463 هفته بعد از تکمیل تراژدی‌های مظلومی برابر پرسپولیس

پرسپولیس ایران و مس کرمان، در پنج‌شنبه پیش رو در حالی برای هفدهمین بار در زمین فوتبال مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که نزدیک به 463 هفته از آخرین رقابت دو تیم می‌گذرد. مسابقه‌ای که در جریان آن مس‌کرمان با پرویز مظلومی به جرگه تیم‌هایی پیوست که برابر سرخپوشان شکست 6 بر صفر را تجربه کردند.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، مدعی عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم، پنج‌شنبه این هفته در چارچوب دیدارهای هفته یازدهم میزبان تیم خوب مس کرمان خواهد بود. پرسپولیس آخرین مسابقه پیش از جشنواره بزرگ فوتبال جهان که دنیا برای شروع آن لحظه شماری می‌کند را باز هم در غیاب هواداران پشتیبان و دوست‌دار خود برگزار خواهد کرد.

دو تیم در حالی برابر هم به میدان خواهند رفت که مس کرمان پس از یک دوره حضور 8 ساله در لیگ برتر، دوری 8 ساله‌ای از این رقابت‌ها را پشت سر نهاد.

پرسپولیس و مس تا کنون 16 بار در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن، 5 پیروزی، 7 تساوی و 4 شکست برای سرخپوشان بوده است. وزن پیروزی‌ها در آخرین فصل حضور مس در لیگ برتر به سود نارنجی‌پوشان کرمانی بود ولی در فصل سیزدهم، سرخپوشان که علی دایی را روی نیمکت می‌دیدند با دو پیروزی رفت و برگشت موازنه را تغییر دادند.

یحیی گل‌محمدی در کسوت سرمربی پرسپولیس تا کنون یک بار برابر مس‌ کرمان قرار گرفته است که نتیجه مسابقه دو به دو در تهران بود.

آخرین بازی دو تیم در تاریخ 22 آذر 1392، تبدیل به بهترین پیروزی کسب شده گردید و با نتیجه 6 بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت. پس از آن روز، دو تیم یکدیگر را در لیگ ملاقات نکرده‌اند تا این پنج‌شنبه که پس از 3 هزار و 240 روز، نزدیک به 463 هفته، مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

گل‌های پرسپولیس در آن دیدار را محسن مسلمان، مهرداد کفش‌گری، محمدرضا خلعتبری، سید مهدی سیدصالحی، پیام صادقیان و فرزاد حاتمی به ثمر رساندند در حالی که پرویز مظلومی روی نیمکت مس کرمان نشسته بود تا تراژدی‌های او برابر پرسپولیس بعد از دربی سه گل با ده نفر در ده دقیقه با شش تایی شدن در مس کامل شود.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه