فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛

ممنوعیت صدور بیانیه و اظهار نظر علیه داوران و تاکید بر حضور تماشاگران در همه بازی‌ها

صدور بیانیه و اظهار نظر علیه مقامات رسمی از جمله داوران از سوی باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها از سوی فدراسیون ممنوع و همچنین بر حضور تماشاگران در بازی‌ها تاکید شد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد؛
«با توجه به حساسیت‌های موجود در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال و با دستور ویژه مهدی تاج، رئیس فدراسیون و با محوریت دبیرکل مقرر شد تا کار گروه عالی نظارت بر مسابقات لیگ‌های کشور را بررسی و سپس مصوبات مربوط به این موضوع را به شرح زیر اعلام کرد:

۱. گزارش و پیگیری هرگونه فساد از قبیل تبانی و …. در برگزاری مسابقات به تشخیص کارگروه و ارجاع به ارکان قضایی فدراسیون جهت برخورد شدید و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت پیشگیری، شناسایی و برخورد با موارد احتمالی.
۲. ارسال گزارش‌های مربوط به تخلفات انضباطی ارتکابی از سوی تماشاگران و عوامل منتسب به تیم‌ها به ارکان قضایی با قید فوریت.
۳. معرفی ناظرین ویژه انضباطی و اخلاق به صورت محسوس و نا محسوس در مسابقات حساس.
۴. ممنوعیت تغییر زمان و مکان برگزاری مسابقات در دو هفته پایانی مگر در موارد ضروری به تشخیص کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ.
۵. حضور تماشاگران در کلیه ورزشگاه‌ها با رعایت آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول کشور مصوب سال ۱۳۹۸ از طریق بلیط فروشی و طبق ظرفیت اعلامی.
۶. ممنوعیت صدور بیانیه توسط باشگاه ها و عوامل منتسب به آنها و گزارش به ارکان قضایی فدراسیون به منظور برخورد در صورت عدم رعایت.
۷. ممنوعیت اظهار نظر و مصاحبه علیه مقامات رسمی از جمله داوران از سوی باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و معرفی به ارکان قضایی در صورت عدم رعایت.
۸. ممنوعیت اظهار نظر و مصاحبه از سوی مقامات رسمی مسابقات و نمایندگان فدراسیون و سازمان لیگ بدون اخذ مجوز و معرفی به ارکان قضایی در صورت عدم رعایت.
۹. برگزاری مسابقات با رعایت تمامی استانداردهای پزشکی و امنیتی مطابق با مقررات برگزاری ابلاغی در زمان مقرر و بدون تاخیر.
۱۰. الزام تمامی باشگاه‌ها به فیلمبرداری تمامی مسابقات باقیمانده توسط هیات فوتبال استان مربوطه.
گفتنی است، نشست مذکور در دفتر دبیرکل با حضور هدایت ممبینی و اعضای کارگروه برگزار شد و موارد فوق به تصویب رسید.»
از نکات بارز در این دستورالعمل باید به موضوع ممنوعیت صدور بیانیه توسط باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و گزارش به ارکان قضایی فدراسیون به منظور برخورد در صورت عدم رعایت، اشاره کرد. همچنین تاکید شده است؛ اظهار نظر بر علیه مقامات رسمی مسابقات از جمله داوران و نمایندگان فدراسیون و سازمان لیگ بدون اخذ مجوز نیز شامل همین مورد می‌شود.
اهمیت این موضوع از آن جهت است که از هفته‌های گذشته، شاهد رواج بیانیه‌ها و اظهارنظرها برای فشار بر داوری و عوامل برگزاری مسابقات با هدف تاثیرگذاری بر آن‌ها بوده‌ایم. این پدیده در روزهای گذشته اوج گرفت و باعث ایجاد نگرانی ‌شد. موضوعی که در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس نیز مورد اعتراض قرار گرفت.
همچنین بر حضور تماشاگران در کلیه ورزشگاه‌ها با رعایت آیین نامه برگزاری مسابقات تاکید شده است که این مساله نیز در روزهای گذشته به عنوان امر و حقی بدیهی در فوتبال موضع بحث در برگزاری رقابت‌های لیگ خلیج فارس و جام حذفی کشور بوده است و امید می‌رود به عنوان تکلیف مورد تاکید در این دستورالعمل از سوی تیم‌های میزبان به اجرا درآید.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه