لوکادیا رکوردها را جابه‌جا می‌کند؟

مهاجم هلندی پرسپولیس تا به این‌جای کار با 6 گل در 8 مسابقه البته با احتساب پنالتی‌ها جزو بهترین گلزنان داخلی و خارجی لیگ بوده است ولی او تا رقم زدن اتفاقات جدید در فوتبال ایران و پرسپولیس راه درازی در پیش دارد که در همین فصل قابل تحقق است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان ایران تا کنون 59 بازیکن خارجی را تحت قرارداد با خود داشته‌اند. بعضی از آن‌ها بدون انجام حتی یک بازی، دستمزد کلان خود را دریافت کردند و رفتند. بعضی از آنها اشتباهی جذب شدند و بسیاری هم اصلا گره‌گشای مشکلات تیم نبودند. با تمام این اوصاف در مقاطعی هم بازیکنانی جذب شدند که بسیار کارآمد بوده‌اند.
آلن ویتل از اولین خارجی‌ها در همین زمره بود. او با 16 گل‌زده، گلزن‌ترین خارجی پرسپولیس در تمام این سال‌ها به حساب می‌آید. ایمون زاید 12 گل زد ولی با 21 بازی. 13 مسابقه کمتر از ویتل و به این ترتیب بهترین آمار گلزنی نسبت به تعداد و دقایق بازی را به نام خود ثبت کرد.

البته از نظر تعداد گل، منشا با 14 گل در 63 بازی و توره با 13 گل در 31 مسابقه بالاتر از او قرار می‌گیرند.
حالا می‌دانیم یورگن لوکادیا یکی از آن خارجی‌های موثر و مفید است. تا این‌جا نسبت به تعداد بازی، بهترین عملکرد را داشته است. با گل آخری که زد از رسن 5 گله گذشت و حالا با یک سوم بازی‌های هوار ملامحمد، همپای او 6 گله است و تا تبدیل شدن به گلزن‌ترین خارجی پرسپولیس، یازده گل و 5 نفر را پیش رو دارد.
نکته دیگر این که لیگ ایران تا کنون آقای گل اروپایی نداشته است. لوکادیا اگر همین روند را حفظ کند، می‌تواند  اولین آقای گل اروپایی فوتبال ایران شود.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه