فیفا فرمول محاسبه درآمد باشگاه‌ها از جام جهانی را ابلاغ کرد

فرمول محاسبه سهم باشگاه‌ها از درآمد جام جهانی و از محل حضور بازیکنان‌شان در رقابت‌ها اعلام شد. مبالغ تعلق گرفته به زودی به فدراسیون‌ها اعلام و پس از آن واریز می‌شود.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، بخشنامه فدراسیون جهانی فوتبال در ارتباط با فرمول تعیین سهم باشگاه‌ها از درآمد جام جهانی 2022 ابلاغ شد که نسخه‌ای از آن در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.
در نامه فیفا آمده است؛ در مجموع 837 بازیکن در مرحله نهایی جام جهانی قطر، شرکت کردند. این تعداد، روی هم رفته، 19 هزار و 86 روز- نفر در مسابقات حضور داشتند. 209 میلیون دلار در نظر گرفته شده برای این منظور بر تعداد روزها تقسیم می‌شود که معادل 10هزار و 950 دلار به ازای هر روز است. این عدد بر تعداد روزهایی که هر بازیکن در رقابت‌های مرحله نهایی جام جهانی 2022 حضور داشته است ضرب می‌شود.
در ادامه این نامه آمده است؛ مبنای محاسبه تعداد روزهای حضور هر بازیکن از شروع تاریخ اعزام به محل برگزاری رقابت‌ها تا روز بعد آخرین بازی تیم ملی آن کشور است.
همچنین مجموع عددی که به حضور هر بازیکن اختصاص می‌یابد، تقسیم بر سه می‌شود.
یک سوم این رقم به باشگاهی اختصاص دارد که بازیکن از آن برای جام‌جهانی ثبت‌نام شده است.
یک سوم به باشگاه یا باشگاه‌هایی تعلق دارد که بازیکن در یک سال منتهی به بازی‌های جام جهانی در آن‌ها عضو بوده است.
یک سوم هم متعلق به باشگاه یا باشگاه‌هایی است که بازیکن از یک سال قبل تا دو سال پیش از جام، تحت قرارداد آن‌ها بوده است.
در پایان این نامه آمده است؛ فیفا به زودی در تماس با فدراسیون‌ها، فهرست نهایی باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در جام جهانی رجیستر شدند را همراه با مبلغ دقیق اعلام خواهد کرد. مبالغ به حساب بانک فدراسیون واریز خواهد شد و توزیع آن توسط فدراسیون فوتبال انجام می‌شود.
در این نامه یادآوری شده است؛ مالکیت این مبالغ با باشگاه‌ها است و به فدراسیون فوتبال کشورها و بازیکنان حاضر در جام جهانی تعلق ندارد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه