مرتضی فنونی‌زاده: سلاح مخفی پرسپولیس، خریدنی نیست

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس سلاح مخفی خودش را دارد که با آن قهرمان می‌شود و این سلاح را هم نمی‌شود با پول خرید.

مرتضی فنونی‌زاده در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پول و این که چه قدر بتوانید هزینه کنید در فوتبال مهم است ولی همه چیز نیست. این مساله در فوتبال ایران مصداق بیشتری دارد. منصفانه این است که پرسپولیس با داشتن بیشترین قهرمانی و بیشترین تعداد هواداران، بتواند بیشترین بودجه را داشته باشد و بیشترین هزینه را انجام بدهد ولی هیچ‌گاه این طور نبوده است. زمان ما که کلا خبری نبود و هرچه بود عشق و تعصب و غیرت بچه‌ها بود. در زمان حال هم پرسپولیس هیچ‌گاه در سال‌های اخیر دستش باز نبود که بیشترین هزینه را داشته باشد.
وی ادامه داد: پرسپولیس، سلاح مخفی خودش را دارد و آن غیرت و تعصب بازیکنان و حمایت هواداران است. این‌ها در کنار تلاش و مسایل فنی شخصیت قهرمانی را در پرسپولیس ایجاد می‌کند. این‌ها را نمی‌شود با پول تهیه کرد. به خاطر همین صرفا با بیشتر هزینه کردن نمی‌شود قهرمان شد. اگر غیر از این بود که در تمام این سال‌ها رقبای پرسپولیس باید قهرمان می‌شدند. بازیکنان خیلی خوبی هم داشتند. بیشتر از پرسپولیس هم بازیکن گرفتند. بیشتر هم خرج کردند.
فنونی‌زاده خاطرنشان کرد: پرسپولیس در این سال‌های اخیر با بازیکنانی قهرمان شد که هر یک در پرسپولیس بودند در حد یک ستاره مطرح شدند ولی بسیاری از آن‌ها وقتی از پرسپولیس می‌روند دیگر یک بازیکن معمولی می‌شوند. این از یک طرف بزرگی پرسپولیس را نشان می‌دهد و از سوی دیگر مشخص می‌کند یک فضا و یک تدابیر فنی وجود داشته است که در جریان آن این بازیکنان خیلی خوب عمل کردند. پرسپولیس اگر سال قبل هم تمام جام‌ها را درو کرد نخست به خاطر آن اسلحه پنهانی بود که گفتم و در مرحله بعد به خاطر مسایل و تدابیر فنی بود. شما ببینید بعد از آن شکست یک بر صفر برابر سپاهان، چه تغییر و تحولاتی در پرسپولیس اتفاق افتاد. در آن مقطع انتقادهایی داشتیم و در ادامه، یحیی گل‌محمدی چه در تمرینات و چه در پست و شرح وظایف بازیکنان تغییر ایجاد کرد که پرسپولیس نتیجه گرفت. این طور نبود که خود به خودی یکسری اتفاقات بیفتد.
پیشکسوت پرسپولیس درباره ارزیابی خود برای فصل جدید اضافه کرد: الان، شرایط تیم‌های دیگر را ندیده‌ایم و بعد از چند هفته از شروع بازی‌ها بهتر می‌توان نظر داد ولی با توجه به این که پرسپولیس کمترین تغییر را داشته است باید برای شروع بهترین هماهنگی را داشته باشد. به نظرم همین تیم فعلی پرسپولیس بدون حتی جذب بازیکن دیگر می‌تواند جام‌های داخلی را بگیرد ولی موضوع لیگ قهرمانان آسیا یک بحث دیگری است.
فنونی‌زاده در پایان اضافه کرد: الان یکسری بازیکنان جوان داریم که اگر به آن‌ها میدان داده شود حتما موفق می‌شوند. خیلی بهتر از خیلی خارجی‌هایی هستند که قبل از این آمده‌اند یا قرار است بعد از این بیایند. سال قبل محمد عمری خودش را نشان داد. الان هم یحیی چند بازیکن مستعد دیگر را آورده است. مثلا یکی از آن‌ها همین خدادادی است. باید به این بچه‌ها فرصت بدهیم. در همین رده‌های پایه فوتبال ایران بازیکنانی هستند که می‌توانند ستاره بشوند. نقش هواداران هم خیلی مهم است. در تمام این سال‌هایی که پرسپولیس قهرمان شده است، هواداران متحد پشت تیم بوده‌اند و به بازیکنان کمک کرده‌اند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه