بغض بعضی نسبت به پرسپولیس قابل درک نیست

رضا درویش: مذاکرات در حال انجام است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در روزگاری که دیگر در محافل هواداری هم بحث‌های کارشناسی و فنی صورت می‌گیرد واقعا از مدیران باشگاه‌ها انتظار نمی‌رود که دنبال حرف‌های شعاری و بی‌اساس باشند. بغض بعضی نسبت به پرسپولیس را درک نمی‌کنم.

رضا درویش در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس درباره پاره‌ای مسائل روز توضیح داد.

وی ابتدا درباره اقدامات باشگاه برای جذب بازیکن جدید گفت: مذاکرات در حال انجام است و در هماهنگی با هیات مدیره و سرمربی پیش می‌رود.

آن‌چه مسلم است این که با توجه به خواست آقای گل‌محمدی نسبت به جذب مهاجم دوم اقدام می‌کنیم تا برنامه ایشان در نقل و انتقالات کامل محقق شود.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: می‌خواهم با هواداران راحت صحبت کنم. واسطه‌ها در جریان مذاکرات از موج‌های خبری که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه می‌افتد برای گرفتن دست بالاتر برابر باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس استفاده می‌کنند. این موضوع باید مورد توجه هواداران قرار بگیرد. ما هر شرایطی را نمی‌پذیریم. نمی‌توانیم برای نجات خودمان در شبکه‌های اجتماعی یا درست کردن وجهه، پرسپولیس را زیر بار هر شرایطی ببریم، چون در بلندمدت قطعا ضربه می‌زند و اهداف هم محقق نمی‌شود؛ ولی حتما برنامه خود برای حضور مهاجم جدید را عملی می‌کنیم و کارها طبق روال پیش می‌رود.

رضا درویش همچنین درباره اظهارات مدیرعامل ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: درک نمی‌کنم چه تناسبی داشت که در حین صحبت درباره مسائل باشگاه خودشان، پای پرسپولیس و بازیکن آن را به میان بکشند در حالی که بحث بر سر چیز دیگری بوده است. دو موضوع هیچ ربطی به هم نداشتند.

رفتار و گفتار مدیران باشگاه‌ها باید سرلوحه‌ای مناسب باشد. همین حالا، گفتن این حرف‌ها در ارتباط با همتای خودم در باشگاهی دیگر برای من آسان نیست ولی چون بحثی را مطرح کرده‌اند و در روزهای اخیر مسائل دیگری از سوی باشگاه‌‌های دیگر هم روی داد، ناچار از بیان مسائلی هستم.

وی‌گفت: این بغضی که بعضی نسبت به پرسپولیس دارند، قابل درک نیست. وقتی این مسائل سلسله وار روی می‌دهد طبیعی است که هواداران فوتبال از آن برداشت عداوت می‌کنند. چرا باید فرهنگ عداوت در فوتبال ایران رشد یابد. الان همه بی‌تفاوت هستند. شاید فکر می‌کنند حالا مگر چه می‌شود علیه پرسپولیس که ۵ سال پیاپی قهرمان بوده، هجمه بی‌سبب بشود. فردا که کار بیخ پیدا می‌کند، ورزشگاه در یک شهرستان به میدان جنگ بدل می‌شود، یا مثل راهزن‌ها به کاروان یک تیم حمله می‌شود تازه همه به فکر چاره می‌افتند ولی کار از کار گذشته است. بله رقابت داریم. ممکن است مشکلات و اختلاف‌های حقوقی به وجود آید، خب باید در مرجع خودش رسیدگی شود. این حرف‌های پوپولیستی و شکایت‌های روی هوا، دیگر معنی ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که امروزه شاهد هستیم، فضای هواداری به سمت بحث‌های کارشناسی و فنی پیش می‌رود واقعا جایی برای بحث‌های بی‌اساس و دم دستی از سوی مدیران نیست که در بالاترین سطوح قرار دارند. این رویکرد شایسته ما مدیران باشگاه‌ها نیست. در همین مورد سوال من این است که واقعا موضوع و اتهام وارد شده از سوی مدیرعامل ذوب‌آهن چه ربطی به مشکلات آن‌ها داشت؟! خب ما هم مشکل داشتیم و با پنجره بسته نقل و انتقالات روبه‌رو بودیم. شاید هم بیشتر از ذوب‌آهن ولی مرحله به مرحله جلو رفتیم و یک روز هم اعلام کردیم پنجره باز شده است کسی هم متعرض نشد. الان از توضیحات خود ایشان معلوم است اقدامات را یکباره انجام نداده‌اند. خب به خودشان مربوط می‌شود ولی چرا پای یک موضوع بی ربط و ما را وسط می‌کشند؟

مدیرعامل پرسپولیس گفت: ادعا باید ربط و منطق داشته باشد. چرا کد غلط به هوادار خودشان می‌دهند تا مردم به جان هم بیفتند. هواداران فوتبال که منفعتی از فوتبال ندارند. تنها بهره‌ آن‌ها نهایت امر دل خوش و سرگرمی و شور و هیجان است. چرا باید آن‌ها را به جان هم بیندازیم و ترویج دشمنی کنیم آن هم با دادن کدهای غلط فقط برای این که کار خودمان را توجیه کنیم. خب کمیته اخلاق این گونه مواقع می‌تواند وارد عمل شود، چه بسا لازم است در همین ابتدای فصل وارد شود قبل از این که لیگ پر شود از جنگ و جدال و زد و خورد.

وی ادامه‌‌ داد: تا همین جا دو باشگاه علیه پرسپولیس رفتار نامناسب داشته‌اند ولی برخوردی نمی‌شود، این قدر کاری نمی‌شود تا از یک جایی به بعد ما مجبور به مقابله می‌شویم و درست همان زمان همه دست به کار می‌شوند از مراجع قانونی تا رسانه‌هایی که قلم فرسایی می‌کنند. پرسپولیس را هم بدهکار می‌کنند!

رضا درویش افزود: فولاد هم هفته قبل بدون ارائه مستندات علیه پرسپولیس و بازیکن آن ادعایی را مطرح کرد. روی چه حسابی؟ خب آن را ارائه کنند. بازیکن ما، قانونی بازی کرده است. خب مدرک بدهند که قانونی نیست. حالا اگر یک روز باشگاهی ادعایی کرد و حرفش ثابت شد از آن زمان می‌شود بازیکن غیر مجاز. اگر باشگاهی با اسدبیگی طرف قرارداد بود خب برای ثبت آن اقدام می‌کرد.  چرا این اتفاق نیفتاده است؟ این نمی‌شود که هر کس هر چه خواست بگوید یا هر شکایتی خواست مطرح کند. جوسازی و حاشیه‌سازی کنند، برخوردی هم نشود.

رضا درویش در  پایان صحبت‌هایش درباره شرایط تیم گفت: ارزیابی ما این بوده و هست که کادر فنی کاملا مسلط به شرایط است و هدفمند و با برنامه پیش می‌رود. ما تازه در شروع فصل هستیم. دستپاچه شدن فقط کار تیم را سخت‌تر می‌کند. باید متوجه این مسائل باشیم. طبیعی است که بعضی هم با تاثیر روی هر یک از ما بخواهند با ترساندن هواداران، تیم را زیر فشار ببرند. استرس برای نتیجه مساله همیشگی برای هواداران است ولی مجموعه تیم پرسپولیس اعم از کادر فنی و بازیکنان، هوشیار و از روی برنامه جلو می‌روند. من عمیقا احساس می‌کنم پرسپولیس هیجان‌انگیزی را در لیگ امسال خواهیم دید هر چند به نظر می‌رسد بعضی، از همین حالا شمشیر از رو بسته‌اند و خارج از عرف حرفه‌ای فوتبال دنبال برنامه‌های دیگری هستند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه