بیانیه باشگاه پرسپولیس در محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن کریم

باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای، افراطی‌گرایی ضد اسلامی و توهین به مسلمانان جهان و اقدام موهن علیه ساحت مقدس قرآن کریم در غرب و کشورهای اروپایی را محکوم کرد. همچنین هیئت مدیره باشگاه نیز در جلسه امروز خود انزجار خود از این اقدامات و نفرت‌پراکنی دینی را اعلام نمود.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، در این بیانیه آمده است؛
«یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»
(همواره می خواهند نور خدا را با سخنان باطل خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز اینکه نور خود را کامل کند، نمی‌خواهد، هر چند کافران خوش نداشته باشند.) «آیه ۳۲ سوره مبارکه توبه»
این روزها شاهد موج جدیدی از افراطی‌گرایی ضد اسلامی، رفتارهای ضد حقوق بشری و غیر متمدنانه و اقدامات موهن نسبت به ساحت مبارک قرآن کریم است. قبل از هرچیز، این رویدادها باید همه ما در جامعه اسلام را هوشیار و متحد کند تا بهتر ببینیم در پس پرده ویترین زیبا و کعبه آمالی که برای بسیاری از ما ساخته‌اند چه می‌گذرد و آن چه که ما را به آن دعوت می‌کنند تا از اصل و اصالت خود دور شویم برای شخص ایشان چه‌قدر بی‌معنا است.
رفتار توهین آمیز نسبت به مسلمانان جهان و قرآن کریم، فراهم بودن امکان تکرار هرچند وقت یک‌بار اقدامات شنیع، ظالمانه و به دور از انسانیت، مانند آن‌چه در روزهای اخیر در بعضی کشورهای اروپایی روی داده است و عدم اقدامات بازدارنده از سوی دولت‌های متبوع، پوشالی بودن شعارها و ادعاهایی چون آزادی اندیشه و دین در آن دیار را به خوبی عیان کرده است.
آن‌چه شاهدش هستیم همچنین مصداق بارز نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های حقوق بشر در مقابله با نفرت‌پراکنی مذهبی است. قوانینی که غرب خود آن‌ها را وضع نموده است ولی در مواجهه با اسلام از آن‌ها عدول می‌کند تا روی دیگر سکه را به ما بنماید.
اروپا البته سابقه‌ای طولانی در بی‌احترامی به کتب مقدس و اماکن مذهبی و توهین و خشونت علیه پیروان آن‌ها دارد. آن‌چه شاهدش هستیم برافتادن نقاب، عیان شدن لایه‌های پنهان از اروپای آزاد و مدرن است. لایه ای که تحت تاثیر اقدامات سازمان یافته در راستای اسلام‌هراسی؛ خشونت، رفتارهای ضد بشری و افراطی‌گرایی ضد اسلامی در آن در حال گسترش است. این به یاد ما می‌آورد که اتحاد در جهان اسلام تا چه میزان اهمیت بیشتری پیدا کرده است و نباید مسخ شده برابر غرب، از یکدیگر دور شویم.
باشگاه پرسپولیس به سهم خود ضمن اعلام انزجار و محکومیت شدید این اقدامات موهن، به دور از انسانیت و ضد بشری، خواستار محاکمه عاملان این جنایت شنیع، جلوگیری از اقدامات سازمان یافته اسلام هراسی و عذرخواهی از مسلمانان جهان است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه