پرسپولیس پرچمدار آکادمی فوتبال ایران

بازدید رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی از آکادمی و ورزشگاه درفشی‌فر

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌های کشور طی بازدید از آکادمی و مجموعه ورزشی درفشی‌فر، ابراز رضایت فدراسیون فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال ایران طی درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها، برنامه بازدید نمایندگان خود را اعلام و با هماهنگی‌های لازم، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها، روز سه‌شنبه از آکادمی و مجموعه ورزشی درفشی‌فر بازدید به عمل آورد.

دکتر زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های کشور به همراه شیخی، کارشناس این کمیته طی بازدید رسمی از مجموعه ورزشگاه درفشی‌فر و آکادمی باشگاه پرسپولیس، کلیه تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را مورد بررسی و بازدید قرار دادند.

در جریان این بازدید، از سوی محسن خلیلی مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس، وحید رضایی و مسعود رضاپور معاونان آکادمی و همچنین وحید رحیمی مشاور فنی آکادمی و امیر محبی معاونت اداری، گزارشی از فعالیت‌های آکادمی، تجهیزات و امکانات و برنامه‌های اجرایی و در دست اقدام ارائه گردید.

دکتر زارعی ابتدا بازدید میدانی از مجموعه داشتند و کلیه امکانات و تجهیزات مجموعه شامل؛ زمین‌های فوتبال، خوابگاه، کلاس‌های آموزشی، سالن بدنسازی، استخر، جکوزی و … را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها در ادامه و پس از بازدید از مجموعه، در سالن کنفرانس آکادمی، نشست 90 دقیقه‌ای را برگزار و طی آن، حدود 20 مورد از معیارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه آکادمی‌های استاندارد، شامل؛ اسناد حقوقی، بحث بودجه‌بندی، مدارس فوتبال و آکادمی‌ها و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در جریان این جلسه عنوان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید ویژه‌ای بر اجرای معیارهای اجباری برای آکادمی باشگاه‌ها در نظر گرفته است که می‌بایست این موارد بدون کم و کاست به مورد اجرا گذاشته شود. از فلسفه اخلاقی و رفتاری باشگاه‌ها گرفته تا برنامه‌های توسعه جوانان آکادمی (YDP)، مکانیسم جذب بازیکن، ارتباط با تیم اول بزرگسالان باشگاه، مکانیسم تعیین مربی و ساختار سازمانی که باید چارت سازمانی حرفه‌ای در آن وجود داشته باشد. همچنین بودجه مصوب هیات مدیره، مسائل فرهنگی، اجتماعی، دوپینگ، قوانین داوری، پزشکی و … که در یک برنامه توسعه کامل تشریح شده است.

طبق نظر نمایندگان فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس از نظر ساختار مجموعه ورزشی به عنوان یکی از بهترین آکادمی‌های کشور محسوب می‌شود و پتانسیل لازم برای یک آکادمی استاندارد و حرفه‌ای را دارا است که با نام و برند خود می‌تواند پرچمدار آکادمی فوتبال کشور باشد. پرسپولیس به دلیل محبوب‌ترین تیم ایران و یکی از پر هوادارترین تیم‌های آسیا، پتانسیل لازم را دارد که به عنوان پرچمدار فوتبال غرب آسیا فعالیت کند.

در این نشست، مقرر گردید دکتر زارعی و تیم همراهشان هر ماه، بازدیدی از مجموعه و آکادمی باشگاه پرسپولیس داشته باشند تا از اجرای برنامه‌هایی که توسط باشگاه ارائه شده است را مورد بررسی قرار دهند. طبق قوانین AFC در صورت عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده، کلیه فعالیت‌های باشگاه‌ها تعلیق خواهد شد. ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا این معیارها و برنامه‌ها را به صورت جدی مورد بازرسی و بررسی قرار می‌دهند. اگر باشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به آکادمی خود نداشته باشند، با جرایم چند ده میلیون دلاری روبرو خواهند بود.

ضمن اینکه در حال حاضر آکادمی باشگاه پرسپولیس با حضور محسن خلیلی، مدیر تیم‌های پایه باشگاه و همچنین نیروهای جوان و تحصیل کرده‌ای که در کادر آکادمی حضوری فعال دارند، اجرای این برنامه‌ها دور از دسترس نخواهد بود.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه