برای ما مهم است در کنار نتیجه، بچه‌ها از فوتبال لذت ببرند

فرزاد آشوبی: صدرنشینی اتفاق خوبی بود، ابزار قهرمانی پرسپولیس فراهم است

سرمربی تیم‌ نوجوانان پرسپولیس گفت: در تیم نوجوانان در کنار رشد مدل بازی، به دنبال لذت بچه‌ها از فوتبال هستیم.

فرزاد آشوبی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: به عنوان اولین تجربه مربیگری، در این فصل کار سخت و سنگینی داشتیم و کار با رده نوجوانان و نونهالان هم دشواری‌های خاص خود را دارد. برآیند کار هم براساس رتبه، مثبت بوده است و پیشرفت داشته‌ایم. البته ما به دنبال مدلی از کار و بازی بودیم و هستیم که بچه‌ها از فوتبال لذت ببرند. نتیجه، اهمیت دارد ولی در این رده مهم است که بچه‌ها از خود فوتبال لذت ببرند. در کنارش استانداردهای بازی را هم ارتقاء بدهیم.

وی درباره ارزیابی خود برای نیم فصل دوم با توجه به رشدی که در نیم فصل اول مشهود بود، ادامه داد: ما در نیم فصل اول تیمی بودیم که موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کردیم و اگر در به ثمر رساندن آن‌ها بهتر عمل می‌شد همین موقعیت رده سوم را هم در نیم فصل اول، بیشتر ارتقاء می‌دادیم. برای این امر در تلاش هستیم ولی نمی‌خواهیم بچه‌ها در این رده تحت فشار مضاعف قرار بگیرند. همچنین متاسفانه یکی از بهترین و کاملترین بازیکنان خودمان به نام حمیدرضا شاهین‌پور را که در خط دفاع بازی می‌کرد از هفته دهم به دلیل پاره‌گی رباط از دست دادیم. او نقش مهمی داشت. به دنبال جایگزین و همچنین رشد بیشتر در مدل بازی خودمان هستیم. البته باید در نظر گرفت رقبای ما تیم‌هایی هستند که طی سال‌ها به قهرمانی و صدر نشینی عادت کرده‌اند ولی تیم ما با مدل بازی‌اش یک تیم مورد احترام شده است.

سرمربی نوجوانان پرسپولیس خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت‌ و توجه باشگاه و با حضور محسن خلیلی در این فصل، از جهت سخت‌افزاری شرایط خوبی فراهم بوده است. من فکر می‌کنم باید نگاه بلندمدت‌تری در باشگاه داشته‌باشیم چون من در تمام رده‌ها می‌بینم واقعا بازیکنانی داریم که پتانسیل بالایی دارند که باشگاه برای آینده روی آن‌ها حساب کند. برای این نفرات باید قراردادها و برنامه‌های بلندمدت داشته باشیم.

آشوبی درباره ارزیابی خود از وضعیت پرسپولیس با توجه به صدرنشینی، گفت: مهمترین شاخصه پرسپولیس برای این فصل، پیشرفت خوب و قابل توجه در مواردی چون جذب بازیکن و همچنین تمرینات بود. این صدرنشینی هم اتفاق خیلی خوبی است ولی حریفان را هم هوشیارتر و پرتلاش‌تر می‌کند. متقابلا پرسپولیس هم باید مدل بازی خودش را کامل‌تر کند.

بازیکن سابق سرخپوشان ایران، اضافه کرد: یکی از مهمترین تغییرات مربوط به ساختار دفاعی بود. وقتی می‌گوییم ساختار دفاعی، خط دفاع خودش یک بخشی از کار می‌شود. خط دروازه هم یک بخش دیگر است.  یحیی گل‌محمدی در جذب بازیکن و آرایش این بخش‌ها، هوشمندانه عمل کرد. با این وجود پرسپولیس باید بازی خود را با بهبود سایر بخش‌ها، کامل کند. به نظرم یحیی گل‌محمدی برای خط هافبک و فاز هجومی ایده و برنامه دارد. یک ساختار دفاعی محکم برای قهرمانی لازم است ولی در کنارش فاز هجومی هم خیلی اهمیت دارد. در خط میانی به افزایش عنصر خلاقیت نیاز داریم. برای این که منظور خودم را برسانم باید از یک نفر مثل احمد نوراللهی اسم ببرم. من امیدوارم جام جهانی یک فرصتی بشود که مهدی ترابی را هم با ظرفیت‌های کاملش در فاز هجومی ببینیم. او با قابلیت‌هایی که دارد، مهره تعیین کننده‌ای است ولی اثر بخشی او از فصل قبل رو به کاهش نهاد ولی ظرفیت‌های لازم را قبلا در فوتبال او دیدیم.

فرزاد آشوبی در پایان تصریح کرد: نکته خیلی خوب این است که پرسپولیس ابزارهای لازم را برای رسیدن به تمام خواسته‌هایش، مواردی که اشاره شد و قهرمانی در دسترس دارد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه