خیلی به تیم کمک می‌کرد هم از نظر انگیزه‌ای بازیکن فوق‌العاده‌ای بود. در رختکن هم بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که خیلی راحت او را از دست دادیم و اتفاقاتی که برایش رخ داد و با مصدومیت بلندمدت مواجه شد؛ کارمان را سخت کرد. حسین و گولسیانی هر دو از بازیکنان خوب هستند. کنعانی‌زادگان در تیم ملی ما حضور دارد و گولسیانی هم به تیم ملی گرجستان دعوت شده است. مهم این است که بتوانیم به فرم خوب‌مان برگردیم. شاید باید یکسری تمرینات اختصاصی بیشتر در نظر بگیریم. برای اینکه هماهنگی بیشتری بین مدافعان‌مان به وجود بیاید.
وی در پاسخ به خبرنگاری که حرکت او قبل از خروج از زمین با ایستادن مقابل هوادارانی که به بازیکنان فحاشی می‌کردند را جالب توجه دانست، گفت: بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند و امروز هم انصافاً هر چه داشتند، گذاشتند. همه کار کردند تا به گل برسند و بازی را ببرند، اما اتفاقات فوتبالی به ضرر ما شد. این بازیکنان شایسته تقدیر، تعریف و بهترین‌ها بوده و برای همه ما و هواداران ثابت‌شده هستند. همیشه روزهای خوب نداریم و یک روزهایی نیز روزهای سخت باشگاه است و تنها چیزی که اهمیت دارد ریکاوری ذهنی و روحی بازیکنان برای بازی بعد است.
یحیی گل‌محمدی در حالی که کمتر کسی در شرایط از کار ستایش برانگیز پرسپولیس در فصل گذشته و ظرفیت‌های بالای آن صحبت می‌کند افزود: واقعا می‌دانیم که هواداران ناراحت هستند، ما بیشتر ناراحتیم. همه ما در رختکن واقعا حال و روز خوبی نداشتیم چون نتوانستیم انتظار صعود را برآورده کنیم. هواداران حضور پررنگی داشتند و اگر برنده می‌شدیم حضور هواداران شرط این کار می‌شد. به هواداران قول می‌دهم که بیشتر کار کنیم و تمرکز داشته باشیم. اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم بازی را ببریم.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه