اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری 51 درصد سهام پرسپولیس

سازمان خصوصی‌سازی، 51 درصد از سهام شرکت پرسپولیس را برای واگذاری در فرابورس عرضه خواهد کرد. شرایط و جزییات این عرضه عمومی نیز برای دریافت بهترین پیشنهاد، آگهی شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و بر اساس اطلاعیه صادره از سوی سازمان خصوصی‌سازی، این سازمان در نظر دارد به استناد قانون اجرای سياستهای كلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبه هيئت واگذاری و ساير قوانين و مقررات مربوطه، سهام قابل واگذاری شرکت پرسپولیس را با رعايت دستورالعمل اجرايی روش انتخاب مشتريان راهبردی (استراتژيک) و احراز و پايش اهليت مديريتی در واگذاریها و از طريق فرابورس عرضه و واگذار نمايد.
ارزش پایه سهام قابل عرضه شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس ۲۱.۱۶۱.۰۴۷.۰۸۶.۹۰۰ ریال، معادل ۵.۳۶۲.۶۵۷.۶۵۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، عرضه خواهد شد. قيمت تابلو فرابورس در روز عرضه، معادل قيمت پايانی روز قبل از عرضه به اضافه 110 % خواهد بود به شرط آنکه از مبلغ 362.3 ريال كمتر نباشد.
متقاضیان خرید سهام شرکت پرسپولیس با عنایت به این که هم‌زمان سهام بلوکی باشگاه استقلال نیز عرضه خواهد شد باید به لزوم رعایت مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال کشور در خصوص عدم امکان مالکیت همزمان دو باشگاه توسط ذی‌نفع واحد توجه داشته باشند.
بر اساس ماده 3 این اطلاعیه، خریدار سهام بلوکی در ارتباط با رشد و توسعه شرکت که از دغدغه‌های هواداران و کارشناسان است تعهداتی خواهد داشت. بر این اساس «خریدار موظف است در برنامه تقدیمی خود برای اداره و توسعه بنگاه محورهای زیر را هدف‌گذاری نماید. این برنامه که می‌باید شامل اهداف کمی و در برش‌های یک ساله باشد، جزء تعهدات خریدار بوده و به طور منظم مورد پایش قرار خواهد گرفت. در صورت عدم ایفای تعهدات این بند سازمان خصوصی‌سازی حق فسخ قرارداد واگذاری را خواهد داشت:

الف) پیش‌بینی منابع درآمدی جدید و پایدار و افزایش درآمد از محل منابع فعلی.
ب) مدیریت هزینه و راهبرد جذب بازیکن و کادر فنی.
ج) کاهش بدهی‌های معوق.
د) خروج از زیان انباشته و سودآوری پایدار شرکت.
ه) برنامه تقویت و توسعه تیم‌های پایه و کسب درآمد از این محل.
و) هدف‌گذاری جایگاه و رتبه تیم در بین باشگاه‌های ایران و آسیا.»
همچنین در ماده 7 مورد تاکید قرار گرفته است؛ « خریدار ملزم به تداوم فعالیت شرکت مورد واگذاری حتی پس از پایان قرارداد واگذاری خواهد بود در غیر این صورت نسبت به سلب مالکیت از خریدار و برگشت سهام به دولت اقدام خواهد شد. این موضوع به عنوان شرط ضمن عقد در قرارداد واگذاری قید خواهد شد.»
سازمان خصوصی‌سازی برای خریدار، مشوق‌هایی را در ماده 4 اطلاعیه در نظر گرفته است؛
«خریدار در صورت انجام اقدامات زیر از تخفیفات مقرر در این بند برخوردار خواهد بود: (اقدامات مربوط به جزءهای الف تا ج بر مبنای صورت‌های مالی حسابرسی شده بررسی خواهد شد):

الف) در صورتی که خریدار بتواند نسبت به سود ناخالص به درآمد عملیاتی را از سال دوم واگذاری به بعد حداقل در سطح ۲۵ درصد حفظ نماید به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل ۳۰ درصد تخفیف در مبلغ یک قسط برخوردار خواهد بود. در صورت افزایش این نسبت به ۳۰ درصد تخفیف قابل اعمال معادل ۴۰ درصد خواهد بود.
ب) در صورتی که درآمد حاصل از برند علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی سه سال متوالی در طول قرارداد نسبت به سال قبل از آن حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد خریدار به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل ۳۰ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.
ج) در صورتی که میانگین نسبت درآمد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل و انتقال و یا حق رشد به کل درآمدهای عملیاتی شرکت طی پنج سال پس از واگذاری ۳۰ درصد باشد، معادل ۲۰ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.
د) در صورت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا معادل ۵۰ درصد و یا کسب قهرمانی در لیگ برتر معادل ۲۰ درصد تخفیف از مبلغ یک قسط بهره مند خواهند شد.»
البته «سقف برخورداری خریدار از مبالغ تخفیفات مندرج در بند (۴) فوق به گونه‌ای خواهد بود که مجموع آنها در هر صورت از ۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد واگذاری بیشتر نباشد.»
متقاضیان خرید سهام شرکت پرسپولیس برای اطلاع از مندرجات کامل آگهی می‌توانند به نشانی الکترونیک https://ipo.ir/uploads/1/2023/Dec/12/%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C%20%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87.pdf
در سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند.
شایان ذکر است؛ نوبت دوم این آگهی در تاریخ 27  آذرماه جاری منتشر خواهد شد.

افزودن دیدگاه در خصوص این مطلب

فروشگاه پرسپولیس
×
فروشگاه پرسپولیس
خرید پیراهن اورجینال و هواداری از فروشگاه رسمی باشگاه پرسپولیس

خرید از فروشگاه