در «عمری» شخصیتی دیدم که امیدوارم کرد، دوام داشته باشد

رضا جباری: اگر برای پرسپولیس مسایل عجیب و غریب رقم نزنند، قهرمان لیگ می‌شود

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس اگر همین شرایط را حفظ کند و برایش مسایل عجیب و غریب رقم نزنند، از همه تیم‌ها به قهرمانی نزدیک‌تر است، البته زحمت و سختی زیادی دارد.

رضا جباری در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: قبل از شروع مجدد بازی‌های لیگ، خیلی نگران آن تعطیلی طولانی برای جام جهانی بودم. پرسپولیس در کورس قرار داشت و به فرم مطلوب رسیده بود و در چنین مواقعی، تعطیلات به سود تیم‌هایی است که می‌خواهند خودشان را به تیم اول برسانند. با این وجود، باشگاه، کادر فنی و بازیکنان این مساله را به خوبی مدیریت کردند، به ویژه که درست در آستانه شروع دوباره بازی‌ها و دربی، ماجرای جدایی ناگهانی لوکادیا هم پیش آمد. خدا را شکر که پرسپولیس از این ماجراها با موفقیت خارج شد.
وی درباره ارزیابی خود از شرایط موجود، ادامه داد: وقفه فعلی کوتاه است و مثل دفعه قبل من را نگران نمی‌کند. جایگزین خوبی مثل محمد عمری هم پیدا شد. اگر به همین شکل و با همین ساختار پیش برویم، برای قهرمانی پرسپولیس مانعی نمی‌بینم. البته نمی‌خواهم این حرف بار روانی روی تیم بگذارد. منظور این است که وقتی مجموعه تیم‌ها را می‌بینیم، پرسپولیس برای قهرمانی شایسته‌تر است، البته اگر با همین شرایط جلو برویم. این «اگر» را گفتم چون در فوتبال ایران همیشه می‌توان منتظر اتفاقات عجیب بود. این را از دوران بازی کردن خودم تجربه دارم. یک دفعه مربی و مدیر عوض می‌شود. یکدفعه همه منابع مالی تیم قطع می‌شود یا بازیکنی مثل لوکادیا می‌گذارد و می‌رود. اگر داستان‌های عجیب پیش پای پرسپولیس نگذارند با حفظ این شرایط می‌تواند قهرمان شود، البته که بازی‌های زیادی مانده و تیم خیلی باید زحمت بکشد.
پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد محمد عمری و این که گاهی بازیکنانی که پدیده می‌شوند به چه علت فروکش می‌کنند، خاطرنشان کرد: این اتفاق در فوتبال ایران زیاد رخ می‌دهد چون از قبل روی شخصیت و روان بازیکن کار نشده است. در رده پایه روی نتیجه و مسایل فنی تمرکز می‌شود و پرورش شخصیت و روان از قلم می‌افتد. من شخصا اعتقاد به اهمیت زیاد این موضوع دارم. بدون این فاکتور هیچ دوام و ادامه‌ای وجود نخواهد داشت. به خاطر همین، هر جا که کار کرده‌ام روی این مساله تاکید زیادی دارم.
جباری افزود: الان در دنیا برای انتخاب بازیکن به ظرفیت شخصیتی و روانی بازیکنان توجه بیشتری می‌کنند. در مورد عمری البته همه درباره مسایل فنی او سخن گفته‌اند. هر جایی مربی بوده‌ام دوست داشته‌ام بازیکنی مثل او داشته باشم. توان بالایی دارد. خوب درگیر می‌شود و خوب در فضا حرکت می‌کند ولی من می‌خواهم در مورد او به مسایل دیگری اشاره کنم.
رضا جباری تصریح کرد: من با او کار نکرده‌ام ولی وقتی بازیکن امید ما بود من در رده نوجوانان کار می‌کردم برای بازی و تمرینات امید می‌رفتم و از بازیکنانی بود که کارش را تعقیب می‌کردم. آن چه من در آن یک سال دیدم این بود که شخصیتش به خوبی برای دوام در این فوتبال شکل گرفته‌ است. شخصیتی را در او دیدم که بتواند خودش را حفظ کند و از پس چالش‌هایی که پیش رویش قرار می‌گیرد بر بیاید.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه