سپاس از سمبل وفاداری فوتبال ایران

محمود خوردبین، کلکسیون نفیس افتخارات

ورزشگاه آزادی، روز شنبه تماشاگر تقدیر از بزرگمردی بود که چند سال پیش از این، با ثبت رکورد 50 ساله حضور در پرسپولیس، سمبل وفاداری نام گرفت و او را به معنای واقعی باید کلکسیونی نفیس از افتخارات، قلمداد کرد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود، روز گذشته پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان از محمود خوردبین بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که بیش از نیم قرن به فوتبال کشور خدمت کرده است، به پاس سال‌ها تلاش بی‌وقفه در فوتبال که هنوز هم تحت عنوان مشاور مدیرعامل پرسپولیس در قالب انتقال تجارب و دانسته‌ها، ادامه دارد، تقدیر و تشکر کردند.

در این مراسم رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اهدای هدایا و دسته گل، از خوردبین تجلیل به عمل آورد.

احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال نیز به نمایندگی از رئیس، اعضای هیئت رئیسه و خانواده فدراسیون فوتبال با اهدای تابلوفرش از این چهره قدیمی تقدیر کرد.

ناصر محمدخانی پیشکسوت اسطوره‌ای فوتبال ایران هم برای حضور در برنامه تقدیر از همبازی و سرپرست سابق تیمی که سال‌ها برای آن بازی کرد، خود را به ورزشگاه رسانده بود.
رضا درویش مدیرعامل، افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس و حجت الله بهمنی رئیس امور فرهنگی و روابط عمومی سازمان لیگ نیز در این مراسم حضور یافتند.

این تقدیر در حالی انجام شد که فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال ایران نیز، چهار سال پیش از این، در اردیبهشت سال 1398 با اعلام و ثبت رکورد نیم قرن حضور محمود خوردبین در پرسپولیس و عرصه فوتبال ایران، او را به عنوان مظهر وفاداری در فوتبال معرفی کرد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس نیز با توجه به تجارب فراوان وی در امور اجرایی فوتبال و شناخت مسایل پرسپولیس، پس از حضور در سمت مدیرعاملی، در یکی از اولین اقدامات خود، او را به عنوان مشاور برگزید. خوردبین در شهریور سال گذشته نیز از سوی کانون هواداران پرسپولیس به پاس سال‌ها تلاش و زحمت برای پرسپولیس، مورد تقدیر قرار گرفت. او از زمانی‌که فوتبال خود را به طور جدی آغاز کرد تا روزی که کفش‌های خود را آویخت در تیم پرسپولیس حضور داشت. فعالیت‌های او بعد از دوران بازیگری تحت عناوین مربی، سرپرست تیم، عضو هیئت مدیره و دیگر مسوولیت‌ها در پرسپولیس ادامه یافت و باسابقه‌ترین سرپرست تیم در فوتبال ایران شد که اگر در فوتبال جهان بی‌نظیر نباشد، کم‌نظیر است. او از جهت کسب عناوین، افتخارات، جام‌ها و رکوردها پرافتخارترین چهره فوتبال ایران در عرصه باشگاهی به حساب می‌آید و کلکسیونی از افتخارات و رکوردها هستند.
رضا درویش نیز در ارتباط با برنامه دیروز و خود محمود خوردبین عنوان کرد: در مورد چهره‌های چون محمود خوردبین، نیاز به گفتگو و صحبت ما نیست. سال‌ها تلاش، ممارست و وفاداری آن‌ها گویای همه چیز است. افرادی مانند علی پروین، محمود خوردبین و بسیاری چهره‌ها و پیشکسوتان فوتبال که اگر بخواهیم نام ببریم، ممکن است نامی از قلم بیفتد، گنجینه‌ای از تجربه و دانش هستند. به معنای واقعی کلمه باید از عباراتی چون فاخر و اسطوره در مورد ایشان استفاده کرد. ما در پرسپولیس همیشه خود را نیازمند وجود و بهره‌مندی از دانش و تجربه بزرگان پرسپولیس دانسته‌ایم و به نظر من، استفاده از ایشان، قدر نهادن عملی و میدانی به جایگاه ایشان است و ابتدای حضورم این شانس و فرصت را داشتم از حضور آقای خوردبین نیز بهره‌مند باشیم.
محمود خوردبین خود نیز درباره برنامه‌ای که انجام شد، اظهار داشت: قبل از هرچیز باید از فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس، آقایان تاج و درویش، دیگر مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ و مسوول امور فرهنگی آن که این برنامه را تدارک دیدند تشکر کنم. آقای محمدنبی هم پیام دادند که فدراسیون از مدت‌ها قبل در اندیشه این کار بود و ابراز تاسف کردند که حضور نداشتند، از ایشان هم تشکر می‌کنم. این کار باارزشی است که فدراسیون و سازمان لیگ در تقدیر از قدیمی‌ها آغاز کرده‌اند و باید کمک کرد، ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بعد از گذر تمام این سال‌ها به پشت سر که نگاه می‌کنم می‌بینم عمرم را در کنار و برای یکی از باارزش‌ترین چیزهایی که می‌توانستم تصور کنم، سپری کردم. حضور در پرسپولیس و کنار آن و هوادارانش، درخشان‌ترین لحظاتی بود که می‌توانستم تصور کنم و بیش از هر کس و هر چیز خدا را شکر می‌کنم که این خوشبختی بزرگ را به من عنایت کرد. چه لحظات غم و شادی را که با پرسپولیس پشت سر نگذاشتم و پرسپولیس هر قدر هم با مشکلات و سختی‌ها روبه‌رو شد، بزرگ و بزرگ‌تر شد. بعد از تمام این سال‌ها از تمام هواداران، همه پیشکسوتان، تک‌تک آن‌هایی که در پرسپولیس بزرگتر، همبازی یا بازیکن من بودند، از همه کسانی که الان در تیم حضور دارند یا در آینده افتخار پوشیدن این پیراهن را پیدا می‌کنند، می‌خواهم با تمام وجود و غیرت‌شان مراقب پرسپولیس باشند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه