پرسپولیس به دنبال سی‌امین پیروزی برابر صنعت نفت آبادان

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برای بازی با صنعت‌نفت، راهی آبادان می‌شود که دو تیم تا کنون 45 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند و 29 پیکار با برتری سرخپوشان ایران به پایان رسیده است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، شاگردان یحیی گل‌محمدی روز چهارشنبه با تیمی روبه‌رو می‌شوند که در ده بازی اخیر خود 6 شکست و تنها یک پیروزی را ثبت کرده است. این تیم در 4 پیکار از 5 بازی آخرش هم متحمل شکست شد. با این وجود همه این‌ها بیانگر واقعیت درباره کیفیت بازی این تیم نیست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن نیز هیچ تیمی به خصوص در آبادان با خاطر آسوده برابر صنعت‌نفت به میدان نمی‌رود که این مساله ناشی از کیفیت ذاتی فوتبال آن خطه است. همین موضوع باعث می‌شود همیشه به دیده احترام به فوتبال آبادان نگاه شود.
شاهد آن چه گفته آمد، بازی دو تیم در اسفند سال گذشته است. در آن مقطع، شرایط تیم حریف هرچند به سختی امروز نبود ولی در بازی‌های منتهی به بازی با سرخپوشان شرایط خوبی نداشتند. این در حالی بود که پرسپولیس در ده بازی قبل از مصاف با تیم آبادانی، 7 پیروزی، دو تساوی و یک شکست در کارنامه خود داشت. پرسپولیس در آن روز یکی از معدود ناکامی‌های خود در بازی با نفت آبادان و یکی از سه شکست فصل را تجربه کرد.
پرسپولیس و صنعت‌نفت اولین بار در آبادان و در چارچوب دیدارهای رفت لیگ تخت جمشید (1352) برابر هم قرار گرفتند. این بازی با تک گل اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور برای سرخپوشان به تساوی انجامید. پس از آن پیروزی‌های متعددی برای پرسپولیس در مصاف با صنعت نفت رقم خورد. دو تیم تا کنون 45 بار در رقابت‌های رسمی صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل آن 29 پیروزی برای پرسپولیس، 5 پیروزی برای نفت آبادان و یازده تساوی بوده است. البته این آمار بر اساس این اصل لحاظ شده است که پیروزی تیم‌ها در ضربات پنالتی برای بازی‌های حذفی، از نظر آماری تساوی لحاظ می‌شود.
صنعت نفت برای کسب اولین پیروزی خود برابر پرسپولیس بیش از 4 سال از اولین مسابقه صبر کرد و در سال 1356 به این خواسته خود رسید. نکته قابل تامل این که بین پیروزی‌های آن‌ها برابر پرسپولیس کمتر از 4 سال فاصله نبوده است. سرخپوشان ایران حالا در بازی پیش رو برای رسیدن به هدف خود و کسب سه امتیاز باید به سی‌اُمین پیروزی برابر صنعت‌نفت دست پیدا کنند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه