برگزاری آیین واگذاری مالکیت پرسپولیس در وزارت اقتصاد و دارایی

نزدیک به دو دهه تلاش و اقدام بالاخره توسط دولت سیزدهم به ثمر نشست و آیین واگذاری مالکیت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال امروز (پنجم اردیبهشت 1403) به میزبانی وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، خصوصی‌سازی و واگذاری مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پروسه‌ای بود که دولت‌ها به مدت چند دهه در صدد اجرای آن بودند. در دو دهه گذشته این مساله به شکل جدی‌تری دنبال شد ولی در نهایت با روی کار آمدن دولت سیزدهم همه چیز با واگذاری ده درصدی سهام به هواداران و عموم مردم آغاز شد. واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی سرانجام با عرضه 85 درصدی در روز سوم اردیبهشت به سرانجام رسید که آیین واگذاری آن، امروز به میزبانی وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و در ادامه پخش سخنانی از مقام معظم رهبری درباره لزوم خصوصی‌سازی در کشور آغاز شد. سپس اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی بر هدایت، نظارت و حمایت از بنگاه‌ها و نه دخالت و اداره کردن‌شان منتشر شد.

وزیر ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد و دارایی، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، مصطفی زارعی، رییس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون که خبر از حل مشکل حرفه‌ای سازی از ناحیه مالکیت خبر داد از سخنرانان این مراسم بودند.

بانک‌های؛ شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه که اکنون در قالب یک کنسرسیوم، مالک 85 درصد از سهام شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس هستند نیز در سطح مدیرعامل و هیات مدیره همراه با جمعی از مدیران رده‌بالای بانک‌ها در این مراسم حضور داشتند.

از فدراسیون فوتبال نیز، مهدی محمدنبی که سابقه حضور مدیریتی در باشگاه پرسپولیس را دارد، حضور داشت.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه