یک مسابقه با سابقه 51 ساله

پیکار دو تیم پرسپولیس و تراکتور از دیرین مسابقات فوتبال باشگاهی ایران است که سابقه بیش از 51 ساله دارد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، نخستین دیدار رسمی پرسپولیس با تیم تراکتورسازی به 29 فروردین سال 1354 بازمی‌گردد با این وجود یکمین رویارویی دو تیم در دیداری دوستانه در آذر سال 1350 برمی‌گردد. مسابقه‌ای که به تساوی یک بر یک انجامید. در آن روز محمود خوردبین که اکنون به عنوان مشاور در باشگاه حضور دارد برای پرسپولیس گلزنی کرد.
موفق‌ترین گلزن این هماوردی هم کسی غیر از فرشاد پیوس با 9 گل نیست. این در حالی است که در سال‌های مهمی از دوران اوج فرشاد آقای گل، مسابقات سراسری برگزار نمی‌شد که دو تیم برابر هم صف‌آرایی کنند.
دو تیم در مجموع در 55 مسابقه برابر هم قرار گرفته‌اند که 52 تای آن‌ها در قالب بازی‌های رسمی بوده است و حاصل آن 25 پیروزی برای سرخپوشان ایران، 11 پیروزی برای تراکتور و 16 تساوی بوده است.
در 51 سال رقابت، آن‌ها هیچ‌گاه در جام حذفی روبه‌روی هم نایستادند و تنها رقابت رسمی آن ها خارج از چارچوب بازی‌های لیگ دیدار سوپرجام بود که با برتری پرسپولیس به پایان رسید.
دو تیم فردا یک شنبه برای سی‌اُمین بار در لیگ برتر با هم مسابقه دارند و در 29 دیدار قبلی 14 پیروزی، ده ناکامی و 5 تساوی برای پرسپولیس رقم خورده است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه