برتری پرسپولیس برابر سپاهان پس از 51 سال رقابت

پرسپولیس و سپاهان تا کنون 78 بار برابر یکدیگر در بازی‌های رسمی به میدان رفته‌اند که حاصل آن برتری پرسپولیس در مجموع مسابقات، دیدارهای جام حذفی و بازی‌های ماه اسفند بوده است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان ایران و سپاهان این هفته برای هفتاد و نهمین بار در چارچوب مسابقات رسمی و دهمین بار در چارچوب بازی‌های جام حذفی، برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت.
در 78 پیکار قبلی، 33 مسابقه در جریان وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی به پایان رسیده است و پرسپولیس 26 پیروزی و 19 شکست در کارنامه دارد.
مصاف دو تیم قدمتی بیش از 51 ساله دارد و اولین رویارویی در 22 بهمن سال 1350در چارچوب دیدارهای جام منطقه‌ای رقم خورد که با گل‌های محمود خوردبین و حسینعلی کلانی به سود سرخپوشان پایان یافت. در آن دیدار زنده‌یاد جعفر کاشانی، کاپیتان پرسپولیس بود.
بیشترین پیروزی متوالی در همان دوران و در پنج مسابقه از سال 1350 تا 1354 رقم خورد. سپاهان اولین امتیاز خود برابر پرسپولیس را با تساوی بدون گل در آبان 1354 به دست آورد و برای کسب اولین پیروزی خود نیز 22 سال و تا بهمن 1372 صبر کرد که با تک گل حمید مطهری برای آن‌ها رقم خورد.
بهترین نتیجه برای دو تیم هم به پرسپولیس تعلق دارد که در دومین مصاف و در 29 اسفند سال 1359 رقم خورد و سپاهان با گل‌های ادیبی (3)، بهزادی (11 و 55)، پروین (۵۷)، خوردبین(۶۴) و وطنخواه(۸۳)، 6تایی شد.
دو تیم همچنین 9 بار در چارچوب دیدارهای حذفی به میدان رفته اند. پرسپولیس در این 9 مسابقه، سه بار در جریان بازی و یک بار در ضربات پنالتی به برتری دست پیدا کرد و سپاهان یک بار در جریان وقت‌های قانونی و دو بار در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. به طور کلی با تساوی لحاظ کردن بازی‌هایی که در جریان آن با ضربات پنالتی تیم برتر مشخص شده است؛ سه پیروزی برای پرسپولیس، یک پیروزی برای سپاهان و 5 تساوی حاصل رقابت‌های دو تیم در چارچوب دیدارهای جام حذفی بوده است.
پرسپولیس و سپاهان تا کنون 8 بار در ماه اسفند برابر هم در بازی‌های رسمی به میدان رفته‌اند که حاصل آن برای پرسپولیس پنج پیروزی، دو تساوی و یک شکست بوده است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه