پرسپولیس، موفق‌ترین باشگاه ایرانی در لیگ قهرمانان

تیم فوتبال پرسپولیس برای یازدهمین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده است در حالی که موفق‌ترین باشگاه ایران در این رقابت‌های است که از سال 2002 تاکنون در حال برگزاری است.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، قرعه کشی لیگ قهرمانان 24-2023 انجام شد و پرسپولیس در یکی از گروه‌های سخت ممکن افتاد. بر همین اساس نگاهی آماری به پیشینه سرخپوشان در این رقابت‌ها انداختیم.

*پرسپولیس، 20 شد
پرسپولیس بیستمین حضور خود در رقابت‌های مختلف آسیایی را تجربه می‌کند. پرسپولیس تا کنون 10 بار در لیگ قهرمانان آسیا، 5 بار در جام باشگاه‌های آسیا، 3 بار در جام برندگان جام آسیا و یک بار در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا به میدان رفته است.
لیگ قهرمانان آسیا ۲۴–۲۰۲۳ چهل و دومین دورهٔ مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا و بیست و یکمین دوره تحت عنوان لیگ قهرمانان آسیا که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار خواهد شد.

*پرافتخارترین باشگاه ایرانی
پرسپولیس با سه حضور در جمع چهار تیم برتر که دو بار آن به حضور در فینال و نایب قهرمانی منجر شد، پرافتخارترین باشگاه ایرانی در این رقابت‌ها است. سرخ‌ها همچنین اولین باشگاه ایرانی در رقابت‌های آسیایی هستند. پرسپولیس در مجموع رقابت‌های آسیایی خود 9 بار به نیمه‌نهایی رسیده‌اند.
تا کنون هیچ باشگاه ایرانی موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نشده است و با وجود این حقیقت تلخ در سال‌های 2018 و 2020 با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی همکاری لازم صورت نگرفت.
سرخپوشان در سال 2018 در حالی به فینال بازی‌ها رسیدند که با پنجره بسته نقل و انتقالاتی روبه‌رو بوده و چند بازیکن را هم از دست داده بودند. با پرسپولیس برای در اختیار گرفتن پروازی چارتر برای بازی رفت در ژاپن همکاری نشد. مهمترین مشکل پرسپولیس، پرواز طولانی، اختلاف ساعت و جت‌لگ بود که در سفر از غرب به شرق، اثر مخرب بیشتری دارد. دیگر خواسته پرسپولیس این بود که حداقل یکی از بازی‌های لیگ معوق شود تا برای هماهنگ شدن بازیکنان با تغییر ساعت زودتر راهی ژاپن شوند که موافقت نشد! جالب این که وقتی پرسپولیس به فینال 2020 رسید، خواسته پرسپولیس این بود که یک بازی برگزار شود تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند که این بار این خواسته برآورده نشد!

*قهرمان آسیا
سرخپوشان در رقابت‌های جام برندگان جام آسیا که از سال 2002 با جام باشگاه‌های آسیا ادغام و لیگ قهرمانان آسیا از آن خارج شد، به قهرمانی رسیده اند. این به سال 91-1990 بر می‌گردد. پرسپولیس برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها از سد تیم‌هایی چون دوو رویالز کره‌جنوبی و الهلال عربستان گذشت.

*پرتماشاگرترین تیم قاره
پرسپولیس به عنوان پرتماشاگرترین تیم قاره شناخته می‌شود. پرسپولیس تا کنون چندین بار رکورد خود را ارتقاء داده است و بازی‌های برتر لیگ قهرمانان از نظر تماشاگر به نام پرسپولیس ثبت شده است. یکی از استثنایی‌ترین مسابقات از برگشت فینال 2018 بود که با وجود تمام تدابیر اتخاذ شده، تمام فضاهای سکوها، راه‌پله‌ها و حتی نقاطی از ورزشگاه که به زمین دید نداشت مملو از جمعیت بود.

*باز هم فرشاد آقای گل
بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس یعنی فرشاد پیوس با یازده گل زده بهترین گلزن سرخپوشان در رقابت‌های آسیایی به حساب می‌آید.
پرسپولیس تا کنون 75 گلزن در رقابت‌های آسیایی خود داشته اند که از میان آن ها وحید امیری، سروش رفیعی و محمد حسین کنعانی‌زادگان هنوز برای تیم بازی می‌کنند. آن ها در مجموع 4 گل زده‌اند.

*رکورد اختصاصی سید جلال حسینی
سید جلال حسینی که اکنون در جمع مربیان پرسپولیس قرار دارد. صاحب یک رکورد خاص است. او با 61 حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، رکورددار تعداد بازی در این رقابت‌ها بین بازیکنان ایرانی است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه