ارتباط خوب هواداران با بازیکنان باعث می‌شود بعضی مشکلات را حل کنیم

یحیی گل‌محمدی: پیکان اسیر تجربه بازیکنان پرسپولیس شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شاید پیکان می‌توانست در نیمه نخست بازی، برنده به رختکن برود ولی اسیر تجربه بازیکنان پرسپولیس شد. انتظار دارم به آن ها احترام گذاشته شود و مورد تقدیر قرار بگیرند. ارتباط خوب بین بازیکنان و هواداران باعث می‌شود خیلی از مشکلات را حل کنیم.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی پس از بازی با پیکان از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید از میزبانی هیات فوتبال قزوین و همه مسوولانی که برای این بازی زحمت کشیدند، تشکر کنم. همچنین از هواداران تشکر می‌کنم که امروز هیجان خاصی به بازی داده و با حضور گرم‌شان شور و اشتیاق زیادی به بازیکنان ما برای انجام یک بازی خوب دادند.
وی ادامه داد: بازی راحتی نبود. نیمه اول را خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم اما در ادامه پیکان بهتر بازی کرد و 3-2 موقعیت گل هم داشت. حتی می‌توانستند در این نیمه برنده از زمین خارج شوند. تیم شایسته‌ای هستند و پیکان را تیم قوی و باکیفیتی دیدم. نیمه دوم را هم خیلی خوب شروع کرده و به گل رسیدند اما پس از به تساوی کشیده شدن بازی، اسیر تجربه و عملکرد خوب بازیکنان ما شدند. پس از دریافت گل توانستیم تسلط خوبی روی بازی داشته باشیم و حوصله خوبی برای حمله کردن به خرج دادیم. حریف روی فشار حملات ما دچار اشتباه شد و همین فشار سبب شد به پنالتی و گل سوم هم برسیم.

سرمربی پرسپولیس تأکید کرد: بازی راحتی نبود در هر دو نیمه بازی سنگینی داشتیم. بازیکنان پرسپولیس نشان دادند کیفیت خوبی دارند و از همه آنها تشکر می‌کنم. برای آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. آنها به این دلیل که شایسته تقدیر هستند و همیشه سبب احترام هواداران‌شان می‌شوند باید مورد تکریم قرار بگیرند. از کسب این سه امتیاز و به هدف‌مان که کسب پیروزی در این بازی سخت بود خوشحال هستیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به برگزاری مسابقه، 48 ساعت پس از بازی تیم ملی، آیا درخواستی برای تعویق این بازی انجام شد، عنوان کرد: در ابتدا از اتفاقی که برای مرتضی پورعلی‌گنجی افتاد واقعاً متأسف هستیم. همچنین این پیروزی را به مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و دو بازیکن جوان‌مان یعنی علیرضا خدادادی و علیرضا عنایت‌زاده که به تازگی عمل کرده‌اند، تقدیم می‌کنیم. مصدومیت پورعلی‌گنجی شوک خیلی بدی برای همه ما بود و هنوز آن را باور نداریم. اما متأسفانه حتی یک عذرخواهی و دلجویی کوچک از فدراسیون ندیدیم. او به دلیل بازی کردن برای تیم ملی کشورمان دچار چنین اتفاقی شده اما متأسفانه ساده از این قضیه گذشتند و حتی یک عذرخواهی کوچک از پرسپولیس نکردند.
وی اضافه کرد:‌ امروز هم میلاد سورگی 90 دقیقه بازی کرد. موضوع مشخص این است که وظایف همه بازیکنان در زمین معلوم است. قالبی در تیم ما تعریف شده و هرکس وارد این قالب کاری می‌شود می‌داند که باید چه‌کار کند. بازی سختی برای جوانان ما بود و امیدوار هستیم به جز دو نفر سایر بازیکنان مصدوم نیز به زودی برسند. شرایط سخت است اما همه یک تیم هستیم و یک هدف داریم. برای رسیدن به این هدف باید بجنگیم و تلاش کنیم کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. اما امیدوارم به این تیم اهمیت داده شود.
او درباره حواشی اخیر و احتمال جدایی‌اش از پرسپولیس گفت:‌ بیشتر دوست دارم درباره مسائل فنی صحبت کنم اما به هر حال صحبت خاصی هنوز با باشگاه نداشتم و البته تغییری را هم در این مدت ندیدم. ما یک تیم کامل هستیم و باید برای هدفمان بجنگیم. خیلی از مشکلات می‌تواند با این رویکرد و تفکری که در وجودشان است حل شود. این ارتباط خوب بین بازیکنان و هواداران باعث می‌شود خیلی از مشکلات را حل کنیم. همه بازیکنان ما تمام وجودشان را می‌گذارند و این شاخصه پرسپولیس است.

گل‌محمدی درباره میزبانی شهر قزوین از این دیدار اضافه کرد: اینکه ما ورزشگاه خوبی نداریم، در کار تاکتیکی ما اثر منفی می‌گذارد. در هر صورت خیلی دوست داشتیم ورزشگاهی باشد که چمن خوبی داشته باشد. کمی چمن بلند بود اما از آزادی خیلی بهتر بود. جا دارد کمی بهتر شود و رسیدگی بیشتری شود. از همه مسوولان این شهر تشکر می‌کنم. من یکی از همکارانم را به اینجا فرستادم و بعد از تایید او به قزوین آمدیم. زمین مورد تایید ما بود.

او درباره استفاده از مهاجمان تیمش در خط حمله گفت:‌ بستگی به آمادگی بازیکنان و شرایط مسابقه دارد. امروز شهاب بازی خوبی انجام داد و به نظرم در ادامه روی روند گلزنی‌اش تاثیر مثبتی دارد. بازیکنان دیگر هم امروز خیلی زحمت کشیدند که شهاب بتواند گل بزند.

پرسپولیس درباره کورس قهرمانی و رقابت با سپاهان و استقلال بیان کرد: ما یک تیم هستیم و فقط بازیکنان و مربیان نیستند همه باید از هیأت مدیره و عوامل دست‌اندرکار تلاش کنند و هرکس باید وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام دهد. وظیفه بازیکنان و کادر فنی نیز این است که تیم تمام وجودش را در زمین بگذارد و از لحاظ فنی برای مسابقه آماده شود. بخش سوم این است همانگونه که انتظار دارند به موقع سر تمرین برویم ما هم انتظار داریم به موقع به آن چیزی که در قرارداد نوشته‌اند عمل کنند. این موضوع انتظار زیادی هم نیست. باید به انتظارات عمل کنند نه اینکه بعداز چند ماه وعده و وعید، باز هم خبری نباشد. نباید من اعتبار خودم را بگذاریم، شخصیتم را کوچک کنم یا به قول برخی قهر و آشتی کنم تا چند نفر به خودشان بیایند و حرکتی انجام دهند. اگر لازم باشد باز هم این کار را برای تیم و بازیکنان می‌کنم. هیچ مشکلی هم با این قضیه ندارم اما در جایی که باید به تیم توجه شود باید این اتفاق بیفتد.
یحیی گل‌محمدی گفت: کسی خارج از قراردادش پولی نخواسته است. سقف قرارداد بازیکنان ما را ببینید که چه‌قدر با تیم‌های دیگر فرق دارد. پاداش‌ها هم به خاطر قهرمانی فصل قبل فعال شده‌اند. نه اینکه مثل بعضی تیم‌ها حق مسکن و اینجور چیزها در قرارداد بازیکنان آمده باشد. نمی‌خواهم بحث را به مسائل مالی بکشانم. انصافا شرایط مالی جامعه را درک می‌کنیم اما بحث این است که ما هم برای شادی دل مردم زحمت می‌کشیم. آنها از ما انتظار دارند و ما هم انتظار داریم تعهدات برآورده شود.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: من قهر نکردم، فسخ کردم. هنوز هیات مدیره پس از جلسه چیزی به من اعلام نکرده است. همه بازیکنان ما مشکل دارند تا ذهنشان آرام شود. ما فقط می‌خواهیم به تعهدات عمل شود. باید در مسیر موفقیت کنار هم باشیم اما چیزی که می‌بینیم این‌گونه نیست.

او درباره از دست دادن مهاجمانی مثل آل کثیر و مغانلو گفت: سپاهان کار درستی انجام داد، هزینه کرد و بازیکنان را گرفت. من مشکلی با این قضیه ندارم و کار حرفه‌ای انجام دادند. امکانات و پول دارند و شرایط جذب بازیکن را فراهم می‌کنند. من می‌گویم باید به سپاهان کمک شود تا بازیکنان بهتر هم جذب کند تا بتواند قهرمان آسیا شود. فیرپلی مالی یعنی این. کسی که می‌تواند از منابع درآمدزایی استفاده کند، باید همین روند را پیش برود. به نظرم با این قوانین دست و پا گیر، تیم‌های ایرانی مقابل تیم‌های آسیایی تضعیف شدند. ما هم باید بتوانیم بازیکن چند میلیون دلاری جذب کنیم، واقعا چرا که نه؟

گل‌محمدی ادامه داد: عیسی بعد از پایان قراردادش دوست داشت بماند اما سقف مالی باشگاه اجازه نداد یا شاید اتفاق خاصی افتاد که نتوانستیم او را نگه داریم. من روی او نظر مثبتی داشتم و در این مقطع می‌توانست به ما کمک کند. در کل به نظرم شرایط باید فراهم می‌شد که عیسی حفظ شود اما نشد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه