تا دلالی در فوتبال ما است این فوتبال به ناکجاآباد می‌رود

رضا درویش: بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهی دادیم

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: اگر هوادار مطالبه‌گر است بگوید چرا استوکس باید ۳۰۰هزار یورو بگیرد؟! من در یک ماه و نیم گذشته ۴۲ میلیارد بدهی دادم. اگر چنین چیزی نبود خرج زیرساخت می‌کردم.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه فوتبال برتر در مورد نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس و وقفه‌ای که در این روند رخ داد، اظهار داشت: وقتی فصل تمام شد یحیی گل‌محمدی لیست داد. ما به سرعت پیش رفتیم. در همان ۱۰ روز اول تمام تمرکزمان را روی جذب این بازیکنان گذاشتیم و قطره چکانی عمل نکردیم.
وی افزود: سال پیش بهترین خط حمله لیگ ایران متعلق به پرسپولیس بود و ما هیچ‌کدام از فورواردها را از دست ندادیم. ما در دفاع و هافبک و دروازه که مشکل داشتیم، بهترین دروازه‌بان آسیا و بهترین مدافعان موجود ایران و بهترین پاسور و بهترین هافبک نفوذی را آوردیم اما چرا بعد از یک وقفه اینقدر مورد هجوم قرار گرفتیم؟! رضا درویش در ادامه گفت: به نظرم این القای دلالان بود. جا دارد از مهاجمین تیم عذرخواهی کنم چون آنقدر فوروارد، فوروارد کردند که هواداران یادشان رفت با این بازیکنان بهترین خط حمله لیگ سال گذشته را داشتیم. ضمن اینکه بهترین پاسور فصل گذشته را هم آوردیم و با همان فورواردها، باید بهترین می‌شدیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به روند جذب کاسیانو و منتفی شدن حضور این بازیکن در پرسپولیس تاکید کرد: یک زمانی می‌گوییم تیم ترمیم شود تا در روز مبادا به مشکل نخوریم. برای مثال کادر فنی یک بازیکن معرفی می‌کند و ما مذاکره می‌کنیم. ما با کسی که نماینده این بازیکن بود صحبت کردیم. گفت؛ ۴۵۰ هزار یورو برای جدایی می‌خواهد و ۴۰۰ هزار یورو برای خودش می‌خواهد. ما در چلنج بودیم که یکی گفت با ۳۰۰ هزار دلار می‌توانیم این بازیکن را جذب کنیم. شخص دیگر آمد و گفت می‌خواهی من با مدیرعامل صحبت کنم؟ تماس تصویری گرفت و مدیرعامل گفت: از ایران به ما نامه زدند و گفتند ارزان نفروش و او را گرانتر می‌فروشیم. بعد بازیکن را هم آوردند بالا و بعد از چانه زنی با او برای ۲۵۰ هزار دلار به توافق رسیدیم. یعنی ۳۰۰ هزار دلار برای رضایت‌نامه و ۵۰۰ هزار دلار قرارداد دو ساله.
وی با اشاره به درخواست‌های عجیب کاسیانو توضیح داد: بعد دیدیم بازیکن صحبت کرد و گفت من با ۲۵۰ هزار نخواهم آمد و از ایران با من تماس گرفتند و گفت ۳۵۰ هزار دلار برای تو اوکی می‌کنیم. به مدیرعامل گفتیم که اینطور است و او برای ۳۰۰ هزار دلار صحبت کرد. روز آخر که قرار گذاشته بودیم برای امضای قرارداد، او ایمیل زد و نوشت: من در منطقه زعفرانیه تهران خانه می‌خواهم! به نظر شما چه کسی به او گفته بود که شما در زعفرانیه خانه بخواه؟ بعد گفت ۱۰۰ هزار دلار به ایجنتم پول بدهید. ما گفتیم ۲۴ ساعت فرصت داری جواب بدهی. بعد او جواب داد و گفت من مصدوم هستم و عکس ام آر آی را فرستاد. آقای گل‌محمدی ابتدا موافقت کرد و بعد گفت تامل کنید چون سن او بالاست. ما هم ۴۸ ساعت فرصت دادیم و بعد هم جواب نداد و کنسل شد.
مدیر عامل پرسپولیس تصریح کرد: اگر من روز اول یک میلیون و ۲۵۰هزار یورو آن بازیکن را می‌گرفتم، مجسمه‌ام را می‌ساختند اما چون مقابل دلالی ایستادم این اتفاقات افتاد.
درویش گفت: از طرفی دنبال اسپانسر بودیم که عجله نکردیم و آن اسپانسری را گرفتیم که قراردادش چهارصد درصد بیشتر بود. تا دلالی در فوتبال ما است این فوتبال به ناکجاآباد می‌رود.
وی با اشاره به روند جذب لوکادیا خاطرنشان کرد: نزدیک ۲۰ روز با لوکادیا صحبت کردیم. فقط گل‌محمدی، امور بین‌الملل و من مطلع بودیم. یک بازیکن را «لای زرورق» گذاشتیم که امروز گفتند از نظر رزومه تابه‌حال چنین بازیکنی به ایران نیامده اما این دلالان کارشکنی می‌کنند. مدیربرنامه راه و روش خاصی دارد اما دلال متفاوت است. یعنی از ایرانی بودنشان خجالت نمی‌کشند؟ یکی از دوستان صفحه نمایشی را نشان داد که یک نفر با دلالی در خارج از کشور صحبت می‌کند و می‌گوید شماره لوکادیا را بفرست.
درویش ادامه داد: این هوادار مظلوم و ساده پرسپولیس را همین باندهای دلالی علیه ما تهییج می‌کنند. چرا باید ۹۰۰ هزار یورو به بازیکنی مانند «رادو» بدهیم؟ ۵۳ هزار فرانک دادیم تا روند رسیدگی به تعویق بیافتد تا کاری کنیم. چرا باید بیش از ۹۰۰ هزار دلار به کالدرون بدهیم؟ برای استوکس همین چند روز پیش ۹۶ هزار یورو دادیم تا پنجره را باز کنیم. آیا کمیته فنی وجود دارد که نظارت کند چنین نفراتی به فوتبال ما می‌آیند؟ اگر هوادار مطالبه‌گر است بگوید استوکس چرا باید ۳۰۰هزار یورو بگیرد؟! من در یک ماه و نیم گذشته ۴۲ میلیارد بدهی دادم. اگر چنین چیزی نبود خرج زیرساخت می‌کردم. چرا بازیکن ۴ میلیون دلاری نگیریم؟ ما طی روزهای اخیر بیش از ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار یورو بدهی دادیم.
وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز گذشته به خاطر بدهی مالیاتی حساب را بستند. باشگاهی که زیانده است چرا باید مالیات بدهد؟ ۲۶۸ میلیارد بدهی مالیاتی بریدند. وزیر ورزش چند روز گذشته پیگیر بود. من به رییس اداره مالیات گفتم چگونه می‌شود زیانده باشیم و مالیات بدهیم و او پاسخ داد که رئیس سابق به نامه توجهی نداشت!
مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا یورگن لوکادیا گرانترین بازیکن لیگ برتر ایران است، می‌گوید: من بعید می‌دانم گرانترین باشد. شنیدیم بازیکنان دیگر تیم‌ها چقدر هستند. البته بهترین بازیکنی است که در این ۳۰ سال به ایران آمده و مستقیم از بوندس‌لیگا آمده و به دورتموند و بایرن مونیخ و آرسنال گل زده؛ به تیم‌هایی گل زده که نامدارهای دنیا هستند. ایشان در همه رده‌های هلند بازی کرده و سخت است که در آنجا بخواهی بازی کنی.
او درباره جذب این بازیکن اظهار داشت: ما خواستیم به هواداران بگوییم اگر اسیر شعارهای دلالی نشوید و به خادمین خودتان اعتماد کنید، بازیکنی که شایسته پرسپولیس است؛ جذب خواهیم کرد. در بازار دلالی، بازیکن خارجی فراوان است و آن‌قدر هم خوششان می‌آید و می‌گویند که یک بار در خانه خودشان گل زد. من از روزی که این توفیق را پیدا کردم که در پرسپولیس باشم، به خاطر شهرت و محبوبیت، بازیکن جذب نکردم. فحش خوردم اما نگذاشتم پول مردم برای خوش خدمتی من به تاراج برود. اگر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار با آن بازیکن (کاسیانو) قرارداد می‌بستم مجسمه من را می‌ساختند.
درویش راجع به اعتراض هواداران پرسپولیس گفت: به هواداران توضیح می‌دهم؛ قبول می‌کنند و می‌گویم پس چرا تجمع کردید؟ می‌گویم همین مهاجمان سابق توانستند پرسپولیس را تبدیل به بهترین خط حمله لیگ برتر کنند و واقعا هم همینطور است.
مدیرعامل پرسپولیس در رابطه با این که آیا مهاجم دوم جذب خواهید کرد گفت: نه برنامه ای برای جذب مهاجم دوم نداریم. اگر قرار باشد مدام بازیکن خارجی بگیریم، پس چه زمانی بازیکنانی مانند علی علیپور و مهدی طارمی بسازیم؟ ما چندین بازیکن جوان داریم مثل همین محمد عمری. عیسی آل کثیر هم نیمه دوم می رسد و وحید امیری هم به زودی به میادین برمی‌گردد.
وی ادامه داد: لوکادیا قراردادش را قبلا اینترنتی امضا کرده بود و امروز هم رسمی شد. مشکلی بابت آی.تی‌.سی (کارت بازی) او وجود ندارد. قرارداد او هم دلاری است. با مبلغی خیلی کمتر از ۲/۵ میلیون لوکادیا را آوردیم. حتی از نصف هم کمتر بود. فعلا برنامه‌ای برای خرید مهاجم جدید نداریم. عیسی‌ هم برای نیم فصل می‌رسد و جوان‌های مستعد مانند محمد عمری را هم داریم.
مدیرعامل پرسپولیس در رابطه با جذب شیخ دیاباته و کریم انصاری‌فرد نیز اظهار داشت : با دیاباته و کریم انصاری‌فرد مذاکره نداشتیم. این سوال‌های فضای مجازی است و از احساسات هوادار ما سواستفاده می کنند و آنها را تحریک می کنند. اوایل فصل با کریم انصاری فرد صحبت کردیم و انصاری‌فرد اصلا تمایلی برای بازگشت به ایران نداشت.
مدیرعامل پرسپولیس همچنین اعلام کرد که تمیروف فعلا در این تیم حضور خواهد داشت.
وی در مورد شرایط باشگاه پس از خصوصی‌سازی نیز تاکید کرد: باید همه هزینه‌ها را به سهامداران اعلام کنیم. امروز هم نامه قراردادها را دادیم.
درویش گفت: خواهش من این است؛ هواداران به هوش باشند و گول فضای مجازی را نخورند. در یکی از سایت‌ها دیدم که یکی از هزاران کیلومتر دورتر از تهران هواداران را تشویق به برپایی تجمع می‌کرد. هواداران بیایند بدهی‌های قبلی را مطالبه گری کنند که چرا الان من باید ۹۰۰ هزار یورو برای رادوشوویچ بدهم؟ مطالبه‌گر باید بیاید و بگوید چه کسانی نقش داشتند. قرارداد ویلموتس را بزرگ می‌کنند. او حداقل چندین روز در ایران بود. الان بیایند و رادوشوویچ را هم طبق دقایق بازی‌اش حساب کنند!
وی در مورد بازی خداحافظی سید جلال حسینی اضافه کرد: با اینکه ملوان تیم خوب و پرطرفداری است اما تمایل به اینکار نداشتند. ارزش سید جلال بالاتر از این بود که برای یک بیانیه این بازی را لغو کنند. دنبال برگزاری یک بازی خارجی با یک تیم بسیار بزرگ جزو چهار تیم برتر دنیا هستیم که حتما آن بازی برای سید جلال برگزار شود.
مدیرعامل سرخ‌های پایتخت در مورد بحث مجوز حرفه‌ای گفت: عمده ایراد فیفا تعهدات و انضباط مالی است. در همین راستا مطالبات ۴۲ بازیکن را پرداخت کردیم. به غیر از رادو، مطالبات همه خارجی‌ها را پرداخت کردیم که آن پرونده هم شاید هفت یا هشت ماه طول بکشد. پس از آن هم به‌دنبال زیرساخت‌ها می‌رویم. امروز هم حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون تماس گرفت که می‌آید باشگاه تا سرفصل‌های حرفه‌ای سازی را حل کند. قبلا نمایندگان ای.اف‌.سی می‌آمدند اما شرایط فرق کرده‌است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه