گل‌محمدی، صدتایی شدن را با پیروزی ثبت کرد

سرمربی سرخپوشان ایران در صدمین حضور خود در لیگ برتر ایران به عنوان سرمربی پرسپولیس به پنجاه و نهمین پیروزی دست پیدا کرد. تعداد پیروزی‌های او در همه رقابت‌های رسمی به عنوان سرمربی پرسپولیس نیز به عدد 78 بُرد در 132 مسابقه رسید.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی از 23 دیماه 1398، در فصل هجدهم لیگ برتر (جام خلیج‌ فارس) و در پی جدایی گابریل کالدرون، هدایت فنی سرخپوشان ایران را به عنوان سرمربی بر عهده گرفت. او قبل از این، در فصل دوازدهم مسابقات نیز از 20 آذر 1391 و پس از جدایی مانوئل ژوزه از پرسپولیس، سرمربی سرخپوشان شده بود و تا پایان آن رقابت‌ها در سال اردیبهشت 1392، فعالیت خود را ادامه داد.

او از دیماه 1398 تا کنون در 110 مسابقه لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام، پرسپولیس را هدایت کرد که با نتیجه کسب شده برابر مس رفسنجان به 68 پیروزی، 29 تساوی و 13 شکست دست یافته است. از این تعداد 52 پیروزی، 25 تساوی و 6 شکست در 83 مسابقه لیگ رقم خورد.

او در مجموع 132 رقابتی که در دو دوره، سرمربی پرسپولیس بوده است 78 پیروزی، 39 تساوی و 15 شکست را تجربه کرد که از این میان، 59 پیروزی، 33 تساوی و 8 شکست به 100 دیدار لیگ برتر اختصاص دارد.

یحیی گل‌محمدی از جهت تعداد مسابقاتی که سرمربیگری پرسپولیس را برعهده داشته است، بعد از علی پروین و برانکو ایوانکوویچ، سومین مربی باسابقه باشگاه پرسپولیس است. وی از نظر میانگین امتیاز کسب شده بعد از علی پروین، در رتبه دوم قرار گرفته است.

گفتنی است؛ علی پروین با فرمول سه امتیاز برای هر پیروزی، رکورد گذر از کسب یک هزار امتیاز به عنوان سرمربی سرخپوشان ایران را در اختیار دارد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه