طرح‌های اقتصادی رویایی نداریم، دنبال برنامه‌های عملیاتی هستیم/در این یک‌سال به دنبال ایجاد ساختار برای پرسپولیس بودیم

درویش: هم حافظ منافع هواداران و سهامداران هستیم، هم به دنبال انجام تعهدات گذشته باشگاه

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: این کار سختی نیست که هر طلبکاری که آمد، بگویم از پول عرضه سهام بردارد ولی راه سخت را رفتیم تا هم به دنبال انجام تعهدات باشیم و هم منافع و سرمایه‌های هواداران و سهامداران را محافظت کنیم. در این بسیار تلاش شد برای پرسپولیس ساختار بسازیم و تا جایی که می‌شود آب رفته را به جوی برگردانیم.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، رضا درویش در نشست خبری که از یک سو با سالگرد حضور وی به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره باشگاه و از سوی دیگر  با پایان نیم فصل یکم و صدرنشینی سرخپوشان مقارن شد، در یک کنفرانس خبری حضور پیدا کرد. وی همراه با جمعی از مدیران و معاونان باشگاه، پاسخگوی سوالات نمایندگان رسانه‌های گروهی در ارتباط با عملکرد یک‌ساله بود. در این نشست خبری، محمود خوردبین، مشاور مدیرعامل، مصطفی لشگری، مدیر روابط عمومی، محمد محمدی، معاون ورزشی و حسین دوام معاون حقوقی باشگاه، وی را همراهی کردند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کردند: تقریبا یک سال است که توفیق خدمتگزاری به پرسپولیس و هوادارانش را دارم. همه کم و بیش به مشکلات پرسپولیس واقف هستند. مشکلات از هر جهت، چه ساختاری، چه مالی و چه تشکیلاتی زیاد بود. برای حل و رویارویی با این مشکلات با همکاران دست به دست هم دادیم. اولین چیزی که مد نظر بود؛ این‌که بیاییم ساختار اینجا را مناسب و منظم کنیم. چیزی که شاید کمتر به آن توجه شده بود. چه در تیم‌های پایه، چه در تیم بزرگسالان و چه در ساختار اداری، ورزشی، حقوقی و بین‌الملل. سعی کردیم اینجا را بر اساس اصولی مدون استوار کنیم.

وی افزود: وقتی پای خصوصی سازی وسط می‌آید و وقتی سهام ما واگذار می‌شود باید در بورس شاخص‌ها را رعایت کنیم. اگر‌ آن شاخص‌ها را نداشتیم، نمی‌توانستیم در بورس فعالیت کنیم. از این جهت کار ما سخت‌تر شد. جایی آمدیم که ساختار و حسابرسی آن‌چنانی نداشت. اگر هم داشت بر اساس شاخص‌هایی بود که از قبل تعیین شده بود. بورس اولویت‌هایی دارد و تا آن روز برای ما مشخص نبود باید چه کارهایی انجام بدهیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: سعی کردیم شاخص‌های مد نظر بورس و خصوصی‌سازی را انجام بدهیم. باید حتما داری ساختار باشیم که بتوانیم برای واگذاری مابقی سهام از آن بهره ببریم. توفیقی به دست آوردیم. توانستیم این کار را انجام بدهیم. ان شاالله بتوانیم طوری ادامه بدهیم که از این پس، مشکلاتی که وارث آنها هستیم و برای بیش از بیست و اندی سال است به مرور زمان برطرف شود. شاید اگر از روز اول، از یکسری مشکلات مطلع بودم جرات آمدن را نداشتم.

درویش در ادامه گفت: خدا کمک کرد. همکاران ما تلاش زیادی کردند تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. از واحد حقوقی، بین‌الملل و معاونت ورزشی تشکر می‌کنم که همه تلاششان را کردند تا آنچه به ما ارث رسیده بود به مرور زمان موانع را یکی یکی برداریم. طلبکار حقیقی و حقوقی هم زیاد داشتیم. از 25 سال پیش وقتی دیدند خصوصی شده و به بورس رفته و پولی وارد باشگاه شده است، آمدند و طلبکار داشتیم. از سال 76-75 یا 80 و 85 طلبکار داشتیم که یکی یکی آمدند و طلب‌هایشان را خواستند. مقداری را مرتفع کردیم و مابقی را هم به مرور زمان انجام می‌دهیم.

درویش با اشاره به بدهی‌های باشگاه پرسپولیس، گفت: پولی که از سهام به دست آمده، پول مردم است. ما باید حافظ منافع مردم (سهامداران و هواداران) هم باشیم. این نیست که بگوییم 350 میلیارد تومان سهام فروختیم حالا به طلبکار بدهیم. پس مردمی که سهام خریدند چه می‌شدند؟ هم باید حافظ منافع مردم باشیم و هم اینکه دیون باشگاه را ادا کنیم. مقداری از دیونی که به افراد حقیقی و حقوقی داریم را مرتفع کردیم. ما جدای از فصل جاری و نیم فصلی که آمدم و هزینه‌های جاری مربوط به آن مثل انجام تعهدات به بازیکنان، شاید قریب به 120 میلیارد تومان بدهی گذشته را دادیم. همچنین حدود 900 هزار یورو و دلار که این هم بدهی گذشته بود، دادیم. هرکه از باشگاه طلبکار باشد ما باید پاسخگو باشیم.

وی در ادامه افزود: باز هم تعداد زیادی هستند و مراجعه می‌کنند. ما باید یا دیون آنها را پرداخت کنیم یا مهلت بگیریم که بتوانیم تعهدات زا به صفر برسانیم. باید از حقوق مردمی که سهام خریدند هم دفاع کنیم. وقتی آمدیم سعی کردیم سرفصل‌هایی برای خودمان داشته باشیم. مثلا به شخصه سال‌ها بود دوست داشتم هرجا می‌روم تیم‌های پایه را به سطحی برسانم که شایسته آن باشگاه باشد. در گذشته هم این کار را انجام دادم.

رضا درویش گفت: امسال از روزی که آمدم اینجا این توفیق نصیب‌مان شد که با همکاری دوستان در تیم‌های پایه کار کنیم. باید از محسن خلیلی تشکر کنم. دو تیم ما در کورس قهرمانی هستند. نوجوانان ما هم بین سه، چهار تیم جدول است. بازیکنان ملی پوش زیادی در رده‌‌‌های مختلف داریم. شاید برای اولین بار است که مجموعه درفشی‌فر را کاملا در اختیار تیم‌های پایه قرار دادیم. تا چند ماه پیش تیم‌های پایه ما هر روز به دنبال محل تمرین بودند. همان امکاناتی که برای بزرگسالان گذاشتیم برای تیم‌های پایه هم گذاشتیم. کمتر اتفاق افتاده بود که هزینه‌ها و قراردادهایشان پرداخت شده باشد. تا چند وقت پیش 50 درصد قراردادهایشان را پرداخت کردیم.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: تعدادی از بازیکنان پایه ما به خاطر تعامل گل‌محمدی و خلیلی جذب تیم بزرگسالان شدند. این یک افتخار است. بد نیست یادی کنم از دو بازیکن‌مان که آسیب دیدند. ان‌شاالله خدادادی و فهیمی زودتر ملحق شوند. آن‌ها بازیکنان آینده‌داری هستند. باید بتوانیم از این بازیکنان استفاده کنیم. از همه پیشکسوتان پرسپولیس و بزرگان تشکر ویژه می‌کنم. افتخار می‌کنم در خدمت علی پروین و محمود خوردبین باشیم و از پند و اندرزهایشان برای پیشبرد کارمان استفاده کنیم. در جوانی در حوزه بسکتبال از بزرگی پرسیدم فلان بازیکن بزرگ با شما تمرین می‌کند؟ گفت بله برای اینکه هر ضعیفی، قوی شود باید حتما با قوی‌تر از خودش بازی کند تا به سطح لازم برسد. ما هم سعی کردیم برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگان بهره ببریم تا بتوانیم این باشگاه را به سطحی که هوادار دوست دارد برسانیم.

درویش ادامه داد: مشکلات بسیاری هم داریم که امیدوارم روزی مرتفع شود. برای پرسنل باشگاه پنجشنبه و جمعه، روز و ساعت فرق نمی‌کند که واقعا باید از آن ها تشکر کنم. برای ان‌ها زمان معنی ندارد وقتی کار پرسپولیس در میان است. رئیس سازمان خصوصی سازی یک روز جمعه به باشگاه آمده بود که آخرین مدارک را بررسی کند. من برای اموری در جای دیگر بودم.  دید که اکثر پرسنل در باشگاه هستند و کار انجام شد.البته جا دارد از آقای قربان‌زاده بسیار تشکر کنم. از وزیر ورزش هم تشکر ویژه می‌کنم. او همیشه همراه ما در مشکلات است. در بعضی دعاوی در دادگاه مجبور بودیم از سطح بالاتر از خودمان شکایاتی را مطرح کنیم. برای گرفتن خیلی از امکانات مانند زمین تمرین گاهی به سجادی متوسل شدیم که تماس بگیرد یا نامه بدهد تا مشکلات مرتفع شوند. خیلی به ما محبت کردند که باید تشکر کنم. تشکر ویژه‌ای هم از گل‌محمدی، دستیارانش و بازیکنان تیم بزرگسالان که گاهی اوقات در تنگنا بودیم همکاری کردند تا بتوانیم این کشتی را به ساحل برسانیم.

مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنانی را از دست دادیم، گفت: ولی این بازیکنان با همت خودشان نشان دادند که تیم پرسپولیس وابسته به یکی دو بازیکن نیست. در این میان معضلاتی هم داریم که تا حل نشود ادامه راه مشکل است. یکی از این معضلات حق پخش تلویزیونی است. جلسات زیادی را با مسئولان صداوسیما و سازمان‌های مرتبط، کمیسیون فرهنگی مجلس که خود وزیر حضور داشت برگزار کردیم ولی اینکه به ثمر برسد و فوتبال از این حق پخش بهره مند شود، هنوز نشده است. امیدواریم این همیت وجود داشته باشد که همه ما، سازمان صداوسیما و فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی برسیم تا بتوانند از یک مجرایی این حق مسلم باشگاه ها را به آنها برگردانند.

وی در ادامه افزود:‌ باید از دو هوادار و حامی خودمان هم تشکر کنیم. ایرانسل خیلی به ما محبت کرده، تقریبا اسپانسر اصلی ما است. همیشه همراه بوده و دوم بانک شهر که همیشه به ما مدد داده، خیلی از اوقات مشکلاتی داشتیم که از نظر بوروکراسی اداری ربطی به آنها پیدا نمی‌کرد ولی مدیریت بانک شهر مثل یک دوست همیشه همگام بود و سعی کرد مشکلات ما را مرتفع کند. از هواداران درخواستی دارم. برای کارت هواداری با بانک شهر به توافقی رسیدیم.  یکی از راه‌های درآمدزایی ما است. البته اصلا هزینه‌ای نباید بدهند ولی از محل پول‌های روزمره که در کارت‌های دیگر دارند می‌توانند این پول‌ها را در کارت بانک شهر داشته باشند که از این محل پولی به باشگاه می‌رسد که می‌تواند مقداری از هزینه‌های ما را پوشش دهد. امیدواریم هواداران پای کار بیایند و همه دست به دست هم بدهیم که هزینه‌های هنگفتی که الان داریم و همچنین از گذشته مانده را تامین کنیم. به ویژه که این طرح هیچ هزینه‌ای هم برای هواداران ندارد.

مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه بحث حرفه‌ای سازی، بحث روز است، گفت: قریب به دو سه ماه است که با گروهی به ریاست امیرعلی حسینی در واحد بین‌الملل‌مان، تقریبا هر هفته جلساتی داریم. بسیار تلاش کردیم تا این دغدغه مردم و مشکلات و ناراحتی سال قبل برای‌شان تکرار نشود. تا امروز تقریبا اکثر مشکلاتی که باشگاه می‌توانست مرتفع کند انجام شده است. شاید هر دو هفته یکبار جلسه‌ای با وزیر ورزش در وزارت به اتفاق مسئولین و ریاست فدراسیون فوتبال رئیس خصوصی سازی برگزار می‌شود. تقریبا اکثر موانع ما مرتفع شده، ان‌شاالله دست به دست هم بدهیم و این ذوقی که در مردم برای حضور مجدد در لیگ قهرمانان آسیا هست را برآورده کنیم. ان شاالله با یک تیم قدرتمند و خوب در این تورنمنت شرکت کنیم.

درویش در خصوص اینکه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده هیات مدیره پرسپولیس و استقلال عوض می‌شوند و در این صورت آیا هیات مدیره جدید با درویش کار می‌کند یا خودش عضو هیات مدیره می‌شود و اینکه آیا مطرح کردن این مساله در شرایط فعلی درست بود و آیا اصلا در جریان قرار داشته، عنوان کرد: فکر می‌کنم باید از کسی که این حرف را مطرح کرده بپرسید. چندروز پیش به من گفتند جزو الزامات بورس است که حتما سه یا نمی‌دانم چند عضو هیات مدیره باید عضو اقتصادی باشند. بنا شد هیات مدیره هم بررسی کند. اگر اعضای اقتصادی نداشته باشند احتمالا تغییر می‌کنند. گفتند احتمالا.

درویش در مورد اینکه تغییر هیات مدیره باید با نظر وزارت ورزش انجام شود، گفت: آنچه من شنیدم گفتند با هماهنگی وزارت ورزش و وزارت اقتصاد اعضای اقتصادی برای هیات مدیره، رئیس مجمع که وزیر اقتصاد است. گفتند با هماهنگی وزیر ورزش و وزیر اقتصاد هیات مدیره‌ای که اعضای اقتصادی نداشته باشد را ترمیم می‌کنیم. این جای نگرانی ندارد. اینطور نیست که الزاما حتما بخواهند هیات مدیره را تغییر بدهند.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص پیشرفت وزارت ورزش در زمان مدیریت سجادی، گفت: در ادوار گذشته، شاید حدود 40 سال در ورزش بودم. اکثر مدیران خوب و کارآمد بودند. فاکتوری که سجادی دارد و شاید کسی نداشته، جزو معدود افرادی است که سوای بحث آکادمیک و دکترای تربیت بدنی، قهرمان ملی است. در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی شرکت داشته، مدیرعامل باشگاه ورزشی، خصوصی و دولتی بوده، مدرس دانشگاه و معاون وزارت ورزش بوده، یعنی تمام مدارج را طی کرده است. اگر او موفق نشود دیگر اقبالی به ورزشی‌ها نیست. به نظر من توانسته نمره قبولی بگیرد چون از ورزش و ورزشی‌ها شناخت دارد. افرادی که بودند شناختی نداشتند. یکی دو سال باید می‌گذشت تا شناخت از ورزش پیدا کنند. منتها در دوره‌ای آمد که معضلات و مشکلات زیاد بود.

درویش تصریح کرد: یکی از معضلاتی که الان داریم؛ متاسفانه مشکلات اقتصادی که برگرفته از مشکلات اقتصادی جامعه است. روزگاری شرکت‌های زیادی آمادگی داشتند اسپانسر شوند ولی امروز باید دنبال اسپانسر بگردیم چون کمتر شرکت یا بنگاه اقتصادی است که با این وضعیت اقتصادی حاضر باشد که بیاید و تبلیغ بدهد. آن هم به بنیه اقتصادی جامعه بر می‌گردد. امیدواریم این مشکلات مرتفع شوند. هم جایگاه باشگاه و هم جایگاه ورزش بالاتر است.

وی در خصوص علت موفقیت‌های پرسپولیس در دهه اخیر، گفت: خدا کمک کرده، مدیون همکاری همه دست اندرکاران باشگاه هستیم. پیشکسوتان به ما یاد دادند که برای بهتر کار کردن باید چکار کنیم. همه این تلاش‌ها ثمر داده تا امروز بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه کار عضو اقتصادی چیست، اظهار داشت: از روزی که آمدم خودم یک گروه اقتصادی را برای باشگاه تشکیل دادم. کسانی که سابقه کارهای بزرگ اقتصادی در کشور را داشتند. معاون وزیر یا مدیرعامل بانک‌های مختلف، به خاطر دوستی که با من داشتند و علاقه‌مندی به پرسپولیس آمدند و کار گروه اقتصادی را درست کردیم ولی الزاماتی را بورس داده که باید اعضای اقتصادی در هیات مدیره باشند. حتما دو یا سه عضو هیات مدیره، باید مالی و اقتصادی باشند. قبلا می‌گفتند یک اقتصاددان به باشگاه بیاید که بتواند راهبری کند الان الزام بورس است. چند طرح اقتصادی در کارگروه آمده و اگر نهایی شود برای تصویب به هیات مدیره می‌رود. متاسفانه در این چندماه اخیر به رکود اقتصادی خوردیم ولی طرح‌های خوبی ‌آمده، زیاد دنبال طرح‌های رویایی نیستیم که اعلام کنیم ما چنین طرحی داریم و می‌خواهیم  nهزار میلیارد تومان بدهیم. سعی می‌کنیم طرح‌ها عملیاتی‌تر و قابل اجراتر باشد.

درویش در مورد قرارداد با کارگزار، گفت: کارگزاری بود و از قبل هم قرارداد بسته بود. گفتند ما فلان مقدار پول دادیم و باید آن را برگردانید. وقتی آمدم گزارش داشتیم. قرارداد 600 میلیارد تومانی که صحبتش بود تا روز آخری که با آنها بودیم زیر 20 میلیارد به ما دادند. اگر نصف این پول 300-200 میلیارد محقق می‌شد ما کارهای زیادی می‌توانستیم انجام بدهیم. بعد که آمدم دیدم نه تبصره و موادی دارد که ملزم به پرداختش نبودند. دیدیم اگرقرار است برای باشگاه آورده‌ای نداشته باشد چه کاری است؟ ضمن اینکه موادی داشت که به ضرر باشگاه بود. مثلا خودم قراردادی را بسته بودم که کارگزار نفع می‌برد تا باشگاه، در موادی هم از نظر حقوقی آن قرارداد ایراد داشت. مجمع ما را مکلف به قطع همکاری با کارگزار کرد و ما هم از ادامه همکاری منصرف شدیم و پرونده در مجاری حقوقی بررسی می‌شود.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای رشته‌های دیگر دارد، عنوان کرد: از سال 64-63 تا سال 85 مدیر بسکتبال پرسپولیس بودم. همان روزها هم محمود خان و علی آقا در مسابقات بسکتبال حاضر می‌شدند. حتی یکی، دو بازی در لیگ هم روی نیمکت ما نشستند. سعی کردم هزینه مازاد برای باشگاه نداشته باشم. اضافه کردن رشته‌های مختلف کار سختی نیست اما باید بتوانیم تعهدمان را انجام بدهیم. همین الان پرونده‌ایی داریم که رشته‌ای اضافه کرده بودند، 10سال می‌گذرد پولش را نداده‌اند. این بد است. او هم ورزشکار است با امیدی آمده زحمت کشیده و بازی کرده است. گفتیم برای اینکه اینطور نشود سعی کنیم اول منابع تامین و بعد رشته اضافه شود.

وی افزود: ولی الزامات AFC است که حتما تیم بانوان برای سال‌ آینده داشته باشیم. در پی این موضوع هستیم. باید ببینیم الزامات فوتبال است یا فوتسال، ضمن اینکه دنبال اضافه کردن چوگان هم هستیم. یک ورزش ایرانی است. اینجا هم نامش پرسپولیس است و با نام ایران عجین است. صحبت‌هایی کرده‌ایم که اگر بتوانیم و هزینه آنچنانی نداشته باشد انجام بدهیم.

درویش در خصوص وضعیت ورزشگاه درفشی‌فر و اینکه مدارس فوتبالی با نام پرسپولیس در حال فعالیت هستند، گفت: درفشی فر در اختیار باشگاه قرار گرفته، اولویت ما هم تیم‌های پایه است. هر ساعتی خواستند در اختیارشان قراردادیم ولی ساعت‌هایی که اضافه باشند را در اختیار افرادی که می‌خواهند، قرار می‌دهیم. برای مدارس فوتبال هم کارگروهی ایجاد کردیم که تا چند وقت دیگر شروع به کار می‌کنند. مدیریت آن با محمد پنجعلی است. بر سراسر کشور نظارت دارند که این مدارس آیا استانداردهای لازم را دارند؟ مدرسان‌شان کارت مربیگری و شرایط لازم را داشته باشند.

درویش برخی شکایت‌های مطرح شده علیه پرسپولیس را بی‌مورد دانست و تصریح کرد: یک روز ادعایی 20 هزار دلاری کردند که این مبلغ 700، 800 میلیون تومان می‌شود. فردی 27 میلیارد و 500 میلیون تومان حکم گرفته است که کلی از این مبلغ به مراودات برمی‌گردد. خدا کمک کرد و بچه‌های حقوقی بسیار زحمت کشیدند. گرفتن حکم به زبان راحت است. صدها جلسه در جاهای مختلف و درخواست‌هایی از بزرگترین مسئولان قضایی کشور داشتیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از رئیس قوه قضاییه و رئیس دادگستری تهران تشکر می‌کنم که به ما وقت می‌دهند. ما جلساتی برگزار کردیم تا حقوق از دست رفته هواداران پرسپولیس را برگردانیم و امیدوارم محقق شود. ظرف یکی دو روز آینده، یکی دو تا پرونده را به نتیجه می‌رسانیم.

مدیرعامل پرسپولیس راجع به اعتراض نکردن این باشگاه به احکام صادر شده علیه سرخپوشان در پرونده‌های شکایت شجاع خلیل‌زاده و آنتونی استوکس گفت: این دو پرونده برای گذشته است. آنها حکم قطعی دادند و پنجره نقل‌وانتقالاتی ما را بسته بودند. اگر پول نمی‌دادیم، پنجره ما باز نمی‌شد و مجبور شدیم بیشتر از 900 هزار دلار پرداخت کنیم که یکی از آنها به استوکس مربوط می‌شود.

درویش با اشاره به شکایت محمد رویانیان از باشگاه پرسپولیس بیان کرد: خیلی از این مدیران که شکایت کرده‌اند و پول خودشان را می‌خواهند، در زمان مدیریت خودشان بدهکاری زیادی بر جای گذاشتند که ما آن را پرداخت می‌کنیم. مدیر یک رستوران از سال 92 یا 93 طلبکار بود که برای دریافت آن به دفتر ما آمد. تیم برای یک اردو از این رستوران استفاده کرد و کسی در سال‌های اخیر به طلب این مدیر رستوران اهمیت نداده بود.

وی با بیان اینکه پرسپولیس با نمونه‌های مشابه زیادی مانند این مسئله روبه‌روست، اظهار داشت: از طلبکاران دیگر هم عذرخواهی می‌کنم. 300، 400 میلیارد تومان (بدهی) بود که بخشی از آن واهی بود و باید پیگیری کنیم تا پول سهامداران از دست نرود. بخش دیگری هم به بدهی واقعی مربوط می‌شود که طلبکاران باید صبر کنند تا درآمدی در موقعیتی مناسبی به دست بیاوریم تا پول آنها را بدهیم.

درویش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، پیگیر پولی که از فدراسیون فوتبال بابت حضور بازیکنان در جام جهانی طلب دارند، بوده‌اید یا اینکه گفته‌اند فعلاً دست نگه دارید. علاوه بر این مطالب‌تان از AFC و فیفا در چه مرحله‌ای است؟ گفت: ما همین چند روز پیش نامه زدیم چند بدهی که داریم را از محل پولی که طلبکاریم، پرداخت کنیم. زمانی که بازی ما در جام حذفی برگزار می‌شد به ما گفتند که با فیفا مکاتبه شده است و آنها باید مشخص کنند که مبلغ طلب ما چقدر است که در چند روز آینده فکر می‌کنم مشخص شود. میزان طلب‌مان از AFC هم که مدت‌هاست پیگیری می‌کنیم، مبلغ سه میلیون و 400 هزار دلار است. طی سفری که برای بازی‌های جام جهانی داشتیم دیداری با شیخ سلمان و اینفانتینو داشتیم که وزیر ورزش محبت کرد و جلسه‌ای را با حضور مهدی تاج هماهنگ کرد. در آن جلسه راهکاری را پیشنهاد دادند که از طریق آن بتوانیم به پول‌مان برسیم و فدراسیون در حال پیگیری این موضوع هم هست.

درویش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای پرداخت بدهی رادوشوویچ راهکاری اندیشیده شده است یا خیر، گفت: ما برای پرونده رادو با فیفا مکاتبه‌ای نداشتیم. گفته بودیم که یک پولی به فدراسیون می‌رسد و از آن طریق پرداخت کنیم، ولی از یک طریق دیگری اقدام کردیم که ان‌شاءالله در زمان مقرر انجام دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «قرارداد با دیاباته چگونه است و پرداختی به او براساس بازی‌هایی که انجام می‌دهد است یا نه، چه بازی کند یا نکند باید پولش را بگیرد؟»، تصریح کرد: قرارداد دیاباته هم به این شکل است که یک قرارداد ثابت دارد و یک قرارداد بابت بازی کردن هم دارد و هرچه بیشتر بازی کند دریافتی‌اش هم بیشتر می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که هزینه سفر اعضای هیئت مدیره باشگاه به قطر در زمان جام جهانی برعهده باشگاه بوده یا اسپانسر متقبل شده است، تأکید کرد: من که دعوت بودم و هزینه‌ای نداشتم. اعضای هیئت مدیره هم اقامت نداشتند و فقط یک هزینه بلیت ورزشگاه بود و هزینه‌ای نداشتیم. اعضای هیئت مدیره هزینه بلیت هواپیما را هم شخصاً پرداخت کردند و ما به آنها گفتیم که بیایند هزینه هواپیما را پرداخت کنیم.

درویش در واکنش به این موضوع که شکایت از لوکادیا در چه مرحله‌ای قرار دارد، عنوان کرد: درباره لوکادیا اینقدر گفته شده است و همه واقف هستند که او نه بحث مالی داشت و نه بحث ورزشی، او چیزهای دیگری را مستمسک قرار داد و نامه‌ای که روز اول داد به خاطر اتفاق ناخواسته‌ای بود که برای خانواده‌اش افتاده بود. او درخواست مرخصی 48 ساعته داد و باشگاه با آن 48 ساعت موافقت کرد و هم خودش و هم وکیلش اعلام کردند که بعد از این زمان به تیم ملحق می‌شود و بعد از اینکه از ایران رفت عکس آن را مطرح کرد و مواردی را اشاره کرد که ربطی به فوتبال نداشت و ما اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم و اگر در فضای سالم و غیرسیاسی حکم دهند یقینا باشگاه به حقوق حقه‌اش خواهد رسید.

وی درباره شرایط گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: مجوز حرفه‌ای را چندین ماه است که پیگیری می‌کنیم. جا دارد تشکر ویژه‌ای از آقای حسینی رئیس دپارتمان بین‌الملل‌مان داشته باشم. او برای جذب یکی دو بازیکن خارجی از جمله لوکادیا روزهایی تا ساعت 5 صبح در حال ایمیل زدن بود تا اینکه یک بازیکن را در یک فضای سالم و بدون حاشیه جذب کنیم و برای مجوز حرفه‌ای هم زحمات زیادی کشیده است. الان اسامی بازیکنان‌مان را در سایت AFC بارگذاری شده و فیفا تأییدیه آن را هم داده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که برنامه باشگاه برای نقل‌وانتقالات نیم‌فصل چیست و آیا صحبتی با گل‌محمدی در این زمینه انجام داده است، تصریح کرد: ما برای نیم‌فصل با گل‌محمدی صحبت کردیم. فعلاً هنوز اسامی بازیکن خاصی را مطرح نکرده و گفته که در حال بررسی است. ما فقط آل‌کثیر را جذب کردیم که امروز قرار است قراردادش ثبت شود و بازیکن خاصی هم برای خروج نداریم.

درویش در واکنش به این موضوع که جدایی لوکادیا همه را یاد رفتن استوکس انداخت و اینکه چه اقداماتی انجام دادند که پرونده مهاجم هلندی یک بدهی جدید برای باشگاه به وجود نیاورد، گفت: همانطور که عرض کردم شکواییه‌ای را تنظیم کردیم. یک صراحت‌هایی در قرارداد ما وجود دارد که ترجیح می‌دهیم خیلی به آن نپردازیم تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. یقیناً اگر براساس قوانین حقوقی بین‌المللی صورت بگیرد، نسبت به اینکه بازیکنی اینگونه جدا شود هیچ موردی نداریم و اگر در یک فضای سالم رأی دهند ما رأی می‌گیریم.

وی درباره شرایط ساختمان باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: چند روز پیش به اتفاق مهدی تاج به شرکت شستا رفتیم و درباره توقیف ساختمان باشگاه و ساختمان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار کردیم که خیلی جلسه خوبی بود. اساساً این حکم به جهت عدم دفاع حقوقی فدراسیون فوتبال در زمان مقرر صادر شد، چون اسنادی که جدیداً به شرکت شستا ارائه شد مبین این موضوع است که فدراسیون فوتبال آن پول را پرداخت کرده است، ولی چرا آن روز به خوبی دفاع نشده است، بنا شد در استعلامات و نامه‌های جدیدی که فدراسیون فوتبال آماده و ارائه می‌کند،‌ به موضوع پرداخته شود. یک نامه‌ای هم وزیر ورزش به رئیس قوه قضائیه نوشت و مجاری حقوقی آن در حال طی شدن است.

مدیرعامل باشگاه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «باشگاه پرسپولیس 210 میلیارد تومان سپرده در بانک شهر دارد و 135 میلیارد هم وام از این بانک دریافت کرده است که تا سال آینده باید مبلغ 150 میلیارد تومان به بانک برگرداند که قرار است 80 میلیارد آن از طریق سود این سپرده پرداخت شود. در حالی که باشگاه هیچ کارگزاری هم ندارد، شرایط پرداخت این وام تا تیرماه سال آینده  چگونه خواهد بود؟»، گفت: ما مبلغ بیشتری را در بانک سپرده داریم و قرار است مجدداً این برنامه را تمدید کنیم تا بتوانیم از محل درآمد این سپرده بازپرداخت وام را انجام دهیم. ما تا سه سال می‌توانیم این وام را تمدید کنیم. کارگروه اقتصادی ما هم دو سه طرح دارند که اگر عملیاتی شود می‌توانیم از محل درآمد آن اقساط وام را پرداخت کنیم. همه برنامه ما این است که این سپرده‌ای را که داریم برداشت نکنیم، چون یکی از طلبکاران ما حکم توقیفی روی این پول گذاشته است و یک مقدار زیادی از آن را برداشت کرده است. ما اسنادی ارائه می‌کنیم که اساساً طلبی نداشته است و روی یکسری دسیسه‌ها از حساب ما برداشت کرده است. این کار سختی نیست که هر طلبکاری که می‌آید من بگویم پول را بردارد و برود و این کار سختی نیست. اینکه ما این همه ممارست و درد و رنج را تحمل می‌کنیم تا بتوانیم آب رفته از جوی را برگردانیم، علتش همین است و همه تلاش‌مان را می‌کنیم و اگر بتوانیم توفیقی در این پرونده‌ها داشته باشیم این پول‌هایی هم که برداشته شده برگردانیم می‌توانیم این پول‌ها را برای سرمایه‌گذاری نگه داریم.

درویش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه؛ چرا اجرای تبلیغات محیطی پرسپولیس به سازمان لیگ داده شده است و تکلیف طلب باشگاه در این زمینه چیست؟ تاکید کرد: بیش از ۱۰ جلسه در این باره داشتیم. نقطه نظراتی داریم که به تفاهم نرسیدیم. قبلاً توافق کردیم سه میلیارد بدهیم بابت هر بازی که اوکی بود. امسال اما رقم بالاتری را خواستند که نپذیرفتیم. بعد از آن متوجه شدیم که بخشی از جایگاه‌های مربوطه را فروخته‌اند. حالا قرار است ببینیم بابت هشت بازی که در خانه داشتیم چقدر پول باید بگیریم و سپس توافق جدید کنیم.

درویش ادامه داد: ما با درودگر رئیس امور بازاریابی سازمان لیگ توافق کردیم اما این اتفاق شکل نگرفت چون درودگر رفت. جلسات پرتنشی را هم پشت سر گذاشتیم که شنبه یا یکشنبه به توافق لازم برسیم. آنها باید ۳۰ درصد تبلیغات را استفاده می‌کردند اما الان بیشتر پخش کرده‌اند و باید حساب و کتاب کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به اینکه آیا قرار است قرارداد محمد عمری افزایش هنگفت داشته باشد؟ گفت: خیر اینگونه نیست. ما سرمایه گذاری کردیم و این اتفاق نمی‌افتد.

دریش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه؛ آیا قرارداد مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس افزایش مدلی داشته است؟ گفت: شاید مدت قرارداد را اضافه کرده باشیم اما مبلغ قرارداد نه!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نشست با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: ایشان به ما خیلی محبت داشتند. قرار بود در مورد پرونده‌های جاری صحبت کنیم. پیشنهاد می‌دهیم یک شعبه دادگاه برای ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال داشته باشیم. خوب است که یک نفر باشد تا بتواند پرونده‌های ما را بررسی کند و همچنین برای استقلال هم چنین وضعیتی شکل بگیرد.

درویش همچنین درباره احتمال تاسیس بانک «پرسپولیس» نظیر آنچه که باشگاه استقلال برای آن برنامه دارد، گفت: ما در کاری که تخصص نداشته باشیم وارد نمی‌شویم. تاسیس بانک، معیارهایی می‌خواهد و اگر شورای اقتصادی ما تصمیم بگیرد، پیگیری می‌کنیم.

درویش در مورد اینکه کارگزار قبلی باشگاه پولی پرداخت نکرده است، تصریح کرد: کارگزار قبلی در دوره‌ای که من آمده‌ام 12 تا 15 میلیارد پول داده است، کلِ پولی که داده بود 73 میلیارد طبق فاکتور است. از این 73 میلیارد، 33 میلیارد روز اول به سازمان لیگ بابت تبلیغات داده است. 20 میلیارد به آقای صدری داده و یکسری هم هزینه کرده است. حدود 13، 14 میلیارد هم به ما داده است.

وی راجع به طلب‌هایی که از اسپانسر باشگاه در سال‌های گذشته دارند، خاطرنشان کرد: همه این شرکت‌ها ادعا کردند که آنها از ما طلب دارند. همه این پرونده‌ها در دادگاه است.

وی در خصوص قراردادی حدود 110-120 میلیاردی با ایرانسل بستید، تا الان چقدر ‌از این را مبلغ دریافت کردید؟ گفت: آنها هر تعهدی که تا این زمان داشتند را پرداخت کردند. ما زودتر هم از آنها خواهش کردیم که پرداخت کنند و انجام دادند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه