آذرماه، ماه پیروزی پرسپولیس در دربی

پرسپولیس تا کنون 7 بار در ماه آذر در دربی‌ها حضور پیدا کرده است که در 4 مسابقه پیروز بود و تنها شکست دربی در این ماه مربوط به دیداری می‌شود که دوپینگ بازیکنان استقلال در آن مشخص شد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، دربی شماره 99، 29 آذرماه برگزار خواهد شد. این هشتمین دربی در ماه نهم سال خواهد بود. اولین رویارویی دو تیم در این ماه به مسابقه بعد از بازی 6تایی در لیگ تخت جمشید مربوط می‌شد. دو تیم در 18 آذر سال 1352 به تساوی یک بر یک رضایت دادند. همایون بهزادی که در بازی قبل‌تر هت‌تریک کرده بود، در این دیدار تک گل سرخپوشان را به ثمر رساند.

آخرین بازی دو تیم در ماه آذر هم با تساوی بدون گل پایان یافته است که در 13 آذر سال 1400 برگزار شد.

در 5 مسابقه دیگر، پرسپولیس 4 بار برنده شد. تنها پیروزی استقلال در ماه‌ پایانی پاییز هم به 18 آذر 1390 و مرحله یک‌چهارم جام حذفی مربوط می‌شود. این مسابقه به استناد تقویم رسمی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدون هیچ دلیل قابل قبولی دو ماه جلو انداخته شد. این تغییر برنامه کمک زیادی به رقیب کرد چون پرسپولیس به دلیل محرومیت و مصدومیت‌های زیاد با کمبود نفرات روبه رو بود و اگر بازی در زمان خود برگزار می‌شد پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل فرصت بازسازی داشت. در نهایت هم مشخص شد که بازیکنان استقلال در آن دیدار از مواد نیروزا و دوپینگ استفاده کرده‌اند که البته این موضوع را سهوی اعلام کردند.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه