وزیر امور اقتصادی و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک‌ها واگذار شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بعد از ناکامی تلاش سه دولت گذشته، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کنسرسیومی از بانک‌ها و پتروشیمی‌ها در دولت سیزدهم واگذار شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و به نقل از سایت سازمان خصوصی سازی، دکتر سید احسان خاندوزی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار داشت: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی پرسپولیس و استقلال در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد.
وی افزود: دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این دو باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند. در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد.
دکترخاندوزی با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم اصلاح اقتصادی و مالی است، گفت: تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.
وی ابراز داشت: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این دو باشگاه را فراهم کرد.
وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری مزایده گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال نهایی شد.
دکترخاندوزی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه توسط کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی پرداخت می‌شود.
واگذاری مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی طی مراسمی در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه، انجام می شود.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه