به استان‌های مختلف سفر کردم

حسن خانمحمدی: بیش از 200 استعداد فوتبالی خیلی خوب برای پرسپولیس شناسایی کردیم

سرمربی نونهالان پرسپولیس گفت: برای انتخاب بازیکنان تیم نونهالان به 10 استان سفر کردم. حدود 200 بازیکن زیر 13 سال هم برای سال‌های آینده پرسپولیس شناسایی کرده‌ایم و برای این فصل هم استعدادهای خیلی خوبی را آورده‌ایم.

حسن خانمحمدی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت:  رده نونهالان یکی از سخت‌ترین رده‌های فوتبال در کار مربیگری است. با توجه به عملکردی که سال گذشته داشتیم و نتایجی که گرفتیم از خود من پرسیدند که می‌خواهم در چه رده‌ای کار کنم و من نونهالان را انتخاب کردم.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در این رده شما با بچه‌هایی روبه‌رو هستید که عملا پیشینه فوتبالی ندارند و شما باید توانایی بدنی، روحی و فنی بازیکن را تشخیص بدهید. او را آماده کنید و خیلی سریع به رده بالاتر می‌روند و دوباره باید این فرایند را شروع کنید. در این رده باید از صفر، شروع کنید و بعد همه چیز فوتبال به اتفاقات این رده مربوط می‌شود. همچنین کار با این بچه‌های کم سن و سال هم باید با توجه زیاد باشد. همه این‌ها اشتیاق من را برای کار در این رده بیشتر کرد و البته انگیزه من این بود که بتوانم جستجو کنم و فرصت را به بچه‌هایی بدهم که شاید هیچ وقت فرصت دیده شدن پیدا نکنند.

سرمربی نونهالان پرسپولیس درباره نتیجه تست‌های استعدادیابی خاطر نشان کرد: در این رده نمی‌شود منتظر بمانید استعدادها خودشان مراجعه کنند. باید دنبال استعداد بروید. البته فرصت مراجعه را هم گذاشتیم ولی من به این مساله بسنده نکردم. اعتقاد من این است که تا وقتی باشم بهترین کار ممکن را برای پرسپولیس انجام بدهم. من در کل ایران دنبال بازیکن رفتم. حداقل به ده استان سفر کردم و هر جایی رفتم بازیکنانی را دیدم. الان نزدیک به 200 بازیکن 10 تا 13 سال را شناسایی کرده‌ام که البته سال‌های بعد به رده نونهالان می‌رسند. یک بازیکن 9 ساله در کهکیلویه و بویر احمد شناسایی کردیم که اعجوبه است. این بچه‌ها زیر پوشش خودم هستند و امیدوارم بشود یک کار ماندگار انجام داد. این حرف‌ها را روی هوا نمی‌زنم و شعار نیست. یک کار اساسی انجام دادیم. امیدوارم باشگاه بتوانیم از این طرح حمایت کنیم. حدود 20 بازیکن رده نونهالان هم برای این فصل انتخاب کردم. واقعا خیلی جاها را دنبال این بچه‌ها گشتم و می‌توانم بگویم واقعا استعدادهای فوق‌العاده‌ای هستند. این را خواهید دید. مطمئن هستم این‌ها سرمایه‌های آینده پرسپولیس و حتی تیم‌های ملی خواهند شد. البته خیلی کار سختی است به هر حال اسکان و مراقبت از آنها مهم است و امیدوارم باشگاه هم بتواند کمک و حمایت لازم را در این فصل و فصل‌های آینده انجام بدهد.

متن کامل این مصاحبه را می‌توانید در سایت آکادمی فوتبال پرسپولیس  https://persepolis.academy/ مطالعه نمایید.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه