رضا درویش: سقف بودجه سناریوی از پیش تعیین شده بر علیه پرسپولیس بود

سناریویی که با توجه به مجموعه اتفاقات احتمالش را داده بودیم در نهایت اجرا شد. به نظر فدراسیون فوتبال در مورد تخلفات یک باشگاه خاص با شرایطی روبه‌رو شد که به هیچ‌وجه امکان مواجهه و برخورد با آن را نداشت. در واقع حجم بی‌قانونی بزرگتر از قواره‌ها و اندازه قانونگذار و مجری قانون بود و قانون‌گریزی در فوتبال ایران پاداش بزرگی گرفت.

رضا درویش در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در ارتباط با مسایلی که روی داد، اظهار داشت: سرانجام کمیته استیناف، حکم فرمایشی مسوولان فدراسیون فوتبال را ابلاغ کرد. امروز دریافتیم، احترام به قوانین، بدترین و شنیع‌ترین، عمل در جامعه ورزش و فوتبال ایران به حساب می‌آید. چرا که بیشترین آسیب را تیم فوتبال پرسپولیس و هواداران آن به جهت رعایت و اجرای قوانین دیدند. فدراسیون فوتبال این پیام را به جامعه ایران مخابره کرد.
وی ادامه داد: مسوولان و مقامات فدراسیون فوتبال، اگر جسارت اجرای قوانین را ندارند به چه دلیل آن ها را وضع می‌کنند؟ شاید هم از ابتدا قرار بر این بود که پرسپولیس وادار به اجرای قانون و دست و پای آن بسته شود در حالی که باشگاه‌های دیگر مطمئن بودند؛ در نهایت قانونی در کار نیست. غیر از این، چه توضیحی برای باشگاه پرسپولیس و هواداران آن وجود دارد با این نمایشی که به راه انداخته شد؟!
قانونی وضع کردید که خودتان جرات و جسارت اجرای آن را نداشتید یا این که قصدی برای انجام آن در کار نبود؟

درویش گفت: ما فکر می‌کردیم مانند هر نقطه دیگری در دنیا وقتی قانونی وضع می‌شود برای اجرا شدن است و باید به آن پایبند باشیم ولی حالا دیدیم رقبای ما هر کاری که دل‌شان خواست انجام دادند، تعداد زیادی بازیکن گرفتند، تهاتر کردند، قراردادها را کم و زیاد کردند، جعل و تقلب کردند و می‌گفتند؛ پشت صحنه را می‌دانند. ما چون پشت صحنه را نمی‌دانستیم فکر کردیم همین که می‌گویند درست است و قرار است قانون اجرا شود. سعی کردیم تا جایی که ممکن است به قوانین احترام بگذاریم.
از این که به قانون احترام گذاشتیم شرمنده نیستیم چون جنس، مکتب و فلسفه پرسپولیس با رقبایش متفاوت است. از نخست همین بود، تا ابد همین هم خواهد ماند و به این افتخار می‌کنیم. همین ها پرسپولیس را متفاوت، دوست‌داشتنی‌تر و خواستنی‌تر کرده است ولی از سوی آن ها که خود قانون وضع کردند و باید از آن حفاظت و نگهبانی می‌کردند، مستوجب چنین تنبیهی شدیم! هواداران پرسپولیس به ویژه نسل جدید بدانند این برای نخستین بار نیست، برای آخرین بار هم نخواهد بود!!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، توضیح داد: احترام به فوتبال، احترام به مردم، احترام به فدراسیون و احترام به قانون باعث شد نتوانیم بازیکنانی که می‌خواستیم را جذب کنیم. دیگران هم اگر احترام می‌گذاشتند، نمی‌توانستند. فدراسیون هم اگر به قانون خودش احترام می‌گذاشت، آن‌ها نمی‌توانستند. بازیکنان مورد نظر را نگرفتیم به این دلیل که از سقف عبور نکنیم و وارد روابط و زد و بندهای ناسالم مالی نشویم ولی دیگران بر خلاف ما عمل کردند و بازیکنان مورد نظر ما سر از آن تیم‌ها درآوردند و در نهایت در پیشگاه قانون، قانو‌نگذار، مجری قانون و حاکم قانون بین ما و آن‌ها هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود!!
شاید اشکال از ما هم بود که فکر کردیم قوانین جاری و ساری خواهد بود ولی گویا یک سناریوی از پیش تعیین شده وجود داشت. قرار بود کاری کنند پرسپولیس که در این چند ساله این همه جام آورده است، در تنگنا قرار بگیرد. این همه قهرمانی پرسپولیس و ادامه این وضع را برنتابیدند.
رضا درویش خاطرنشان کرد: یک روزی من گفتم اگر می‌دانستیم با گرفتن این جام‌ها اوضاع این طور می‌شود، قهرمان نمی‌شدیم. بعضی منظور بنده را بد متوجه شدند در حالی که اشاره من به همین مسایل بود. این که وقتی قهرمان می‌شویم و فراتر از آن، همه جام‌ها را می‌گیریم. دشمنان مصمم‌تر وارد شور و اندیشه و ترفند و اتحاد می‌شوند تا ما را از حق و حقوق خودمان محروم کنند.
یک دعوای زرگری هم راه می‌اندازند و سر هم داد و قال می‌کنند که همه چیز باورپذیرتر شود. یک نمونه این بود که رقبا چندین و چند بازیکن و حتی مازاد بر نیاز خود گرفتند. نمونه دیگر این که قرار بود بعضی باشگاه‌های متخلف تا ده امتیاز با کسر روبه‌رو شوند ولی امروز در عین ناباوری دیدم که چه شد. البته ناباوری برای ما بود که باور داشتیم قانون را برای اجرا وضع کرده‌اند وگرنه متخلفین که به نظر باور داشتند قرار نیست قانون اجرا شود و خیلی کارها انجام دادند.

باشگاه پرسپولیس حتما این موضوع را از طریق نهادهای نظارتی پیگیری خواهد کرد. این را شخصا به همه آن‌هایی که بازیگر این نمایش بودند قول می‌دهم. حتی اگر در نهایت قانون فوتبال اجرا نشود، همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا افرادی که این وضعیت را برای فوتبال به وجود آوردند، پاسخ‌گو شوند، چنان‌که قبل از این نیز چنین اتفاقی افتاد. افرادی که با قانون‌شکنی، مردم و فوتبال را به سُخره گرفته‌اند حتما با تبعات این اقدامات خود روبه رو می‌شوند. همچنین بخش حقوقی باشگاه، فرایند پیگیری این موضوع نزد ارکان قضایی بین‌المللی فوتبال و ورزش را بررسی و اقدام می‌کند.
مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: ریاست و عوامل فدراسیون فوتبال باید پاسخ قانع‌کننده‌ای به هواداران پرشمار پرسپولیس بدهند که دلیل این ناحقی و زیر پاگذاشته شدن قانون چیست؟
شاید یک دلیل ماجرا هم این بود که فدراسیون فوتبال با چالشی به نام پول روبه‌رو است. با این روش یک درآمدی برای خود ایجاد کرد. مبلغ قابل توجهی هم جمع کردند. جالب این که در احکام فدراسیون فوتبال آمده است؛ نتیجه فوتبال باید در زمین فوتبال رقم بخورد. همین دلیل نمی‌شود نتایج را سه بر صفر یا کسر امتیاز کرد.
با مردم شوخی نکنید. شما را به خدا، به فکر و شعور مردم توهین نکنید. هنوز یک سال نمی‌گذرد که از شمس‌آذر امتیاز کسر کردید. همچنین اگر قرار است نتیجه در زمین رقم بخورد چرا همه چیز به گونه‌ای پیش برود که پرسپولیس بازیکن مورد نظرش را برای رقابت در زمین جذب نکند ولی همان بازیکن سر از تیم رقیب ما در بیاورد. الان نتیجه چنین رقابتی در زمین در حال رقم خوردن است یا در اتاق‌ها و پشت درهای بسته‌ای که یک‌سری قوانین وضع کرد و بعد هم با عدم اجرای آن برخورد نکرد؟
وی ادامه داد: همه چیز دست به دست هم داده است تا فوتبال و فدراسیون به ناکجا آبادی بروند که برای آن ساحل صحت و سلامتی وجود ندارد. از مسوولین ناامید شدیم. هواداران باید بدانند که با این شرایط، هیچ راه و طریقی نیست مگر این که ما با همدلی، همراهی و مددگرفتن از حضرت دوست ان‌شاءالله بتوانیم بر حیله‌ها فائق بیاییم و مانند گذشته راه قهرمانی را در پیش بگیریم.
رضا درویش در پایان گفت: هواداران بدانند اگر بعضی لابی‌های پشت پرده را نداریم. اگر به عنوان پرسپولیس به بعضی مسایل تن نمی‌دهیم ولی خدای بزرگی داریم که در شرایط سختی و تنگدستی، یار و مدد ما بوده است. با دعای هواداران پرشور و صادق و ان‌شاءالله با عنایت حضرت حق، بار دیگر روی سکوی قهرمانی می‌رویم و دشمنان پرسپولیس به حول و قوه الهی به آرزوی خود نمی‌رسند. کار و اوضاع ما به یاری حق، بهتر از این ها خواهد شد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه