گل‌محمدی: امیدوارم فردا اتفاقات خوبی بیفتد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نگاه من مثبت است و امیدوارم فردا اتفاقات خوبی بیفتد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم فوتبال پرسپولیس در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: همانطور که در جریان هستید من نامه فسخ قراردادم را چند روز پیش به باشگاه دادم. دو روز بعد آقایان تازه موضوع را در جلسه هیأت مدیره مطرح کردند. من عملاً قراردادی با باشگاه ندارم! اگر به فدراسیون برای فسخ قرارداد نرفتم، بحث دیگری است، اما با توجه به نامه‌ای که دادم، قراردادی با باشگاه ندارم.

وی افزود: با این حال به خاطر روح مربیگری و وظیفه اخلاقی که داشتم، خودم را موظف کردم با بازیکنان صحبت کرده و آنها را متقاعد به تمرین کنم و خدا را شکر تمرینات‌‌مان را از امروز شروع می‌کنیم. من الان لباس‌هایم را عوض می‌کنم و مشکلی نخواهد بود. امیدوارم تصمیم‌های خوبی گرفته شود. ظاهراً فردا جلسه هیأت مدیره است، ولی من در جلسه شرکت نمی‌کنم، چون بین من و باشگاه قراردادی وجود ندارد که در جلسه شرکت کنم. من فسخ قراردادم را به سازمان لیگ نفرستادم، چون اگر می‌خواستم به باشگاه دیگری بروم این کار را می‌کردم. وقتی الان جایی نمی‌خواهم بروم دلیلی ندارد به فدراسیون بروم و این کار را بکنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره خواسته‌هایش از باشگاه تصریح کرد: تصمیم من بستگی به جلسه فردای هیأت مدیره دارد.

گل‌محمدی در واکنش به طرح این موضوع که او از پرداخت نشدن آپشن‌ها و مذاکره باشگاه پرسپولیس با سایر گزینه‌های سرمربیگری سرخ‌پوشان ناراحت شده است، گفت: من اطلاعی از اینکه با مربیان دیگر مذاکره شده است، ندارم و چنین چیزی نشنیده‌ام. بحث‌هایی که در برخی از رسانه‌ها و متأسفانه شبکه‌های دست نشانده خودشان مطرح می‌شود، از جمله آپشن‌ها فقط باعث بخشی از تصمیم‌هایی گرفته شده ما شد. بخش بزرگی به خاطر وعده و وعیدهای توخالی است که می‌گفتند تسویه حساب می‌کنیم یا قبل از شروع بازی‌ها آپشن‌ها را پرداخت می‌کنیم، طبق نامه‌ای که خود رضا درویش در این رابطه به من داده بود، وقتی بازی‌ها شروع شد، حدود 19 درصد پرداختی داشتند که گفتند جزو قراردادهای‌تان است. بدقولی‌های این‌طوری و عدم تعهد به نوشته‌های‌شان و قراردادهای بسته شده باعث شد کار به اینجا بکشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با شرایط پیش آمده چه تصمیمی می‌گیرد و آیا با برکناری رضا درویش در پرسپولیس می‌ماند، خاطر نشان کرد: اصلاً این بحث‌ها را نکنید. کسی دنبال این نیست که فردی برکنار شود. اگر درویش برکنار شود قرار است چه اتفاقی بیفتد؟! باشگاه نیاز به کارهای زیربنایی و درآمدهای پایدار دارد. با قهرمانی‌هایی که در این چند سال گرفته شده است باشگاه باید پول پارو کند و سالی دو سه هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. با اینکه به تیم‌های صنعتی و خصوصی‌ گیر بدهیم، چیزی درست نمی‌شود. باید از برند پرسپولیس درآمدزایی کنید. قراردادی که با ایرانسل بسته‌اند همین قرارداد نیز چهار سال پیش با آتیه‌پرداز بسته شده بود، آنهم با این تورم و سال‌هایی که گذشته است. چرا باید اینطور باشد؟ آن وقت تیمی که یک جام هم در چند سال اخیر نگرفته است می‌آید و قرارداد بالاتر می‌بندد. اینها ضعف‌های بزرگ باشگاه است و باید برطرف شود. اگر قرار باشد فقط پشت و جلوی پیراهن را بفروشیم و قرارداد ببندیم نمی‌توان تیم را چرخاند. آقایان در جلسه با بازیکنان گفته‌اند که منابع درآمدزایی ممکن است به وجود بیاید، ولی این منابع باید پنج شش ماه پیش تأمین می‌شد تا کار به اینجا کشیده نشود. آقایان به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این جمله عنوان کرد: مگر ما چیزی غیر از حق‌مان را می‌خواهیم؟ ما هزار تومان بیشتر از حق‌مان نمی‌خواهیم. اگر موعد قرارداد یکی دو هفته و یکی دو ماه عقب بیفتد، اشکالی ندارد، اما وقتی این همه طول بکشد، بازیکنان ناراحت می‌شوند. این بچه‌ها در یک سال سه جام گرفته‌اند. بازیکنان پیش خودشان فکر می‌کنند ما که سه جام گرفته‌ایم و اگر امسال بگیریم یا نگیریم چه فرقی می‌کند؟! این احساس ناخواسته به ذهن شان خطور می‌کند.

گل‌محمدی در واکنش به بحث ورود نهادهای نظارتی به قرارداد او با باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: من سه سال پیش قراردادی بستم و اگر قراردادم مشکلی داشت تا الان باید خودش را نشان می‌داد. اگر قراردادم مشکلی دارد رسانه‌ای کنید و شفاف بگویید. خدا را شکر با برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی ارتباط دارید! اگر قراردادم مشکلی دارد، رسانه‌ای کنید. اصلاً فرض کنید قراردادم مشکلی دارد، آیا باید جلوی دوربین این حرف‌ها را بزنید؟ چه دلیلی برای این کار دارید؟ درباره قرارداد بازیکنان گفتند تیم‌های دیگر 30، 40 درصد گرفته‌اند و  آنها صد درصد گرفته‌اند، در صورتی که صحبت‌های درستی نیست. بچه‌ها از دو سال پیش طلب دارند. مدام بحث پول می‌شود، ولی آنقدر دیر پول دادند که دلار 30 هزار تومانی 50 هزار تومان شد. بازیکنان حرفه‌ای هستند و نیاز به رسیدگی دارند. برخلاف  تفکرات برخی‌ها که می‌گویند بازیکنان میلیاردی می‌گیرند، اما اگر زرنگ باشند 10 سال فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنند. بازیکنان نه بیمه هستند و نه پول بازنشستگی می‌گیرند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به موضع‌گیری سخت صداوسیما درباره او گفت: به نظرم دوستان خط گرفتند یا متأسفانه تعلقات رنگی دارند! صحبت‌های لازم را انجام دادم. مسائل مالی واقعاً مطرح نیست که می‌گویند، چون پول آپشن نگرفتیم حضور نداریم. بحث من احترام است. من شش نوتیس و دو اخطار داده‌ام. یک بار تماس نگرفتند تا بدانند مشکل چیست. من حتی در بازی با الدحیل قطر شفاهی به درویش گفتم چون بازی با گل‌گهر سیرجان نزدیک است کاری نمی‌کنم، ولی بعد از آن نمی‌توانم کاری انجام دهم. حتی یک جلسه نگذاشتند تا بدانند مشکل چیست. بحث ریلکس بودن کسی نیست، بحث بی‌خیالی است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین با این سؤال روبه‌رو شد که آیا حس می‌کند فشاری وجود دارد که او از پرسپولیس برود، گفت: من همیشه دوست دارم به اتفاقات نگاه مثبتی داشته باشم، اما برخی مواقع پیش خودم می‌گویم شاید یک جریانی درست می‌کنند تا این اتفاقی که اشاره کردید، بیفتد. از نیت‌شان خبر ندارم، اما این تیم حیف است. این تیم باعث خوشحالی 40 میلیون نفر شده است و نمی‌توانید نسبت تیمی که باعث خوشحالی و نشاط جامعه شده است، بی‌تفاوت باشید. چند سال است اینجا زمین اضافه داریم و می‌گویم زیرساخت‌سازی کنید، ولی چرا این کار را نمی‌کنید؟ چرا دنبال زیرساخت نیستید؟ فقط یک نامه نگاری می‌خواست.

وی درمورد اینکه اتوبان رفاقتش با درویش یک طرفه است یا 2 طرفه، عنوان کرد: به اسامی کاری ندارم. او هم سختی‌های خودش را دارد و زحمت می‌کشد ولی باید یک تیم اقتصادی قوی در باشگاه وجود داشته باشد. این تیم اقتصادی نیست. آدم اقتصادی داریم سرِبرج به مالی زنگ می‌زند که حقوق من را کِی می‌دهند؟! اینطور که نمی‌توان تیمداری کرد. باید ایده و تیم قوی داشته باشید. باید از این برند پرسپولیس پول دربیاورید. اگر نتوانید این کار را انجام بدهید یک تیم معمولی می‌شویم. همیشه به مشکل می‌خوریم و همین اتفاقات می‌افتد.

گل‌محمدی درمورد اینکه آیا اخیرا هم با درویش صحبت کرده، گفت: تماس داشتیم و من مشکلات را گفتم. جواب خاصی نداد.

سرمربی پرسپولیس درخصوص مصدومیت یاسین سلمانی، اظهار داشت: ای کاش 10برابر اتفاقاتی که الان در تیم افتاده می‌افتاد ولی یاسین مصدوم نمی‌شد. واقعا همه مجموعه تیم برای او ناراحت شدیم. شرایطی داشت که احساس خیلی خوبی نسبت به او داشتیم. گفتیم بهتر می‌شود ولی متاسفانه خیلی بدموقع مصدوم شد. دلیل مصدومیت هم به خاطر فشارهایی بود که به او آمد. از این شهر به آن شهر، اردوی تیم ملی امید، رفت و برگشت‌ها، به نظرم خیلی در این مصدومیت تاثیر منفی گذاشت.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود نباید آپشن در قرارداد بازیکنان پرسپولیس وجود داشته باشد، گفت: چه کسی گفته؟ نه، گفتند پاداش بازی نباید باشد. پاداش نگرفتیم. پاداش هربازی در قراردادها نیست ولی در همه باشگاه‌ها انگیزه مضاعفی است که بازیکنان داده می‌شود. اینکه پاداش را بدهند یا ندهند واقعا برای ما مهم نیست ولی تعهد قرارداد را که باید بدهید. بحث ما این است. اگر مشکلی در قرارداد است و جریمه‌ای اعمال شده، بیایید حرف بزنید بگویید دلیلش چه بود و چرا جریمه شدیم و چرا این اتفاق افتاد. شفاف حرف بزنیم. نه اینکه جلوی دوربین مبهم صحبت کنیم و باعث دلخوری همه مجموعه شویم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه در جلسه فردای مدیران چه اتفاقی باید بیفتد که باشد یا نباشد، اظهار داشت: باید شرایط را برای ادامه کار مهیا کنند. دنبال پول اضافه یا امکانات خیلی زیاد نیستیم. امکانات به موقع بدهند، حواسشان به تیم باشد. از دیروز غذای بچه‌ها را قطع کردند. برای چه؟ غذا برای یک بازیکن حرفه‌ای که تمرین سخت می‌کند، موردی حیاتی است. برای ریکاوری و اینکه بدنش دوباره انرژی بگیرد باید تغذیه خوب بعد از تمرین داشته باشید.

وی افزود: یک بازی مساوی می‌کردیم غذا را قطع می‌کردند. می‌باختیم غذا را قطع می‌کردند. از دیروز دوباره این اتفاق افتاده، فردا می‌برند در فضای مجازی و رسانه‌ها می‌گویند این‌ها پول غذا ندارند. بحث اینکه غذا بخورند یا نخورند نیست، بحث یک زندگی حرفه‌ای و بازیکن حرفه‌ای است. 30-20 نفر مثل این بازیکنان می‌توانند در پرسپولیس باشند و برای مردم افتخار کسب کنند. باید به این‌ها رسیدگی شود.

گل‌محمدی درخصوص اینکه اگر پس از جلسه فردا تصمیم به ماندن بگیرد آیا باید قرارداد جدید منعقد کند، گفت: من دنبال افزایش یا تمدید قرارداد نیستم. اگر بحث تمدید قرارداد باشد، نه من می‌توانم تصمیم بگیرم، نه مدیرعامل و نه هیات مدیره، اگر قرار باشد کسی تصمیم بگیرد هواداران هستند. برای آن‌ها بازی می‌کنیم. تصمیم‌شان باشد، می‌مانم و نباشد می‌روم. این ذات مربیگری است. اینکه بخواهم با این کارها دنبال تمدید یا افزایش قرارداد یا پول باشم، صحبت‌هایی است که متاسفانه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی، خودشان مطرح می‌کنند و چو می‌اندازند اما واقعا اینطور نیست.

وی تصریح کرد: هواداران بدانند فقط می‌خواهیم تیم به آرامش برسد، مشکلات کمتر شود و بتوانیم راحت تر و بهتر تمرین کنیم. مگر من می‌خواهم زمین تمرین را به خانه خودم ببرم و به سقف خانه‌ام اضافه کنم؟ زمین تمرین را برای این می‌خواهیم که تمرینات با کیفیت داشته باشیم. کار ما امسال خیلی سخت تر است. می‌خواهیم پیشرفت کنیم و افتخار آفرینی داشته باشیم. دنبال امکانات اضافه یا اضافه شدن به قرارداد کسی نیستیم. همان چیزی که در قرارداد نوشتید و اول فصل هم روی آن تاکید داشتید، جاری کنید.

سرمربی پرسپولیس افزود: اینکه می‌گویند مشکلات جامعه زیاد است و در این شرایط… مشکلات زیاد است و شما هم مشکل دارید قبول، چرا قرارداد بستید؟ مگر اول فصل مشکلات مردم کم بود یا نبود؟ اگر نگران مشکلات اقتصادی جامعه یا باشگاه هستید، قرارداد نمی‌بستید. می‌رفتید بازیکن 3-2 میلیاردی می‌آوردید. وقتی تعهد دادید می‌گویید چون جامعه مشکلات دارد بازیکنان نباید دنبال گرفتن حقشان باشند؟ این صحبت‌ها باعث دلخوری شدید بازیکنان شده و باید برطرف شود.

وی درخصوص کسر یک امتیاز از پرسپولیس به خاطر قانون سقف بودجه، اظهار داشت: با توجه به این شرایط برای باشگاه سقف 15 میلیاردی گذاشتیم و تنها باشگاهی که این سقف و موارد گفته شده را رعایت کرد، پرسپولیس بود. خیلی از بازیکنان خارجی که در تیم‌های دیگر هستند و در ارتباط هستیم، مالیاتشان را باشگاه می‌دهد. در بحث قرارداد گولسیانی مثل قرارداد آل کثیر یا دابو که اصلاح کردند، این را هم اصلاح می‌کردیم و مشکل حل می‌شد. نه اینکه به این راحتی یک امتیاز از ما کم شود. این مساله باید در استیناف بیشتر بررسی شود.

گل‌محمدی در مورد اینکه هنگام اعلام فسخ قراردادش، هیات مدیره جلسه داشت اما پس از آن هیچ بویی از حل شدن مشکلات دیده نشد و آیا ممکن است امروز، آخرین روز حضورش در تمرین پرسپولیس باشد، گفت: نگاه من مثبت است و امیدوارم فردا اتفاقات خوبی بیفتد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه