علیرضا بیرانوند: خوشحال هستم بازی با دروازه‌بان را ما در ایران شروع کردیم

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس گفت: بازی با دروازه‌بان را از اروپا آورده‌ایم. خوشحالم خودم این کار را برای فوتبال ایران شروع کردم و اکنون می‌بینم دروازه‌بان‌های دیگر نیز آن را در ایران انجام می‌دهند.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، علیرضا بیرانوند که با ادامه سریال پنالتی‌گیری‌های خود بار دیگر ناجی تیمش شد، در پایان بازی با تیم نفت مسجد سلیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود. در دقایق اول موقعیتی به حریف دادیم که تبدیل به پنالتی شد اما خدا را شکر آن پنالتی گل نشد. پس از آن صحنه، توانستیم بازی را در دست بگیریم. بعد از دیدار جام حذفی با سپاهان، در لیگ به سه امتیاز این بازی خیلی حساس نیاز داشتیم چون در چند بازی پیاپی امتیازاتی را از دست داده بودیم. بازی با نفت به همین دلیل خیلی مهم بود. اکنون تیم را برای دیدار آینده مقابل تراکتور آماده می‌کنیم.
وی در خصوص اینکه رو به عقب بازی کردن بازیکنان پرسپولیس با او، مقداری خطرناک شده و نمونه این موضوع در دیدار با هوادار و نفت مسجد سلیمان دیده شد، ادامه داد: اتفاقی افتاده که سال‌های قبل در ایران نبوده و آن هم بازی کردن بازیکنان با دروازه‌بان است. اگر نگاه کنید تمام تیم‌های اروپایی این کار را انجام می‌دهند. خوشحالم خودم این کار را برای فوتبال ایران شروع کردم و اکنون می‌بینم دروازه‌بان‌های دیگر نیز آن را در ایران انجام می‌دهند.
درواز‌ه‌بان پرسپولیس تصریح کرد: امیدوارم با همین روند، پیش برویم و اتفاقی بیفتد که دروازه‌بان‌ها هم با توپ بازی کنند. می‌دانید تیم‌های اروپایی همیشه با دروازه‌بان‌ها بازی می‌کنند و هیچ وقت ندیده‌اید بازیکن یا دروازه‌بانی اصلا پاس اشتباه ندهد. این جزئی از فوتبال است و ما هم باید آن را ادامه بدهیم. این کار خیلی به فوتبال ما کمک می‌کند. همانگونه که در روند بازی پرسپولیس هم شاهد هستیم. خدا را شکر یک چیزی را از خارج کشور آوردیم و اکنون آن را انجام می‌دهیم. امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.
بیرانوند در مورد روند انتخاب سرمربی تیم ملی و انصراف بیشتر گزینه‌های داخلی در شرایطی که یحیی گل‌محمدی جزو این لیست نبود، عنوان کرد: تمام مربیان ایرانی خیلی بزرگ هستند. تعجب کردم چرا گل‌محمدی جزء این لیست نبود. البته شاید هم طبیعی بود او نباشد. من این موضوع را می‌دانستم اما اتفاق خوبی نبود. همچنین وقتی برنامه‌ای از مربی بخواهید یعنی هیچ برنامه‌ای برای انتخاب مربی ایرانی ندارید تا آن‌ها سرمربی تیم ملی شوند.
وی افزود: با تمام احترامی که برای آقای تاج قائل هستم، همه این‌ها نمایش بود. باید هرچه سریع‌تر سرمربی تیم ملی انتخاب شود. اکنون تنها تیمی هستیم که سرمربی ندارد. امروز نهم است و 27 اسفند اردو شروع می‌شود.
دروازه‌بان تیم ملی در مورد اینکه گزینه ایرانی برای این تیم بهتر است یا خارجی و باقی ماندن فرهاد مجیدی و جواد نکونام در جمع گزینه‌ها، گفت: از ابتدا گفتم تنها مربی‌ای که در ایران مانده نکونام است. او یک کاپیتان خیلی قوی برای تیم ملی بود. مربی خیلی قوی‌ای هم هست که در این چند سال کارش را دیدیم. نکونام رکورددار بازی‌های ملی است که در دو جام جهانی بازی کرده است. به همین دلیل در شرایطی که مربیان دیگر انصراف داده‌اند، گزینه خیلی خوبی برای تیم ملی است.
بیرانوند تصریح کرد: به نظر من مهدی تاج امشب باید تصمیم بگیرد و فردا سرمربی تیم ملی را انتخاب کند تا در این دو هفته برای بازیکنانی که قرار است دعوت شوند، دعوت‌نامه بفرستند و آمادگی نشان بدهند تا مصدوم نشوند و به بدن خود رسیدگی کنند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه