روایت‌هایی از بازی‌های پرسپولیس و ملوان

پرسپولیس و ملوان بندرانزلی تاکنون 66 بار در لیگ و جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته‌اند و اگر امروز (چهارشنبه) برابر هم صف آرایی کرده بودند، مسابقه‌ای بعد از 6 سال و 6 ماه و 6 روز پس از آخرین مصاف بود، در حالی که بهترین نتیجه دو تیم برابر یکدیگر به پیروزی 6 بر صفر برای سرخپوشان باز می‌گردد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، تیم‌های ریشه‌دار و باسابقه فوتبال کشورمان 2386 روز بعد از آخرین رویارویی که در لیگ پانزدهم به تاریخ 21 فروردین سال 1395 با یکدیگر داشتند در بندر انزلی، رو به روی هم قرار می‌گیرند. اولین مصاف دو تیم به سال 1352 بازمی‌گردد که در انزلی انجام شد و با گل رضا وطنخواه به سود پرسپولیس رقم خورد.

قوهای انزلی که در پایان لیگ پانزدهم به دسته پایین‌تر رفتند، بعد از 5 فصل غیبت، از لیگ بیست و یکم بار دیگر به آسمان لیگ برتر بازگشتند. آخرین بازی دو تیم نیز دو بر یک به سود سرخپوشان پایان یافته بود.

پرسپولیس و ملوان تا کنون 55 بار در چارچوب دیدارهای لیگ و یازده بار در دیدارهای جام حذفی مقابل هم بازی کرده‌اند. 24 پیروزی، 21 تساوی و 10 باخت، کارنامه سرخپوشان برابر ملوان در لیگ است. همچنین در مجموع 66 مسابقه در لیگ و جام حذفی، پرسپولیس در ازای 13 شکست و 22 تساوی، 31 پیروزی را از آن خود کرده است.

تا امروز 6 سال و 6 ماه و 6 روز از آخرین رویارویی دو تیمی گذشته است که تا کنون 66 بار برابر هم قرار گرفته‌اند و پرسپولیس فردا پنج‌شنبه میهمان تیمی است که بهترین پذیرایی از آن را با 6 گل انجام داده است. پیروزی 6 بر صفر برابر ملوان در چارچوب دیدارهای جام حذفی، در 29 آذر 1391 رقم خورد.

در آن روز، کریم انصاریفرد هت‌تریک و زنده‌یاد هادی نوروزی دبل کردند و غلامرضا رضایی هم یک گل دیگر را به ثمر رساند.

فاصله بازی‌های دو تیم با هم فقط در دوران تعطیلی مسابقات سراسری طولانی شده بود. این بازی یادآور اولین بازی پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی  و بهترین نتیجه کسب شده توسط دو تیم برابر یکدیگر است.

بازی با ملوان بندرانزلی همیشه یادآور اولین قهرمانی سرخپوشان ایران در جام حذفی نیز خواهد بود. پرسپولیس تاکنون 6 بار قهرمان جام حذفی شده است که اولین آن در دیماه سال 66 رقم خورد. یک بر صفر با تک گل محمد حسن انصاریفرد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه