رضا وطنخواه: وقتی روی سینه حریف می‌نشینید معلوم است که قربان و صدقه‌تان نمی‌رود

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: وقتی حریف را به زمین می‌کوبید و روی سینه‌اش می‌نشینید، انتظار دارید که قربان و صدقه‌ شما برود؟! خب معلوم است هر کاری می‌کند که این نشود و اگر شد هر کاری می‌کند خلاص شود. دلیلی ندارد فکرمان را درگیر کنیم.

رضا وطنخواه در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر پرسپولیس تا به این جای کار در صدر جدول مسابقات قرار دارد. البته من همیشه گفته‌ام که برای موفقیت و حفظ آن چهار رکن کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این چهار رکن عبارتند از؛ مدیریت، مربی، بازیکن و امکانات. در این بین مربی و بازیکن خیلی مهم هستند که مدیریت باید آن‌ها را به خوبی کنار هم قرار بدهد و ترکیب خوب این چهار عنصر مانع از پایین آمدن تیم خواهد شد.
وی ادامه داد: کار پرسپولیس بسیار سخت است. همه تیم‌ها برای رسیدن به پرسپولیس و استقلال، یا قرارداد و پول بیشتر یا راه پیدا کردن به تیم ملی، به دنبال انجام بهترین بازی خود برابر پرسپولیس هستند به ویژه که حالا دوباره صدرنشین هم شده است. به خاطر همین همه بازی‌ها برای بازیکنان پرسپولیس سخت، سنگین و احتمالا پرتنش است.
پیشکسوت پرسپولیس درباره هجمه‌هایی که بار دیگر با رسیدن پرسپولیس به صدر به راه افتاده است خاطر نشان کرد: وقتی حریف را به زمین می‌کوبید و روی سینه‌اش می‌نشینید، انتظار دارید که قربان و صدقه‌ شما برود؟! خب معلوم است هر کاری می‌کند که این نشود و اگر شد هر کاری می‌کند خلاص شود. دلیلی ندارد فکرمان را درگیر کنیم. وقتی در یک نبرد، دشمن را در هم می‌کوبید نمی‌آید با شما جشن بگیرد یا دشمنان دیگر نمی‌آیند با شما شادی کنند و خوشحال شوند.
وطنخواه اضافه کرد: منتهای مراتب هر تیمی برای مواجهه با این شرایط باید پشتوانه داشته باشد. یک پشتوانه هواداران هستند ولی در بعد فنی پشتوانه یعنی این که مثلا اگر دفاع یا گلزن فیکس مصدوم شد، نفری که حداقل 80 درصد او باشد را باید داشته باشید تا جایگزین کنید. در بعضی پست‌ها به نفر بیشتر نیاز است و در بعضی پست‌ها کمتر. پرسپولیس به نظر من نسبت به سال قبل، خوب بازیکن گرفت. همچنین حیف شد که پای آل‌کثیر مشکل پیدا کرد. روش انگلیسی در پرسپولیس جواب می‌دهد و اگر او بود روی توپ‌های بلند هم شرایط بهتری پیدا می‌کردیم.
پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: من طرفدار این نظر هستم که برای قهرمانی، اول باید خوب گل زد. وقتی خوب گل بزنید، اگر گلی هم دریافت کنید مشکل پیش نمی‌آید ولی صحبت یحیی هم درست و منطقی است. از منظر دیگر اگر شما گل نخورید حتی در روزی که گل نمی‌زنید حداقل شکست نمی‌خورید و امتیاز می‌گیرید. برای رسیدن به قهرمانی شما نیاز دارید در تمام خطوط خوب باشید. چه بخواهید یک خط حمله خوب داشته باشید و چه دنبال خط دفاع محکم باشید یک خط هافبک خوب لازم دارید. به نظرم پرسپولیس تا این جا مجموعه‌ای از این موارد بوده است. با آمدن بیرانوند هم خیال ما راحت است.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه