نودمین برتری پرسپولیس در 130 مسابقه جام حذفی

بازی برابر ون‌پارس بدون احتساب سه مسابقه‌ای که به جهت انصراف سرخپوشان یا رقیب برگزار نشد، یک‌صدوسی‌اُمین پیکار پرسپولیس در جام حذفی کشور بود و به سی‌اُمین تساوی در وقت‌های قانونی و اضافه انجامید.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، تیم فوتبال پرسپولیس با بازی روز سه‌شنبه، برای سی و پنجمین دوره در رقابت‌های جام حذفی کشور شرکت کرد. اولین دوره بازی‌ها به سال 1355 بر می‌گردد. بازی‌ها بعد از برگزاری در فصل 57-56 و پس از انقلاب اسلامی برای هفت سال تعطیل بود تا این که در سال 1365 از سر گرفته شد.
پرسپولیس تا کنون در 35 دوره بازی‌ها حضور داشته است و 130 مسابقه را رقم زده اند. البته این عدد جدای از سه مسابقه‌ای است که به دلیل انصراف سرخپوشان یا رقیب، اصلا برگزار نشد.
سرخپوشان ایران که تا کنون 6 بار این جام را به کف آورده‌اند با معیار تعیین نتیجه در جریان وقت‌های قانونی و اضافه، تا کنون در 80 دیدار به پیروزی دست یافته‌اند و 20 شکست هم برای ایشان ثبت شد. تاکنون 30 مسابقه در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی انجامیده است که در این بین بسیاری اوقات نیاز بود برنده بازی معلوم شود و به این ترتیب کار به ضربات پنالتی انجامیده است.
پرسپولیس در ادوار جام حذفی کشور، 8 بار در ضربات پنالتی ناکام بوده است و مصاف با ون‌پارس دهمین مصافی بود که سرخپوشان در ضربات پنالتی، نتیجه مطلوب را از آن خود کردند و در واقع 90مین برتری پرسپولیس در جام حذفی کشور بود.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه