پنالتی اشتباه بود، ناراحت هستیم چون می‌خواستیم بدون گل خورده ادامه بدهیم

گل‌محمدی: می‌خواهم ثمره تلاش‌ها با برگشتن جام به پرسپولیس معلوم شود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کسی روی خریدهای ما زوم نیست اما دوست دارم نتیجه زحماتی که بچه‌ها می‌کشند مشخص شود و جام قهرمانی را به باشگاه پرسپولیس بازگردانیم. خودمان باید تمرکز خوبی داشته باشیم تا این روند را ادامه بدهیم. فرقی هم بین نفرات اصلی و ذخیره نیست. تلاش آن‌ها و این که به خاطر دوست داشتن پرسپولیس و هواداران به این تیم آمدند برای من ارزشمند است.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی پس از سومین پیروزی پیاپی تیمش که این بار در خانه تیم هوادار و در غیاب هواداران پرسپولیس رقم خورد، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید درگذشت مهدی یگانه از مربیان نامدار استان قم را که از مربیان خود من، در زمانی که فوتبال را تازه شروع کردم، بود تسلیت بگویم. برای روح یگانه آرزوی شادی و برای خانواده‌اش آرزوی صبر دارم. درباره این مسابقه هم در مجموع بازی خوبی بود و نتیجه‌ای کسب کردیم که به دنبالش بودیم. در هر دو نیمه فوتبال خوبی بازی کردیم با وجود اینکه زمین ورزشگاه دستگردی مناسب نبود اما بازیکنانم توانستند خیلی خوب توپ را به گردش درآورند. از کناره‌ها خوب استفاده کردند و ارسال‌های خوبی داشتند.

او افزود: یکی از بازی‌های خوب فصل ما بود. توانستیم با کارهای ترکیبی به ویژه از کناره‌ها و روی ارسال‌ها به موقعیت برسیم. بازیکنانم توانستند امروز عملکرد خیلی خوبی داشته باشند. توانستند از لحاظ روحی و روانی خودشان را آماده این مسابقه فیزیکی کنند. در خیلی از درگیری‌ها برنده دوئل‌ها بودند و در بحث‌های فنی نیز خوب کار کردند. به دلیل ارائه این فوتبال زیبا از همه آنها تشکر می‌کنم. همین که توانستند دل هواداران‌مان را شاد کرده و پیام‌آور شادی آنها باشند جای تشکر دارد. این برد را به همه هواداران عزیز پرسپولیس تقدیم کرده و امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: در مورد این زمین یا هر زمینی که مسابقات لیگ برتر در آن انجام می‌شود هم صرفا بحث کوتاه یا بلند بودن چمن نیست. بلکه بحث کیفیت آن است. ورزشگاه دستگردی واقعاً مشکلات زیادی دارد و اصلاً این زمین، برای بازی در این سطح مناسب نیست. قبل از بازی در نشست خبری هم گفتم امکانات باشگاه‌های ایرانی واقعاً در مجموع خوب نیست. تمرکز باشگاه‌ها، مدیران، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید قبل از شروع فصل این باشد که ورزشگاه‌ها چمن خوبی داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در همین ارتباط ادامه داد: بازی کردن در این چمن خیلی سخت بود. خیلی به آن انتقاد داشتم و در نشست خبری قبل از بازی نیز درباره آن صحبت کردم. امسال تیم‌های لیگ برتری از لحاظ کیفیت بازیکن و مربی، وضعیت بهتری دارند اما متأسفانه سال به سال شاهد هستیم کیفیت ورزشگاه‌ها و امکانات‌مان پس‌رفت می‌کند. این موضوع واقعاً جای نگرانی دارد و از مسئولان تصمیم‌گیرنده می‌خواهیم تمرکز بیشتری داشته باشند. باید این  موضوع را خیلی خوب مدیریت کنند.

سرمربی سرخپوشان درباره پنالتی اعلام شده به زیان تیمش خاطر نشان کرد: در طول بازی، موقعیت خاصی هم به حریف ندادیم. پنالتی حریف هم بیرون از محوطه جریمه بود و طبق آن‌چه دیدیم به نظر ما اصلاً پنالتی نبود و داور اشتباه کرد. البته آقای حیدری در کل داوری خوبی داشت و خوب سوت زد ولی این صحنه اشتباه بود که البته صحنه سختی هم بود. خدا را شکر این پنالتی روی نتیجه بازی تاثیر نداشت ولی باعث ناراحتی ما بود چون اصرار داشتیم و می‌خواستیم که دروازه خودمان را برای پنجمین بازی پیاپی بسته نگه داریم. با این وجود به تیم داوری خداقوت و خسته‌نباشید می‌گویم. با توجه به جوانگرایی انجام شده و با  تجربه‌تر شدن داوران دیگرمان از لحاظ داوری پیشرفت خوبی کرده‌ایم و این موضوع جای خوشحالی دارد.

یحیی گل‌محمدی در خصوص اینکه پس از انتقادات او به نحوه جذب مهاجم در ابتدای فصل اکنون خیالش با جذب لوکادیا و شیخ دیاباته برای ادامه فصل راحت شده است، توضیح داد: برای تقویت خط حمله خود باید این کار را می‌کردیم. هرچند این نفرات دیر اضافه شدند اما هفته به هفته از لحاظ شرایط بدنی و آمدن به شرایط مسابقه بهتر می‌شوند. تعطیلات فیفادی به هر دو کمک خواهد کرد تا به شرایط بهتری برسند. عملکرد لوکادیا خوب بوده اما دیاباته هنوز به ما اضافه نشده است. لوکادیا با به ثمر رساندن دو گل در بازی اخیر واقعاً خوب کار کرده است.

وی در خصوص عملکرد خوب خریدهای پرسپولیس توضیح داد: کسی روی خریدهای ما زوم نیست اما دوست دارم نتیجه زحماتی که بچه‌ها می‌کشند مشخص شود و جام قهرمانی را به باشگاه پرسپولیس بازگردانیم. خودمان باید تمرکز خوبی داشته باشیم تا این روند را ادامه بدهیم. حفظ آمادگی این بازیکنان و ریکاوری آنها خیلی مهم است. پیش از این هم  گفتم بازیکنان جذب شده به این دلیل که پرسپولیس را دوست داشتند و عاشق این تیم و هوادارانش بودند، اینجا آمدند. آن‌ها با وجود پیشنهادات خیلی خوبی که از تیم‌های دیگر داشتند پرسپولیس را به خاطر علاقه‌شان انتخاب کردند. این بازیکنان جای پیشرفت دارند و امیدوارم بهتر شوند. ما هم سخت تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد. به هر صورت بازیکنان نیز باید با توجه به تیمی که انتخاب کرده‌اند با تمام وجود کار کنند و این کار را هم به خوبی انجام می‌دهند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص عملکرد بازیکنان تعویض این تیم مقابل هوادار گفت: بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند از لحاظ فنی تفاوتی با سایر نفراتی که از ابتدا به زمین می‌روند، ندارند. هر بازیکنی که به زمین می‌آ‌ید با تمام وجودش کار می‌کند. وظایفش مشخص است و فرقی هم ندارد چه کسی وارد زمین شود. همه بازیکنان با جان و دل کار می‌کنند و این برای من واقعاً ارزشمند است.

گل‌محمدی در خصوص امکانات تهران با توجه به حضور تیم‌هایی از شهرستان برای انجام تمرینات، توضیح داد: تهران از لحاظ استعداد یکی از استان‌های فوتبالی کشور است. اگر 20 تیم شهرستانی هم به تهران بیایند باید برای تمرین کردن جا داشته باشند یعنی به حدی زمین خوب و با کیفیت در تهران باشد تا هر باشگاهی 4-5 زمین خوب در اختیار داشته باشد اما هیچ توجهی به این موضوع نشده است. همچنان زمین‌های تمرینی قدیمی مانده و منتظرند هوا خوب شود، بهار بیاید و چمنی رویش کند تا 2-3 ماه زمین تمرین خوب داشته باشد.

وی ادامه داد: در فصل سرما تیم‌ها بار دیگر بدون زمین تمرین می‌مانند ما هم متأسفانه این مشکل را داریم و فقط در زمین کاظمی تمرین می‌کنیم. هنوز نتوانسته‌ایم یک زمین تمرین خوب پیدا کنیم. این زمین نیز در حال خراب شدن است. به مرور هم فصل سرما می‌رسد و همچنان مشکلات وجود دارد. وقتی مدعی هستیم فوتبالی حرفه‌ای داریم باید امکانات‌مان نیز حرفه‌ای باشد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه