رونمایی از پیراهن فصل جدید پرسپولیس و فلسفه درون آن

باشگاه پرسپولیس از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. در این پیراهن از نقوش باستانی سرزمین پهناور و پرافتخار ایران برای نمایش روح و فلسفه حاکم بر پرسپولیس بهره گرفته شده است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، انتظار به پایان رسید و پرسپولیس از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. پیراهنی که در طراحی آن نقوش اساطیری، اصیل و باستانی ایران‌زمین با فلسفه حاکم بر این باشگاه عجین شده است.
این تنها نام پرسپولیس نیست که سرافرازی تاریخ را بر دوش دارد. پرسپولیس، همواره تیمی بوده است برآمده از دل مردمی رنج‌کشیده و نماد آن‌ها که نادیده گرفته شده‌اند و توانسته با تمام محدودیت‌ها موفق‌ترین تیم ایرانی باشد و با حفظ همبستگی هواداران پرشمارش در چهارگوشه ایران، امید و روشنی دل‌هایشان گردد.
در طراحی لباس این فصل، با در نظر گرفتن چنین روح و پیشینه‌ای، بازگشتی به اصالت تاریخی پیوند خورده با این تیم داشته‌ایم که ریشه در شکوه، قدرت و اتحادی کهن دارد. طرح‌ها و نقوش این پیراهن همگی با الهام از نقوش بازمانده‌ی باستانی ایران است. از بین‌شان می‌توان به این چهار مورد شاخص که همان‌گونه مورد استفاده قرار گرفته‌اند اشاره کرد:
خط میخی:
که در قسمت پایین پیراهن نگاشته شده است، اشاره به کلمه‌ی پارسه یا پرسپولیس دارد، تا اصالت تیم را یادآوری کند.
لوتوس:
همان گلی که در مرداب رشد می‌کند. همواره رو به خورشید و روشنایی دارد و از دوازده گلبرگ تشکیل شده است. نمادی امیدبخش از سعی و تلاش و یاد آوری آن زیبایی‌ای که از دل محیطی نامطلوب راه خود را به نور می‌یابد و می‌شکفد. دوازده گلبرگ گل نیز استعاره‌ای است از یازده بازیکن و یار دوازدهم‌شان یعنی هواداران باشگاه و نشانی از جدایی‌ناپذیری‌شان.
سرو ایرانی:
که همیشه سبز و بی‌خزان است. نمادی از استقامت و سرافرازی از دوران باستان برای تیمی که استمرار و افتخارش نه تنها در کسب جام‌های پی در پی که برگرفته از روحیه‌ی مردمی است که حامی‌اش هستند.
و در آخر، درفش کاویانی:
بر اساس شاهنامه فردوسی، کاوه آهنگر، پیش‌بند چرمی خود را بر نیزه‌ای چوبی قرار داد و از آن به‌عنوان نمادی برای اتحاد استفاده کرد. اتحاد امری جدا نشدنی از فلسفه‌ی پرسپولیس است که بدون آن واژه‌ تیم معنایی ندارد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه