یحیی مردی با 13 جام و سه دو گانه قهرمانی

سرمربی پرسپولیس با قهرمانی اخیر سرخپوشان ایران، سیزدهمین جام خود را به عنوان بازیکن و مربی به دست آورد در حالی که تا کنون سه بار، دو گانه قهرمانی را تجربه کرده است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی از جمله بازیکنان فوتبال ایران است که دبل قهرمانی در دو رقابت سطح یک ایران را تجربه کرده است.
او قبل از ترک پرسپولیس و رفتن به فولاد، عضو تیمی بود که در یک فصل هم قهرمان لیگ سطح یک و هم جام حذفی کشور شد. این موضوع به فصل 78-1377 باز می‌گردد.
او حالا در کسوت سرمربی پرسپولیس با کمک مردانش به دنبال رقم زدن چنین افتخاری است در حالی که از آن سال افشین پیروانی را کنار خود دارد که زننده گل برتری دربی فینال جام حذفی بود. آن ها با این حال و هوا و شرایط سخت آن آشنا هستند. البته در این تیم بازیکنانی هم حضور دارند که همراه با برانکو دو گانه و سه گانه را رقم زدند و تجربه این کار را دارند. گل‌محمدی همچنین به عنوان سرمربی، دو گانه جام حذفی و سوپرجام را با ذوب‌آهن و دو گانه لیگ و سوپر جام را در کارنامه دارد.
یحیی گل‌محمدی با قهرمانی اخیر سرخپوشان ایران، سیزدهمین جام دوران فعالیت خود را به دست آورد که از این تعداد 8 جام با پرسپولیس بوده است. 4 جام به عنوان بازیکن و 4 جام به عنوان سرمربی. حضور او در پرسپولیس با حضور نسل جدیدی از بازیکنان در پرسپولیس و سرمربیگری استانکو پوکله‌پوویچ همراه شد. دوره‌ای که پرسپولیس در پنج سال، چهار بار جام قهرمانی لیگ را از آن خود کرد. در اولین سال هم به اولین جامش در سال 1374 رسید و پس از آن در سال 1375 به جام دوم دست پیدا کرد. پرسپولیس پس از یک سال تنفس در فصل 78-1377 فوتبال ایران هر دو جام لیگ و حذفی را از آن خود ساخت که یحیی در آن تیم حاضر بود.
گل‌ محمدی پس از جدایی از پرسپولیس، مجبور شد تا گرفتن جام باشگاهی بعدی خود تا سال 1384 صبر کند. جامی که با صبا و در قالب سوپر جام از آن خود ساخت. قبل از آن در سال 2002 در بازی‌های آسیایی، قهرمانی را با تیم ملی تجربه کرد.
سرمربی پر افتخار پرسپولیس، اولین جام خود به عنوان سرمربی در ذوب آهن و در چارچوب دیدارهای جام حذفی به سال 1394 به دست آورد. ذوب آهن با او برای دو سال پیاپی قهرمان جام حذفی شد و در سال 1395 دو گانه جام حذفی و سوپرجام را از آن خود ساخت. پس از آن جام گرفتن‌های یحیی تا بازگشت به پرسپولیس عقب افتاد. پرسپولیس در دوران سرمربیگری او سه قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی سوپر جام را به کارنامه خود اضافه ساخت.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه