رضا جباری: پرسپولیس در سبک و اجرای فوتبال، بهترین تیم ایران است

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس بر اساس سبک بازی، خیلی بهتر از فصل قبل خود و بهتر از دیگر تیم‌ها بازی می‌کند. من از هر رقیب پرسپولیس، حداقل دو بازی دیده‌ام. پرسپولیس واقعا فوتبال را در سطح بالاتری ارائه می‌دهد. براساس روش بازی خود و اجرای آن، بهترین تیم ایران است.

رضا جباری در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: امروز که پرسپولیس در صدر جدول است طبعا اکثریت دوستداران پرسپولیس راضی و خوشحال هستند ولی من پیش از این، پس از همان تساوی‌ها  گفته بودم، با یک شرایط غیر طبیعی روبه رو نیستیم و نباید به سرعت نگران بشویم. آن بازی‌ها از نظر من نگران کننده نبود. خب نوع بازی پرسپولیس مهم بود و باید در نظر گرفته می‌شد و از سوی دیگر نقل و انتقالات پرسپولیس هنوز کامل نشده بود و منتظر حضور مهاجمان جدید بودیم. از طرفی آن دو تساوی برابر چه تیم‌هایی بود؟ یکی ذوب‌آهن بود که بازی‌های خوبی داشته است و یکی هم برابر فولاد خوزستان که خودش در زمره مدعیان است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکسری جریانات مشکوک در فضای مجازی علیه پرسپولیس مدیریت می‌شود که هدف از آن ایجاد ترس و استرس برای هواداران با هر اتفاق حتی معمولی در فوتبال است. یکسری هستند که منافعی دارند و با هر مساله‌ای، های و هوی راه می‌اندازند. به این ترتیب پرسپولیس گاهی هم از خودی لطمه می‌بیند و هم از دشمن ضربه می‌خورد.

وی‌ گفت: خب در قدیم هم بودند افرادی که روی سکوها سعی می‌کردند تشنج ایجاد کنند ولی این مساله در فضای مجازی خیلی بیشتر و غیر قابل کنترل‌تر است. من خودم مطالب، محتواها و کامنت‌ها را می‌بینم. ممکن است دو نفر انتقاد کنند ولی گاهی مشخص است که مثلا یکی از آن‌ها اصلا تعلق خاطری به پرسپولیس ندارد. یک عده می‌آیند و خودشان را هوادار پرسپولیس جا می‌زنند. هواداران باید حواس‌شان خیلی جمع باشد. من می‌گویم حتی اگر این بازی آخر هم مساوی می‌شد، اتفاق ناگواری نیفتاده بود. مگر هفته چندم است که بخواهیم با یک یا دو نتیجه ناامید شویم. به هوادار و تیم تنش بدهیم یا تلاش کنیم پرسپولیس را وارد دور باطل تغییرات کنیم؟

بازیکن سابق سرخپوشان درباره ارزیابی خود از شرایط پرسپولیس در این فصل، با توجه به عملکرد سرخپوشان، اضافه کرد: برای بررسی باید سراغ پیش فصل برویم. عمده کار یک تیم در این زمان انجام می‌شود. یک پیش فصل خوب، پیش شرط یک فصل خوب است. بازیکنانی که جذب می‌شوند و آماده سازی که صورت می‌گیرد تعیین کننده بسیاری مسایل هستند. به نظر من یحیی گل‌محمدی برای این فصل خیلی حساب‌شده‌تر کار کرد. یک قاعده این است که یک مربی هر قدر هم کاربلد و باتجربه باشد باز هم با گذشت هر فصل، تجربه‌های جدیدتری به دست می‌آورد که به کار بستن آن‌ها کمک زیادی به وی خواهد کرد. به نظر من کادر فنی با نگاه به فصل گذشته، از این جهت پیش فصل را خوب طی کرد و مدیریت باشگاه هم توانست حمایت خوبی داشته باشد که با جذب مهاجمان کامل شد. پرسپولیس بر اساس این موارد، افق روشنی دارد.

وی ادامه داد: شما وقتی افق روشنی را برای یک تیم ببینید دیگر با یکی، دو نتیجه نامطلوب، دستپاچه نمی‌شوید. وقتی کسی با تجربه علی پروین در هفته پنجم می‌گوید؛ این تیم قهرمان می‌شود. همین‌طوری این حرف را نزده است. او یک چیزهایی در وجود و شاکله تیم دیده است که این حرف را می‌زند ولی خب ممکن است در این مسیر طولانی یک جاهایی هم لغزش وجود داشته باشد. آن زمان نباید کاسه و کوزه را به هم زد یا این که با تمرکز و آرامش به سرعت به مسیر صحیح برگشت.

جباری خاطرنشان کرد: پرسپولیس بر اساس سبک بازی، خیلی بهتر از فصل قبل خود و بهتر از دیگر تیم‌ها بازی می‌کند. من از هر رقیب پرسپولیس، حداقل دو بازی دیده‌ام. پرسپولیس واقعا فوتبال را در سطح بالاتری ارائه می‌دهد. براساس روش بازی خود و اجرای آن، بهترین تیم ایران است. البته تیم قهرمان هم ممکن است یک جایی باخت بدهد ولی این تیم نمره مثبت می‌گیرد. الان هم به استراحت خوردیم. بعد هم نیم فصل داریم. مهم است که هر یک از این‌ها را چگونه بگذرانیم. آن چه گفتیم بر اساس مواردی است که تا امروز بود. این که در ادامه چه می‌شود بستگی به عملکرد خود ما دارد. تا این‌جا آن چه اهمیت دارد این است که این تیم در صدر است. آماده است. روحیه پیروزی دارد. ساختار دفاعی خوبی ایجاد کرده است و با توجه به نفراتی که جذب کرده است دست سرمربی باز است برای این که چگونه بازی کند. می‌تواند با یک، دو یا سه مهاجم بازی کند و ابزارش را دارد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه