برای پیش‌بینی‌ام درباره دربی و صدرنشینی، دلیل داشتم

۵ عامل موفقیت پرسپولیس از نگاه بهزاد داداش‌زاده

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه برای یک تیم موفق مشکلات به وجود می‌آورند. در یک مقطعی یحیی را به هم ریختند. باز هم برای این کار اقدام می‌کنند. او و پرسپولیس دیگر نباید اجازه این اتفاق را بدهند و همه ما باید به این مساله کمک کنیم.

بهزاد داداش‌زاده در روزها و هفته‌های گذشته از پیروزی پرسپولیس در دربی گفته بود و این که برنده دربی به شانس اصلی قهرمانی بدل می‌شود. او حالا درباره شرایط تیم و دلایل خود برای آن چه عنوان داشته بود، به سایت باشگاه پرسپولیس چنین می‌گوید: واقعیت را باید بپذیریم. پرسپولیس در 6،7 سال گذشته یکی از بهترین تیم‌ها بوده است و در این شکی نیست. از سوی دیگر همیشه برای یک تیم موفق، مشکلات به وجود می‌آورند. گاهی از روی عمد و گاهی سهوی. بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ هم که باشید همین است. یک دوره طولانی که خوب باشید سراغ شما می‌آیند.
وی ادامه داد: پیش بینی من از جنبه هواداری نبود. برای آن چه فکر می‌کردم دلیل و منطق وجود داشت. الان طبیعی است که همه خوب بگویند ولی بر اساس دلایلی که داشتم در همان روزهای سخت به قدرت تیم اعتقاد داشتم فقط لازم بود آن را در آرامش و تمرکز دوباره به دست بیاورند. این اتفاق هم افتاد. حالا هم می‌گویم تلاش خواهد شد که این آرامش و تمرکز از پرسپولیس گرفته شود. از این رو باید خیلی مراقب بود.
بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی خاطرنشان کرد: برای موفقیت یک تیم در زمین، 5 عامل وجود دارد.
عامل اول مدیریت است. آقای درویش از جنس پرسپولیس بود. اعتبار و دوستان زیادی هم داشت که بتواند به جنگ مشکلات برود و با تیم نیز همراه و همدل بود.
نکته مهم بعدی کادر فنی است. در توانایی فنی و تجربه کادر پرسپولیس که اتفاق نظر وجود دارد ولی مهم است کادر یکدل و پشت هم باشند و در روزهای سخت از هم حمایت کنند.
عامل بعدی بازیکنان هستند. انصافا پرسپولیس تیمی شده است که در هر پست دو، سه بازیکن خوب دارد. یکدلی و اتحاد تیم هم مهم است. دیدیم در طول فصل ترکیب‌ها تغییر کرد ولی مشکلی بین بازیکنان وجود نداشت.
در جایی مثل پرسپولیس عامل پیشکسوتان هم اهمیت زیادی دارد. این که در شرایط سخت حمایت روحی و روانی کنند. در این بین اگر انتقادی هم می‌شد همان به یک انرژی و انگیزه در تیم بدل می‌شد.
و اما یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت، هواداران هستند. خیلی مهم است در شرایط سخت، تیم را زیر چتر حمایت خودشان بگیرند و این اتفاق در پرسپولیس افتاد. هر وقت این پنج عامل کنار هم قرار بگیرند، موفقیت اتفاق می‌افتد. پرسپولیس الان این موارد را در کنار هم دارد.
داداش‌زاده اضافه می‌کند: پرسپولیس سه، چهار هفته‌ای دچار مشکل شد. یعنی برایش مشکل به وجود آوردند. خب فشار روی یحیی خیلی زیاد است و در آن مقطع او را به هم ریختند. وقتی او آرامش خود را به دست آورد، همان را به تیم منتقل کرد. البته هنوز هم تلاش می‌کنند او را به هم بریزند ولی باید مراقبت کرد. ما پیشکسوتان و هواداران هم باید در چنین مواقعی کمک کنیم آرامش و تمرکز به هم نریزد و اگر مساله‌ای هم پیش آمد به آن دامن نزنیم. بالاخره مشکل در هر خانواده‌ای پیش می‌آید و از سوی دیگر هجمه‌های بیرونی هم هست. نمونه‌اش همین بحث تغییرات هیات مدیره یا همین داستان‌های دونادونی یا پیشنهاد 50 میلیاردی به یحیی که مبتکرانش الان سنگ روی یخ شدند، چون در مقطع حساسی مطرح شده بود که تیم را به هم بریزد.
عضو کانون مربیان فوتبال ایران، اضافه کرد: من باید از افشین پیروانی هم تشکر کنم که نقش مهمی دارد. غیر از چند باری که پرسپولیس به حاشیه رفت در سایر موارد، مسایل خوب مدیریت شد. تیم الان روی ریل قهرمانی برگشته است. معلوم بود سپاهان امتیاز از دست می‌دهد به ویژه اگر پرسپولیس با پیروزی در دربی، فشار روانی را زیاد می‌کرد. همین اتفاق هم افتاد. الان پرسپولیس در صدر و فرمان قهرمانی دست یحیی و شاگردانش است. قطعا تلاش می‌کنند آرامش و تمرکز تیم را به هم بریزند ولی گل‌محمدی نباید اجازه بدهد این اتفاق برای او بیفتد. شاید سعی کنند او و تیم را وارد یکسری بحث و جدل‌ها بکنند. این یک ماه به چیزی غیر از بهتر بازی کردن نباید فکر کرد.

داداش زاده در پایان گفت: پرسپولیس در این چند بازی باقیمانده نباید حریفی را دست کم بگیرد. همه تیم‌ها انگیزه دارند تا با تغییر روند جدول لیگ، خودشان را نشان بدهند. پرسپولیس نباید اجازه بدهد که حاشیه‌ها به تیم القاء شود و همچنین نباید خود را درگیر بازی‌هایی کند که قطعا برایش به وجود می‌آورند، همه ما که بیرون هستیم هم باید در راستای این موارد به پرسپولیس کمک کنیم.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه