تیموریان خود را به عنوان مربی تیم ملی به رسمیت می‌شناسد؟

نوع و شکل اظهار نظر مربی تیم ملی فوتبال ایران، جدای از توان فنی، بی‌طرفی او را زیر سوال برده است و امیدواریم از سوی فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی کشورمان، تذکر لازم به وی داده شود.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، آندرانیک تیموریان پس از پیروزی مهم پرسپولیس در دربی شماره 100، اظهار نظری داشت که استنباط از آن نزد افکار عمومی، زیر سوال بردن توان فنی پرسپولیس و توجیه عملکرد رقیب و یاری رساندن به کادر فنی بود.
ما درک می‌کنیم و می‌پذیریم که هر فردی به ویژه از کارشناسان فوتبال اختیار دارد و باید بتواند تحلیل خود را بگوید و لزوما قرار نیست همه تحلیل‌ها بدون ایراد و درست باشد. با این وجود وقتی افراد در جایگاه حقوقی مربی تیم ملی قرار می‌گیرند باید بعضی اصول را رعایت کنند و اصل بی‌طرفی از مهمترین آن‌ها است. اگر افراد نتوانند بر احساسات درونی غلبه کنند نباید در این جایگاه قرار داده شوند یا خود نباید آن را بپذیرند.
جدای از این مساله انتظار همه ما این است که افراد دارای توانمندی فنی لازم در کادر فنی تیم ملی کشورمان قرار بگیرند، اما اظهارات آندرانیک تیموریان که به طور قطع به عنوان بازیکن از توانمندترین‌ها بودند، توانایی ایشان برای یاری رسانی به سرمربی تیم ملی در شرایط حساس را زیر سوال برده است.
ایشان بنابر اظهارنظر خود نزدیک به 40 دقیقه از بازی را با توجه به وقت‌های اضافه ندید و دو تیم و نحوه بازی‌ آن‌ها را مورد قضاوت و تحلیل قرار داد. او از تمرکز پرسپولیس روی ضد حمله سخن گفت در حالی که تک گل بازی در جریان فاز هجومی پرسپولیس به ثمر رسید به گونه‌ای که بازیکنان استقلال به گواه ویدیوهایی که توسط باشگاه رقیب منتشر شد، برای جلوگیری از حمله، مجبور به انجام خطا شده بودند.
البته بیش از این قصد ورود به این بحث را نداریم ولی امیدواریم از این پس شاهد اظهارنظرهای بی‌طرفانه باشیم و محیط تیم ملی باید خالی از تعصبات رنگی باشد. این امر به طور قطع امکان‌پذیر است چنان‌که کریم باقری وقتی هم‌زمان در کادر فنی تیم ملی و پرسپولیس قرار داشت، آن را به اجرا گذاشت.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه