به یاد جعفر کاشانی که دوری‌اش سه ساله شد

سه سال از درگذشت جعفر کاشانی در دهم مهرماه 1398 گذشت در حالی که ریاست هیات مدیره باشگاه را برعهده داشت. فوتبالیست و سیاستمداری که تا آخرین لحظه از آرزوهایش برای پرسپولیس دست نکشید.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، سه سال از درگذشت مردی گذشت که بسیاری او را جعفرخان کاشانی صدا می‌زدند. مردی از نسل شاهینی‌های پرسپولیس که تا کاپیتانی پرسپولیس پیش رفت و در حالی که هنوز در اوج بود، از فوتبال کنار کشید. شغل رسمی او به عنوان یک سیاستمدار و مقام وزارت امور خارجه ایران باعث شد در سال 1353 از فوتبال خداحافظی کند. او چه قبل از سال 1357 و چه پس از آن به جهت اعتبار و کارآمدی به عنوان سرکنسول ایران فعالیت داشت.
متولد یازدهم اسفند 1322 در 20 سالگی به شاهین پیوست و در 21 سالگی قهرمانی با آن را تجربه کرد و در نهایت با انحلال شاهین، در سال 1346 پرسپولیسی شد. با پرسپولیس، تیم ملی و شاهین قهرمانی‌های رنگارنگ را تجربه کرد. هم اکنون حضور پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی را باید محصول تلاش‌های او با همراهی مدیران وقت باشگاه دانست.
مردی که همیشه برای پرسپولیس رویاهای بزرگ داشت و این رویاها را هیچ گاه رها نکرد ولی همیشه می‌گفت: «عمر ما که قد نمی‌دهد ولی جوان‌ها بالاخره پرسپولیس را آن طور که شایسته نام بزرگش و هوادارانش است، خواهند ساخت.» یادش گرامی باد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه