در پنجمین سالگرد درگذشت؛

به یاد رویای زیبای جعفر کاشانی

آسمانی شدن اسطوره نامدار و دیپلمات فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس با تمام آرزوهای بزرگ و زیبایی که برای این فوتبال و باشگاه داشت، امروز دهم مهرماه، 5 ساله شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، تکه کلام همیشگی او را همه اهالی فوتبال می‌دانند. می‌گفت: «امیدوارم روزی برسد که پرسپولیس نه یک تیم که یک باشگاه به معنای واقعی آن باشد، مثل همه کشورهای مدرن فوتبال». بعد ادامه می‌داد: «البته این یک عزم و همت ملی لازم دارد. برای این که فوتبال ساخته شود و باشگاه‌های واقعی داشته باشیم باید همه نهادها و دولت‌ پای کار بیایند. امیدوارم پرسپولیس هم یک باشگاه واقعی بشود که با کمک هواداران عام و خاص خودش به صورت خصوصی اما در چارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت کند».
شاید بسیاری خبرنگاران این جملات را از او شنیده باشند که؛ «ای کاش روزی را ببینم که پرسپولیس یک باشگاه شده است و من هم با نوه‌ام بعد از این که در موزه باشگاه چرخی زدیم در رستوران باشگاه با هم غذایی بخوریم. آخر هم این آرزو را … .»
زنده‌یاد جعفر کاشانی بزرگ از میان ما رفت ولی آرزوهایش در رگ و پی این باشگاه جریان دارد. پرسپولیس از آن روز‌ها تغییرات مهمی داشت. بالاخره طلسم چند دهه‌ای خصوصی‌سازی شکست. حالا سهامدارانی توانمند پای کار آمده‌اند و بی‌تردید برنامه‌های بزرگی دارند. امیدواریم مرحله به مرحله تحقق آرزوی زیبای رییس فقید هیات مدیره باشگاه را ببینیم.
یکی از یادگاری‌های او همین ورزشگاه شهید کاظمی بود که با تلاش و رایزنی فراوان او و دیگر مدیران وقت باشگاه در اختیار پرسپولیس قرار گرفت.
ورزشگاهی که به نوعی به پایگاه قهرمانی‌های پرسپولیس بدل شد. در دی‌ماه 1394 بود که این ورزشگاه در اختیار پرسپولیس قرار گرفت و از آن زمان تا کنون 7 قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس، 5 قهرمانی سوپر جام، 2 قهرمانی جام حذفی، دو بار سه گانه قهرمانی، رکورد گلات قهرمانی و دو حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط سرخپوشان رقم زده شده است.
یادش گرامی و رویاهایش برای پرسپولیس بزرگ، برقرار باد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه